Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Har Obomsawin hittat på dessa grafer säger du? Tittar du på varje bild kan du se Source: och det ser inte ut att komma från Obomsawins påhitt. Graferna var dock sammanställda av honom.
De grafer som Sassersson har på bloggen är påhittade av Obomsawin ja. Tittar man på de källor han anger är det uppenbart hur informationen förvanskats. De sidor jag länkar till ovan är Obomsawins källor... capiche? Vill du inte se det, trots mina länkningar, kan jag inte annat än beklaga. Kan inte visas mycket tydligare, ens med krita och svart tavla.
Citat:
De graferna som visas på t.ex. Sasserssons artikel är förenklade, inte förfalskade.
Förenklade till förfalskning. Se t.ex. på exemplet med mässling och Kanada hur en oscillerande trend görs om till en nedgående trend genom att trunkera och dra räta linjer. Som ovan, vill du inte se det så finns inget att göra. Du får gärna hata vaccin hur mycket du vill, men genom att försvara det här fuskeriet gör du bara dig själv en otjänst. Förkasta den här falska kritiken och kom med rejäla argument istället.
Citat:
Här låter det verkligen förvillat ¿
Var står det ca 80.000 fall (åttiotusen) eller att Obomsawin anger nästan 800.000 (åttahundratusen)?
På Sasserssons artikel med Obomsawins sammanställda grafer visar den andra grafen " Mässling, Kanada Y-axel 800.00 (åttahundra). På den tidigare grafen står det per 100 000, så man får väl utgå att det är likadant på den andra grafen. Förstår inte var du fick ihop 80 000....
I en av ursprungsgraferna (som jag länkar till) redovisas incidens/100.000 medan den andra visar antalet fall/år. I den senare står det alltså 80.000 fall/år. Annars har du har rätt. Det står faktiskt 800.00 i Obomsawins graf. Normalt skriver man inte ut decimaler i sådana här uppställningar. Obomsawin har gjort ett skitjobb och jag läste i farten fel pga hans trams. Hur många incidensgrafer med hundradelar utritade ser man annars?
Citat:
En annan artikel av samma författare, Sassersson, skriver hur industrin vilseleder graferna igen vad gällande Poliovaccin och Polio.
http://newsvoice.se/2011/05/24/polio...e-grafer-igen/
Kritiken som förs fram vilar helt på att ytterligare en falsk graf är sann. Det är bara att slå i historieböckerna. 1955-57, efter Salks vaccin, sjönk polioincidensen med nästan 90%. Det är åter svårt att argumentera om du väljer att tro förfalskad information. Förresten så hänvisar Sassersson åter till en graf som mäter mortalitet (death rate), något som inte bara mäter vaccin utan alla andra faktorer som du själv skrev i inlägget.