Tjo!
Ska nog börja med att säga att jag är kritiskt till den officiella versionen av "Förintelsen", fast man inte får vara det i en demokrati

.
I alla fall, på min skola finns det en valbar kurs som heter "rasism-kursen" eller dylikt där man får lära sig hur ond den vita människan är och vad vi ställt till med i världen. Den handlar mycket om just förintelsen och avslutas med ett propagandabesök till Polen.
Under kursens gång hade jag tänkt ge klassen en liten tankeställare med lite kritiska frågor och idéer som förhoppningsvis får dem att tänka lite själv istället för att svälja allting utan att tugga.
När det sen bär av till auschwitz hade jag tänkt ställa lite halvkritiska frågor som låter ganska neutrala för att sätta dit guiden lite.
Frågor i stil med:
"Som du vet så finns det många forskare som förnekar att det gasats judar i lägren och jag undrar därför varför det inte är framtaget några riktiga tekniska bevis som tex kroppar med spår av gas som kunde sätta dit dem?"
Skulle vara bra med ganska neutrala frågor som var kritiska till det hela, är inte 100% insatt men det kunde vara bra att ställa några frågor utan att bli hatad av alla för evigt