2011-02-06, 13:23
Medlem
Hej ja som rubriken lyder så hakar ljudet upp sig var trettionde sekund. Det är sjukt störigt då jag lyssnar på musik rätt ofta. Det gäller allt ljud förutom när jag spelar spel. Eller i alla fall inte SC2. (det enda spelet jag spelar) Alltså själva ljudet i SC2 laggar inte men dock om jag spelar spotify tex i bakgrunden laggar det till ändå fast jag spelar.
Jag har sökt info om det hela men hittar inget som riktigt funkar för mig.
Jag har avinstallerat alla möjliga program och har knappt nåt kvar som jag kan tänka mig ställer till det.

Är det nån som kan komma på hur jag ska ta reda på felet? Kollar jag aktivitetshanteraren så ser jag inget konstigt som händer då ljudet laggar till. Det rör sig alltså om en mycket kort laggning. En halv sekund eller mindre. Men det hörs tydligt.
Har 4Gb minne och inte fulla HDD, dual core processor 3.00 GHz, ASUS Xonar D2 ljudkort med senaste drivers.

Eftersom det kommer med precis 30 sekunders mellanrum så måste det väl vara mjukvara som är fel. Eller?

Jag vill testa att lösa problemet innan jag blåser datorn och gör en ny installation.
Så alla förslag är välkomna.
Tack och bock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in