2011-06-27, 12:05
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vaccinationsindustrin har fört allmänheten och det medicinska samhället bakom ljuset!

De världsomfattande vaccinationsprogrammen startade faktiskt *efter* att farsoterna nästan försvunnit:

http://torbjornsassersson.com/2011/0...icinen-varlden

Ja, för allting kan ju implementeras utan minsta dröjsmål i din värld. Vill du köpa ett äpple - zip så är du i affären nanosekunden efteråt. Skall du rådda ihop ett knytkalas med några vänner - kwamarangg så är det i full gång minuten efteråt utan minsta lilla försening eler missförstånd.
Citera
2011-06-27, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Ja, för allting kan ju implementeras utan minsta dröjsmål i din värld. Vill du köpa ett äpple - zip så är du i affären nanosekunden efteråt. Skall du rådda ihop ett knytkalas med några vänner - kwamarangg så är det i full gång minuten efteråt utan minsta lilla försening eler missförstånd.

Ja som vi sett här tidigare så är du fantastiskt duktig på att förvirra och bortförklara alla inlägg som endast passar in i den nervtråd som går mellan hjärnan och rektum. Allt tycks komma underifrån.

Ska du inte försöka komma in på läkarlinjen först innan du sprider din skit här.

Är man smart så kanske man ska förklara graferna i stället för att blanda ihop fisringsmuskeln och hjärnan.
Graferna är ju inte hämtade från ingenstans, det måste finnas en rimlig förklaring som går att bevisa.
Senast redigerad av Brottom 2011-06-27 kl. 15:17.
Citera
2011-06-28, 08:21
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottom
Ja som vi sett här tidigare så är du fantastiskt duktig på att förvirra och bortförklara alla inlägg som endast passar in i den nervtråd som går mellan hjärnan och rektum. Allt tycks komma underifrån.

Ska du inte försöka komma in på läkarlinjen först innan du sprider din skit här.

Är man smart så kanske man ska förklara graferna i stället för att blanda ihop fisringsmuskeln och hjärnan.
Graferna är ju inte hämtade från ingenstans, det måste finnas en rimlig förklaring som går att bevisa.
Näh, men du och Sasserson behöver ju inte ens veta hur man gör första hjälpen, utan kan som småungar peka finger åt konstiga saker eller göra märkliga jämförelser och sedan äga hela diskussionen. Som att han drog in skörbjugg i det hela. Skörbjugg är en bristsjukdom som uppstår vid för lågt intag av vitamin C och är alltså inte smittsam och kan alltså inte vaccineras mot och är alltså helt och hållet irrelevant för diskussionen.

Och hur förklarar du då att sjukdomarna inte ökar efter att man infört vaccinationer? De är ju jätte-jätte-jättehemska och snarast orsakar sjukdomar. Du kanske kan maila Sasserson och fråga?
Citera
2011-06-28, 12:13
Medlem
Herr Lindholms avatar
Och så var det en sak till... Hur förklarar du att polion är på väg tillbaka igen efter att islamistiska foliehattar hittade på konspirationsteorier om poliovaccin? Det bara råkade sammanfalla med att de små bruna människorna slutade tvätta armhålorna?
Citera
2011-06-28, 12:57
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
...
http://torbjornsassersson.com/2011/0...icinen-varlden
...
Citat:
...
...
Ska vi igen behöva prata om källgranskning? Vacciner har hyllats (i stort sett) ända sen Jenner upptäckte att mjölkerskorna i England slapp smittkoppor. Sen dess har det utvecklats en stor flora med vaccin som används i stort sett varenda land runt jorden. Det har forskats in absurdum kring dessa preparat och incidensen av många allvarliga sjukdomar har övertygande visats minska pga av vaccin. Så nu kommer Sassersson (vem fan nu det är) via sin blog och hänvisar till en (1) okvalificerad snubbe (Raymond Obomsawin) som har hittat på lite grafer som visar att vaccin är helt värdelösa.

Nu ska din hjärna tänka: kan det här verkligen stämma? Kan miljontals människor ha förts bakom ljuset i 50-100 år? Har tusentals forskare fuskat och ljugit ända sen 1940-talet utan att en enda skvallrat om detta fusk och äventyrande av vår hälsa? Är det verkligen bara Sassersson, Obomsawin och jag (Brottom) som ser igenom den här farsen?

Man behöver inte vara smart för att se igenom den här skiten, det räcker att ställa en enkel fråga: vad är källan. Sen kontrollerar man den.

