• 3
  • 4
2011-06-28, 18:07
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottom
Oj oj oj du är för härlig!!!
För det första så kritiseras det när alternativarna menar att det finns miljontals människor som använder kolloidalt silver, och det borde man ta hänsyn till. Man kritiseras då för att allmänheten inte skulle vara en trovärdig värdemätare.
Nu gör herr Heller78 samma sak, men då är det helt plötsligt legitimt att raljera med miljontals människor i 50-100 år. Hur ska vi ha det?
Antingen tar vi med allmänheten som trovärdig grupp eller så gör vi det inte. SKÄRPNING!!
...
Att [kritiken] kommer från dig väcker direkt min misstanke om stor risk att det inte stämmer, och dina referenser är fabricerade i eget eller andras syften.
...
Bara för att klargöra skillnaden mellan hur vi använder "miljontals människor" i det första stycket. Det kan knappast råda nån tvekan om att miljontals människor har vaccinerats. Säg till annars.
När ni pratar om att miljontals människor använder kolloidalt silver får man aldrig se denna statistik, vilket gör att man lätt misstänker att det är en rejält överdriven estimation. Eller på ren svenska: förbannad lögn.

Att tänka fritt och logiskt innebär inte att man kan avfärda något undantagslöst pga budbäraren. Så om du enbart accepterar information från folk du gillar, men konsekvent avfärdar de som du inte gillar, kommer du garanterat aldrig att lära dig "sanningen".
Citera
2011-06-28, 18:38
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Har Obomsawin hittat på dessa grafer säger du? Tittar du på varje bild kan du se Source: och det ser inte ut att komma från Obomsawins påhitt. Graferna var dock sammanställda av honom.
De grafer som Sassersson har på bloggen är påhittade av Obomsawin ja. Tittar man på de källor han anger är det uppenbart hur informationen förvanskats. De sidor jag länkar till ovan är Obomsawins källor... capiche? Vill du inte se det, trots mina länkningar, kan jag inte annat än beklaga. Kan inte visas mycket tydligare, ens med krita och svart tavla.

Citat:
De graferna som visas på t.ex. Sasserssons artikel är förenklade, inte förfalskade.
Förenklade till förfalskning. Se t.ex. på exemplet med mässling och Kanada hur en oscillerande trend görs om till en nedgående trend genom att trunkera och dra räta linjer. Som ovan, vill du inte se det så finns inget att göra. Du får gärna hata vaccin hur mycket du vill, men genom att försvara det här fuskeriet gör du bara dig själv en otjänst. Förkasta den här falska kritiken och kom med rejäla argument istället.

Citat:
Här låter det verkligen förvillat ¿
Var står det ca 80.000 fall (åttiotusen) eller att Obomsawin anger nästan 800.000 (åttahundratusen)?
På Sasserssons artikel med Obomsawins sammanställda grafer visar den andra grafen " Mässling, Kanada Y-axel 800.00 (åttahundra). På den tidigare grafen står det per 100 000, så man får väl utgå att det är likadant på den andra grafen. Förstår inte var du fick ihop 80 000....
I en av ursprungsgraferna (som jag länkar till) redovisas incidens/100.000 medan den andra visar antalet fall/år. I den senare står det alltså 80.000 fall/år. Annars har du har rätt. Det står faktiskt 800.00 i Obomsawins graf. Normalt skriver man inte ut decimaler i sådana här uppställningar. Obomsawin har gjort ett skitjobb och jag läste i farten fel pga hans trams. Hur många incidensgrafer med hundradelar utritade ser man annars?

Citat:
En annan artikel av samma författare, Sassersson, skriver hur industrin vilseleder graferna igen vad gällande Poliovaccin och Polio.
http://newsvoice.se/2011/05/24/polio...e-grafer-igen/
Kritiken som förs fram vilar helt på att ytterligare en falsk graf är sann. Det är bara att slå i historieböckerna. 1955-57, efter Salks vaccin, sjönk polioincidensen med nästan 90%. Det är åter svårt att argumentera om du väljer att tro förfalskad information. Förresten så hänvisar Sassersson åter till en graf som mäter mortalitet (death rate), något som inte bara mäter vaccin utan alla andra faktorer som du själv skrev i inlägget.
Citera
2011-06-28, 18:51
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Kul ändå att grafen visar hur lika de avtar för det.
Det gavs inget vaccin till Scharlakansfeber trots den var smittsam, men grafen visar även där hur det faller. Attans att de inte skapade ett vaccin till den också så de kunde ta åt sig äran för den likaså.
Ah, ska vi jämföra äpplen och päron igen? Scharlakansfebergrafen handlar om mortalitet, inte incidens. Scharlakansfeber är långt ifrån utrotat förresten. Man kan säga att ~10% i en population får strep-A faryngit varav 10% utvecklar scharlakansfeber.

Men mortaliten sjunker ju dramatiskt ser man i grafen! Från 12/100K till <1/100K. Så nånting har hänt, utan vaccin.

