2004-08-25, 02:58
Medlem
zacky_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
visst, så där tänker en naiv dåre..prova det i verkligheten och du står snart på gatan

Du har verkligen ingen som helst filosofisjäl va? Låt oss naiva dårar leka i våran sandlåda, så kan du leka med dina vänner.
Citera
2004-08-25, 09:40
Medlem
Inlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zacky_boy
Det hela handlar iof om att man vill döda alla människor, men ja, det är bra att inte tänka för långt fram. Tyvärr så lever man bara för nästa öl/holk/lina och det blir lite svårt när det tar slut..

Det låter som om du behöver professionell hjälp. Flashback kan nog inte hjälpa dig, om det är dig själv du beskriver här.
Citera
2004-08-25, 10:12
Medlem
yellowgreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggare_buse
Med tanke på våra planer så finns det iofs ingen framtid att tänka på

Nu förstår jag inte! Vilkas planer? Dina eller mina. Ser din blinkning .. men trots det ett frågetecken
Citera
2004-08-25, 10:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Flashbacks vakna klientel kan hjälpa till med det mesta, här en sak som uppmärksammades på Länktipsavdelningen i går, http://homokaasu.org/killeveryone/ , en virtuell globalgenocidal lek som jag inte prövat.

Henkko: ja, det är alldeles för svårt i vårt klimat, förstått i såväl bildlig som bokstavlig mening, att vara en naiv dåre, som exempelvis Franciskus var i början av sin helgonkarriär i tolvhundratalets Umbrien. Här fryser man ihjäl om man går ut i en skogsgrotta, eller svälter till döds eftersom det inte finns någon tradition att skänka till upplysningssökande tiggare, som i buddhistisk och hinduisk kultur. Mest sannolikt skickas man till psyket om man följer evangeliets råd bokstavligt om att inte bekymra sig om morgondagen, att Herren sörjer för blommorna på marken och så vidare. Och att kronofogden kommer och man blir vräkt om man inte håller ordning på sina räkningar kan man självklart räkna med.
Citera
2004-08-25, 10:16
Medlem
yellowgreys avatar
Citat:
visst, så där tänker en naiv dåre..prova det i verkligheten och du står snart på gatan

"naiv dåre" tror jag inte. Än så länge har jag inte hamnat på gatan, trots att jag lever i ett omedelbart nu.. dvs. 1 - 2 dgr framåt. Inte alltid det lyckas men det är ett mycket bra sätt, att undvika oro etc. Väldigt vad du dömer!!
"naiv dåre" <skrockar>
Citera
2004-08-25, 10:45
Medlem
Byggare_buses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowgrey
Nu förstår jag inte! Vilkas planer? Dina eller mina. Ser din blinkning .. men trots det ett frågetecken

Menar planerna med X-president saddam zacky. Blow up the motha focking earth!!
Citera
2004-08-25, 10:51
Medlem
zacky_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inline
Det låter som om du behöver professionell hjälp. Flashback kan nog inte hjälpa dig, om det är dig själv du beskriver här.

Jodå, jag har sökt hjälp och går hos psykolog vilket hjälpt mej med mina värsta bekymmer. Men tanken av total förintelse av allt och alla är dock fortfarande lockande.
Citera
2004-08-25, 10:59
Medlem
zacky_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Flashbacks vakna klientel kan hjälpa till med det mesta, här en sak som uppmärksammades på Länktipsavdelningen i går, http://homokaasu.org/killeveryone/ , en virtuell globalgenocidal lek som jag inte prövat.

Har provat det.. många människor har inget liv kan jag lova. Det är bara att klicka en gång så har du tagit ett liv, vilken underbar tanke =)

Tror dock att man har en del att ta igen när man ser den här personen

1. Tyræl 194 150 000 144162 min
Citera
2004-08-25, 18:36
Medlem
yellowgreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggare_buse
Menar planerna med X-president saddam zacky. Blow up the motha focking earth!!

känner mig inte särskilt panikslagen
Citera
2004-08-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yellowgrey
"naiv dåre" tror jag inte. Än så länge har jag inte hamnat på gatan, trots att jag lever i ett omedelbart nu.. dvs. 1 - 2 dgr framåt. Inte alltid det lyckas men det är ett mycket bra sätt, att undvika oro etc. Väldigt vad du dömer!!
"naiv dåre" <skrockar>

okej, men förklara konkret vad ditt liv i "nuet" innebär? att hoppa på alla lockande erbjudanden? hur försörjer du dig?
Citera
2004-08-26, 10:27
Medlem
yellowgreys avatar
Citat:
okej, men förklara konkret vad ditt liv i "nuet" innebär? att hoppa på alla lockande erbjudanden? hur försörjer du dig?

"hoppa på alla lockande erbjudanden" nej inte alls.

Jag ville stoppa min inre dialog dvs. vi har alltid en inre dialog i vårt sinne. Stänger man av den dialogen, finns bara nuet. Meditation gick inget vidare. Sen hittade jag en metod för att bli "tom i huvudet" på tankar och det blev fotografering. Det har tagit mig 5 år av mental träning av stänga av dialogen.

När dialogen stängs av existerar inte dåtid eller framtid. Endast det jag ser genom linsen. Den här goda vanan har gjort att jag lever i en omedelbar framtid dvs. 1 - 2 dgr framåt. Saker och ting som ska göras, människor som kommer på besök, noterar jag i almanackan sen glömmer jag bort det. För 14 dgr framåt är inte väsentligt.

"de små problemen" skulle annars äta upp fingrarna på en. Hur jag försörjer mig är inte relevant.

(samma mening skrev jag under inlägget Den sanna glädjen) Att leva i nuet, går inte. För då skulle du alltid leva i ett nu...nu...nu... och då skulle inget bli gjort. Men däremot liiite längre i framtiden, inom ett rimligt nu, där man personligen kan hantera ett sådant tillstånd, är det fullt möjligt.
Citera
2004-08-27, 18:25
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Har ofta själv tänkt att det bästa vore om hela mänskligheten utrotades...

Men sen så tänker "so what", det är ingen mening att gå runt och bara vara sur och grinig på andra. Försök vara så glad och munter det går, allt blir så mycket roligare då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in