• 1
  • 2
2004-08-22, 21:15
Medlem
jobes avatar
Trots att wilma mer än gärna vill ha sig ett skott i råttan, vilket hon tydligt hintar om, så lägger Bob ingen energi på att få omkull henne. Däremot gör han en massa gratisjobb åt Briklin, den lilla bögbonden. Bob pratar dessutom misstänkt bögigt. Min slutsats är att Bob är homo. Har jag rätt eller har jag rätt!
Citera
2004-08-22, 21:22
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Trots att wilma mer än gärna vill ha sig ett skott i råttan, vilket hon tydligt hintar om, så lägger Bob ingen energi på att få omkull henne. Däremot gör han en massa gratisjobb åt Briklin, den lilla bögbonden. Bob pratar dessutom misstänkt bögigt. Min slutsats är att Bob är homo. Har jag rätt eller har jag rätt!

Du har rätt som vanligt. Bob är fikus!
Citera
2004-08-22, 21:24
Medlem
ReNus avatar
Citat:

Vem fan är den här byggaren vid namn Bob?

Berätta gärna mer, hans situation gör mig nyfiken
Citera
2004-08-22, 21:44
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Vem fan är den här byggaren vid namn Bob?

Berätta gärna mer, hans situation gör mig nyfiken

Bob är en liten smygbög som bor i en liten stad i de tecknade seriernas värld. Han umgås med sina maskiner som han kan prata med, en katt samt en kåt kvinna som heter wilma.

Trots att Wilma är så våt att äggstockarna flyter som barkbåtar på henne har Bob aldrig gjort en framstöt för att få omkull henne.

Däremot larvar han runt och fixar både det ena och det andra åt en liten bögbonde som heter Briklin. Bob tar aldrig betalt för sina tjänster, så det är ju inte svårt att lista ut vad han är ute efter.

Det finns även en odåga som heter Plugg, en fågelskrämma som ställer till med en massa hyss. Trots att denne fågelskrämma bland annat strandsatt Bob på ett tak (+ en massa annat), så blir Bob aldrig riktigt sne. Fågelskrämman är av hankön, så det är ju inte så svårt att lista ut varför Bob smörar
Citera
2004-08-22, 22:02
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Bob är en liten smygbög som bor i en liten stad i de tecknade seriernas värld. Han umgås med sina maskiner som han kan prata med, en katt samt en kåt kvinna som heter wilma.

Trots att Wilma är så våt att äggstockarna flyter som barkbåtar på henne har Bob aldrig gjort en framstöt för att få omkull henne.

Däremot larvar han runt och fixar både det ena och det andra åt en liten bögbonde som heter Briklin. Bob tar aldrig betalt för sina tjänster, så det är ju inte svårt att lista ut vad han är ute efter.

Det finns även en odåga som heter Plugg, en fågelskrämma som ställer till med en massa hyss. Trots att denne fågelskrämma bland annat strandsatt Bob på ett tak (+ en massa annat), så blir Bob aldrig riktigt sne. Fågelskrämman är av hankön, så det är ju inte så svårt att lista ut varför Bob smörar

Det låter onekligen som du har listat ut denna härva, jobe.

Men finns det inte några andra faktorer att slänga in i i ekvationen, den gode Bob kanske vill visa sig från sin hjälpsamma sida så att den fuktskadade Wilma fullkomligt smälter framför fötterna på honom, eller är det bara hos dig jobe, som den uppdiktade miljön av svettiga byggare och råstarka bönder leder in dig på spännande, outforskade och homoerotiska tankeresor?

Citera
2004-08-22, 22:03
Medlem
consumercunts avatar
Citat:

det var väldans vad påläst du var ;P
Citera
2004-08-22, 22:25
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Det låter onekligen som du har listat ut denna härva, jobe.

Men finns det inte några andra faktorer att slänga in i i ekvationen, den gode Bob kanske vill visa sig från sin hjälpsamma sida så att den fuktskadade Wilma fullkomligt smälter framför fötterna på honom, eller är det bara hos dig jobe, som den uppdiktade miljön av svettiga byggare och råstarka bönder leder in dig på spännande, outforskade och homoerotiska tankeresor?

Japp, jag har koll på härvan. Wilma har redan smält, så varför gör han inget? De var ute och dansade i en episod och efter dansen följer Bob Wilma till dörren där han får en blick av Wilma som säger - ta mig, min lilla bocken bruse. Vad gör Bob? Jo han säger i falsett - godnatt, vi ses imorgon och så går han. Nä, men att fjolla runt med Briklin går för sig Så det är nog inte bara hos mig som det hela leder in på homosexualitet. För tydligare kan det väl inte bli!
Citera
2004-08-22, 22:41
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Japp, jag har koll på härvan. Wilma har redan smält, så varför gör han inget? De var ute och dansade i en episod och efter dansen följer Bob Wilma till dörren där han får en blick av Wilma som säger - ta mig, min lilla bocken bruse. Vad gör Bob? Jo han säger i falsett - godnatt, vi ses imorgon och så går han. Nä, men att fjolla runt med Briklin går för sig Så det är nog inte bara hos mig som det hela leder in på homosexualitet. För tydligare kan det väl inte bli!

Jag är övertygad!

Trots att jag aldrig träffat på denna lilla fjolla till byggare så är jag numera helt säker på att hans sexuella läggning kommer ge stackars Wilma många sömnlösa nätter...

I sådan här fall vill man gärna fråga de inblandade varför de inte kunda vara ärliga från början och sparat deras medmänniskor en massa oro och sorg?

-Bob, din lilla fikus, varför berättade du inte för Wilma att du puttar från ruffen?

Hans svar kanske kan hjälpa henne till förståelse, eller?

Citera
2004-08-22, 22:42
Medlem
joyces avatar
Men är inte alla män i blåställ och hjälm homosexuella?

Självklart är Byggare Bob homosexuell, han har ju hjälm. Titta bara på byggaren i Village People så ser du förebilden till Bob.
Citera
2004-08-23, 00:05
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Men är inte alla män i blåställ och hjälm homosexuella?

Självklart är Byggare Bob homosexuell, han har ju hjälm. Titta bara på byggaren i Village People så ser du förebilden till Bob.

Ännu ett solklart bevis, tack joyce
Citera
2004-08-23, 00:11
Medlem
Det är klart som fan att byggare Bob är bög.
Citera
2004-08-23, 00:14
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Bäste Jobe, bonden heter Bäcklin, inget annat. I flera avsnitt av BB, så kan man ana en spirande romans mellan Bob och Vilma. På något sätt verkar de dock brittiskt pryda utan dess like. Mer insyn i det hela kan man få om man köper pc-spelert om BB. Där dejtar bl a Bob Vilma, går på linedance mm, gör tårta åt bruttan etc.

Skulle inte påstå att BB är fikus, utan däremot modersfixerad, lite kuvad, introvert och sexuellt frustrerad. Han kanske tömmer pungen i Menta varje kväll, vem vet?

En annan sak jag undrar över är varför BB pratar i falsett? Han låter som om han var i målbrottet? Kanske han är kvar på en 13-årings känslomässiga nivå? Eller rent utav är eunuck? Det kanske kan förklara hans reserverade hållning till Vilma?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in