Hemuppgift: Vad har hänt sedan 1910 som kan ha påverkat överlevnaden (men inte incidensen!) så dramatiskt i en sjukdom av bakteriell genes?*

2011-06-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heller78
Bara för att klargöra skillnaden mellan hur vi använder "miljontals människor" i det första stycket. Det kan knappast råda nån tvekan om att miljontals människor har vaccinerats. Säg till annars.
När ni pratar om att miljontals människor använder kolloidalt silver får man aldrig se denna statistik, vilket gör att man lätt misstänker att det är en rejält överdriven estimation. Eller på ren svenska: förbannad lögn

Ja miljontals människor använder också kolloidalt silver. Det finns en hel organisation i USA vad jag förstått. Statistik!? Varför behövs den? Räcker det inte med att bli frisk? Statistik är till för forskare att slå andra i huvudet med. Fattar du inte att det blivit en folkrörelse? Det har knappast vaccinering blivit. Snarare påskrämt, eller pålurat.
Citera
2011-06-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heller78
Att tänka fritt och logiskt innebär inte att man kan avfärda något undantagslöst pga budbäraren. Så om du enbart accepterar information från folk du gillar, men konsekvent avfärdar de som du inte gillar, kommer du garanterat aldrig att lära dig "sanningen".

Men Heller!
Nu får du väl skärpa till dig lite. Du är inte så korkad som du verkar. Du vill ju verka lit klokare än oss andra, så där skadar du snart ditt egentillverkade rykte.
T.o.m. du kan väl förstå vad Brottom menar?
Jag tror inte han menar att man är kompisar som på dagis.
Utan jag är övertygad om att han menar att man slagit sig tillsammans om en gemensam sanning som ska vara den rätta. Man har ju naturligtvis något att tjäna på att göra så. Inte så svårt att förstå.
Kallas väl för koncensus om jag inte fattat fel.
Citera
2011-06-28, 20:34
Medlem
Citat:
Det gavs inget vaccin till Scharlakansfeber trots den var smittsam, men grafen visar även där hur det faller. Attans att de inte skapade ett vaccin till den också så de kunde ta åt sig äran för den likaså.

Hört talas om antibiotika?
Citera
2011-06-28, 20:46
Medlem
Blompens avatar
Ja Sterrum, jag förstår att du förstår Brottom. Och som vanligt innehåller din inlägg inget annat än korkade invektiv. Men så enkelt är det inte att bara för att du förklarar hur illa du tycker om Heller78 så har du fått rätt. Och ordet "konsensus" är inte heller något magiskt som automatiskt ger en rätt.

Men som vanligt är det kanonbra att du svarar som du gör. Det ger ju alla objektiva läsare en bra bild av vilka ni är och vad ni har på fötterna. Det begriper väl vem som helst varför ni hatar statistik. Den bevisar ju hur mycket folkrörelse kolloidalt silver är jämfört med vaccin.

Jag vet inte hur du menar att sjukdomar som TBC och smittkoppor mer eller mindre har utrotats? Eller varför knappt någon får stelkramp längre? Beror det på att var och varannan använder kolloidalt silver?

Nej, det är lätt att förstå varför du hatar statistik och forskning. Det gör man om man vill försöka få något som är fel att bli rätt.

Och ja, Heller78 ÄR smartare än de flesta av oss, hur obekvämt den sanningen än känns.
Citera
2011-06-28, 21:02
Medlem
forcebacknows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blompen
Nej, det är lätt att förstå varför du hatar statistik och forskning. Det gör man om man vill försöka få något som är fel att bli rätt.

Ja eller så manipulerar man den som vi sett åtskilliga gånger, för att det ska se fint ut.
Te.x så redovisar man inte de dödsfall efter kraftiga biverkningar eller förgiftningar som inte ser bra ut i statistiken. Utan skickar ut den som en ofelbar och korrekt studie till allas belåtenhet.
Forskare som gärna lånar ut sitt namn och underskrift i peer rewiew granskningar för en rundlig summa pengar eller forskar plats. Man har inte ens bläddrat i papperna.

Sköna typer
Senast redigerad av forcebacknow 2011-06-28 kl. 21:06.
Citera
2011-06-28, 21:14
Medlem
Blompens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forcebacknow
Ja eller så manipulerar man den som vi sett åtskilliga gånger, för att det ska se fint ut.
Te.x så redovisar man inte de dödsfall efter kraftiga biverkningar eller förgiftningar som inte ser bra ut i statistiken.
Du menar kanske behandlingar där behandlingen av svårt sjuka inte har lyckats? Jo du, om alternativarna hade fört seriös statistik om sådant skulle vi nog få rätt klart varför man är så väldigt emot statistik i den branschen. Och hur stort är problemet med biverkningar av vaccinet jämfört med det problem som de sjukdomar jag nämnde orsakat?

Sedan kan man ju fundera på det trovärdiga i alternativlobbyns metoder att använda ryktesspridning i stället för statistik och forskning.

Edit: Eftersom du redigerade när jag skrev. Sköna snubbar är sådana som ingen kunskap alls har och uttalar sig vitt och brett bara för att misskreditera riktig vård och kunna lura folk på pengar på bluffar istället. Liksom den där som kom med falska studier om autism och vacciner. Och de som mot betalning rapar ur sig rappakalja i alternativindustrins tjänst. Fast de VET att de har fel.

Men pengar är sköna.
Senast redigerad av Blompen 2011-06-28 kl. 21:21.
Citera
2011-06-28, 21:49
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Går förmodligen att hitta massa andra grafer som liknar dom två. Men det bevisar ing-en-ting!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in