Flashback bygger pepparkakshus!
2004-08-23, 23:33
Medlem
Misslyckans avatar
varje dag
Citera
2004-08-24, 00:20
Medlem
för egen del finns det tillfällen då jag känner mig alldeles kvävd av det till synes hopplösa tillståndet i världen och jag önskar att vissa människor gjorde sig bättre i sällskap med maskarna i jorden.
men för det mesta slås de tankarna bort när jag tänker på alla de fantastiska och älskvärda människor som faktiskt utgör största delen av befolkningen. jag tänker på en flicka jag är kär i, på min familj, på en god vän och alla de andra saker som gör att jag fortfarande är vid liv, och inser att denna värld är värd att kämpa för..även om det kan framstå som att stånga sig blodig mot en orubblig vägg måste man tro på människans goda vilja. genom att sprida ringar på vattnet och stå emot frestelser kan man förändra en liten del av sin omgivning, om än marginellt, till det bättre
Citera
2004-08-24, 08:52
Medlem
yellowgreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zacky_boy
Absolut INTE. Jag upplever det precis tvärtom faktiskt.. Det intressanta är ju att någon av oss, med allra största sannolikhet, har rätt!

Kahlil Gibran: ""Your joy is your sorrow unmasked. The deeper that sorrow carves into your being, the more joy you can contain. When you are joyous, look deep into your heart and you shall find it is only that which has given you sorrow that is giving you joy. When you are sorrowful, look again in your heart, and you shall see that in truth you are weeping for that which has been your delight.""

Lidandet/sorgen blir en motsats till glädjen. Har du nått den totala sorgen/lidandet?!
Citera
2004-08-24, 09:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
mycket välformulerat och skarpt. såna här inlägg förtjänar att få uppbackning, när man tar sig tid att verkligen utrycka sig så bra vill man på nåt sätt ha nån liten bekräftan på att det man skrivit var bra. alltför ofta här på FB snålar man med beröm och kommentarer och man skickar ut sina inlägg i tomma intet känns det som, väldigt nedstämmande.

hur som helst, ett galant inlägg!
vill bara tydliggöra att det finns de som SER, FÖRSTÅR och UPPKATTAR din stundtals bländande förmåga, du talat inte enbart för döva öron

Tack för dina vänliga ord. Ofta tycks folk på FB och överallt faktiskt vara lite ängsliga att ge sina kommentarer till andras inlägg, eller kanske tiden inte räcker till, men i alltför många fall uteblir dialogen, som absolut inte behöver innebära att man är överens med någon eller anpassar sig till någons åsikter, men trots allt förutsätter att man tar en uppriktigt ställd fråga på tillräckligt allvar för att undersöka vad den väcker hos en själv, om man tänkt i de banorna själv tidigare eller ser det på ett helt annat sätt...
Citera
2004-08-24, 09:59
Medlem
yellowgreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
alltför ofta här på FB snålar man med beröm och kommentarer och man skickar ut sina inlägg i tomma intet känns det som, väldigt nedstämmande.

Exakt. Snåla med beröm är vanligt. Ge hellre kritik. Om och när man ger beröm, så antingen för att få en favör, eller vara ill-lismande. Men det behöver inte alls vara så. Säg vad man menar och inget därutöver.
Citera
2004-08-24, 11:17
Medlem
Byggare_buses avatar
Citat:
För att bli lite oseriös (man blir på bättre humör), jag har ritningarna, fixar du grejerna då eller?

Det vore fan underbart!!! Usama bin byggare och saddam zacky!
Citera
2004-08-24, 12:58
Medlem
zacky_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowgrey
Kahlil Gibran: ""Your joy is your sorrow unmasked. The deeper that sorrow carves into your being, the more joy you can contain. When you are joyous, look deep into your heart and you shall find it is only that which has given you sorrow that is giving you joy. When you are sorrowful, look again in your heart, and you shall see that in truth you are weeping for that which has been your delight.""

Lidandet/sorgen blir en motsats till glädjen. Har du nått den totala sorgen/lidandet?!

Nej det har jag verkligen inte, det är jag väldigt medveten om. Jag håller med citatet fullständigt. Jag tror vi är överens kring tankarna om sorg/lidande, men tyvärr inte hur man ska leva med den. Du kan leva med det, men jag har stora problem att göra det.
Citera
2004-08-24, 13:00
Medlem
zacky_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggare_buse
Det vore fan underbart!!! Usama bin byggare och saddam zacky!

Det där var fan klockrent!! Vi får helt enkelt höra oss för om komponenterna, och kanske nån superforskare som vi kan muta med öl (eller med våld) så kommer detta snart inte vara en utopi, utan våran, ALLAS verkligehet!
Citera
2004-08-24, 18:28
Medlem
yellowgreys avatar
Citat:
Nej det har jag verkligen inte, det är jag väldigt medveten om. Jag håller med citatet fullständigt. Jag tror vi är överens kring tankarna om sorg/lidande, men tyvärr inte hur man ska leva med den. Du kan leva med det, men jag har stora problem att göra det.

Ja, det är vi.. tankar kring sorg/lidande.. tror jag iallafall. Stundom kan jag inte alls leva balanserat, måttfullt. Men ett tips har jag till dig. Se inte så långt in i framtiden. Försök att leva i ett omedelbart nu, som endast sträcker sig 1 - 2 dgr framåt.
Citera
2004-08-24, 21:20
Medlem
Byggare_buses avatar
Citat:
Ja, det är vi.. tankar kring sorg/lidande.. tror jag iallafall. Stundom kan jag inte alls leva balanserat, måttfullt. Men ett tips har jag till dig. Se inte så långt in i framtiden. Försök att leva i ett omedelbart nu, som endast sträcker sig 1 - 2 dgr framåt.

Med tanke på våra planer så finns det iofs ingen framtid att tänka på
Citera
2004-08-25, 00:20
Medlem
Citat:

visst, så där tänker en naiv dåre..prova det i verkligheten och du står snart på gatan
Citera
2004-08-25, 02:56
Medlem
zacky_boys avatar
Citat:

Det hela handlar iof om att man vill döda alla människor, men ja, det är bra att inte tänka för långt fram. Tyvärr så lever man bara för nästa öl/holk/lina och det blir lite svårt när det tar slut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in