2011-02-06, 17:24
Medlem
Hallåj,

Min syrra försöker sig på GI metoden men utan några speciella resultat.
Vad kan detta bero på kära läsare?
Hon dricker b.la SodaStreamad Cola men den är LIGHT och det ska man la kunna dricka?
Utöver det så kan inte JAG på rak arm säga något annat som skulle kunna spöka effekten.

Så, var god ös på med tips på vad det kan vara så får la vi köra lite uteslutningsmetoden på det

Thx
Citera
2011-02-06, 17:30
Medlem
Fjoddes avatar
Motionerar hon? De flesta dieter är värdelösa om man inte rör på sig, och om hon fortsätter smälla i sig överdrivet mycket kcal fast GI-mat kommer hon inte gå ner i vikt.
Motion och se över kcal-intaget så ska ni se på fan.
Citera
2011-02-06, 17:33
Medlem
StyleWarss avatar
Spelar ingen roll vilka födoämnen man stoppar i sig, ekvationen färre kalorier in i kroppen än vad du gör av med ska alltid resultera i viktnedgång.
Källa:
New England Journal of Medicine
Citera
2011-02-06, 18:35
Medlem
Vad har hon för mål, är GI metoden någon temporär diet eller är det en livsstilsförändring?

Det enkla är ju att gå ner i vikt.. Det svåra däremot är det som många faller på, folk bli glada när de nått sina mål och börjar gå tillbaka i gamla vanor och vips så är övervikten tillbaka som ett brev på posten.
Citera
2011-02-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleeh'
Hallåj,

Min syrra försöker sig på GI metoden men utan några speciella resultat.
Vad kan detta bero på kära läsare?
Hon dricker b.la SodaStreamad Cola men den är LIGHT och det ska man la kunna dricka?
Utöver det så kan inte JAG på rak arm säga något annat som skulle kunna spöka effekten.

Så, var god ös på med tips på vad det kan vara så får la vi köra lite uteslutningsmetoden på det

Thx

Hon äter för mycke kcal, så antingen börjar hon röra på sig eller äter mindre. Allt handlar och kcal in och kcal ut
Citera
2011-02-07, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleeh'

Thx
Vet inte vad den där sodastreamskiten innehåller men din syrra bör lägga av med läsken helt och hållet.

För att kunna ge några tips så krävs betydligt mer info om vad hon faktiskt äter.

Jag har följt Montignac- och stenålderskosten sedan ca 2004 och det går alldeles utmärkt att gå ner i vikt genom GI, LCHF, Atkins och allt vad de heter (samma sak alltihopa). Men det det är ingen bli-smal-snabbt metod utan sker mer gradvis och det måste därför finnas en långsiktig plan bakom.

Annars kan man ju göra som kaloriräknarna (som tycks tro att kroppen fungerar som en förbränningsmotor) tipsar om : hon får svälta och sedan ut i skogen och spring som en jubelåsna.
Citera
2011-02-07, 19:23
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Vet inte vad den där sodastreamskiten innehåller men din syrra bör lägga av med läsken helt och hållet.

För att kunna ge några tips så krävs betydligt mer info om vad hon faktiskt äter.

Jag har följt Montignac- och stenålderskosten sedan ca 2004 och det går alldeles utmärkt att gå ner i vikt genom GI, LCHF, Atkins och allt vad de heter (samma sak alltihopa). Men det det är ingen bli-smal-snabbt metod utan sker mer gradvis och det måste därför finnas en långsiktig plan bakom.

Annars kan man ju göra som kaloriräknarna (som tycks tro att kroppen fungerar som en förbränningsmotor) tipsar om : hon får svälta och sedan ut i skogen och spring som en jubelåsna.
Nej, man ska absolut inte svälta, det är väldigt kontraproduktivt. Då kommer kroppen att samla på sig fett för att mumsa på en "rainy day" och bränna (äta) muskler istället. Och då är du farligt ute.

Du ska äta färre kalorier än vad du gör av med. Så enkelt är det. Och tränar du gör du av med mer kalorier. Tränar du dessutom inte enbart aerobiskt utan bygger muskler så får du en större förbränningsmotor (som kroppen absolut kan fungera som) som gör av med fler kalorier.

Har man gott om muskler så är det inga problem att äta lite donuts ibland, de kalorierna bränner man lätt med sin stora förbränningsmotor.
Citera
2011-02-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz

Du har ju tydligen ingen hum om hur det fungerar om du tror det är detta som personer som räknar kalorier rekommenderar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in