Den första grafen i bloggen visar mortalitet i influensa. Det är befängt, vaccin utvärderas inte bäst historiskt genom att jämföra mortalitet. Under den period som mortaliteten i influensa sjönk kom åtskilliga förbättringar i den medicinska vården. Detta måste man beakta, vilket inte Obomsawin gör. Nej, man måste titta på incidens för att utvärdera vacciners effekt här. Det görs i den andra grafen där man tittar på historisk incidens av mässling i Kanada. Där ser man ju klart hur mässling höll på att försvinna, det var ju en dramatiskt minskning och allt skedde innan vaccinet introducerades! Fantastiskt igen, bevis för att vaccin är skit... eller? Vad är problemet? Ser inte grafen alldeles för städad ut? Jämn och fin, inga säsongsvariationer som man annars alltid ser med mässling. Hmmm... Grafen är förfalskad. Hur vet man det, jo man går till samma källor som Obomsawin använder och tittar på originalet. På denna sida, figur 7 ser man hur mässlingsincidensen varierar mellan åren. Sen dyker det upp ett rakt streck, under denna period rapporterades inte mässling, data saknas alltså. Men kolla trenden, det är ju uppenbart (även om jag drar mig för att använda en sådan beskrivning utan noggrannare analys) att mässling hade en rätt jämn incidens tills man införda vaccin, då incidensen helt plötsligt störtdök. Sen infördes två-stegsvaccination vid 1990 och incidensen sjönk ytterligare.

Titta på grafen och säg om Obomsawin och Brottom ger en korrekt bild av verkligheten. Notera även Y-axeln. Incidenstoppen var 1935 med ca 80.000 fall. Obomsawin anger att det är nästan 800.000, en faktor 10 större. Orsaken till felet är rätt uppenbart när man tittar på en annan graf nr 8 på samma domän. Där rapporterar man incidens per 100.000, som 1935 råkade vara knappt 800. Obomsawin, som inte kan statistik, har bara multiplicerat 800 med 1000 och fått sina siffror. Ärligt? Smart? Rätt?

Kom gärna med kritik men se för fan till att granska den själv först. Motsatsen till skeptisk är godtrogen. Att länka skit som man vill ska vara sant bara för att känga "skolmedicinen" är inte intelligent, det är infantilt.
Citera
2011-06-28, 13:17
Bannlyst
Citat:
Och så var det en sak till... Hur förklarar du att polion är på väg tillbaka igen efter att islamistiska foliehattar hittade på konspirationsteorier om poliovaccin? Det bara råkade sammanfalla med att de små bruna människorna slutade tvätta armhålorna?

Ja och kan du förklara EHEC:s uppkomst och dess struktur.
Silken tillfällighet att det uppkom.
Kanske Polion uppkommit på samma sätt?
Inte fan vet jag men kolla andra fakta och lägg ihop 1+1

Sen var vänlig och blanda inte in mig med Sassersson.
Det kan finnas och finns definitivt mer än en person som tänker utanför de valskapade ramarna.
Han är inte unik som ni vill verka få andra att tro.
Senast redigerad av Brottom 2011-06-28 kl. 13:20.
Citera
2011-06-28, 13:31
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ja och kan du förklara EHEC:s uppkomst och dess struktur.
Silken tillfällighet att det uppkom.
Bakterier gillar fukt, näring, instängd luft och värme.

Fukt, näring, instängd luft och värme förekommer i groddodlingar.

Frågor på det, eller "glömde" du att man vattnat med Kossan Majas bajsvatten?
Citat:
Kanske Polion uppkommit på samma sätt?
Ja, kanske det ja! Undra, sa flundra...
Citat:
Inte fan vet jag men kolla andra fakta och lägg ihop 1+1
Två rubriker från DN.se i skrivande stund:Vad kan sambandet vara? Tänka-tänka-tänka...
Citat:
Sen var vänlig och blanda inte in mig med Sassersson.
Det kan finnas och finns definitivt mer än en person som tänker utanför de valskapade ramarna.
Han är inte unik som ni vill verka få andra att tro.
Så om du hänvisar till honom å det fanboyigaste och att ni båda missar komplett att skörbjugg är en bristsjukdom så är det plötsligt vattentäta skott mellan er bara för att det känns bäst så?
Senast redigerad av Herr Lindholm 2011-06-28 kl. 13:35.
Citera
2011-06-28, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heller78
Ska vi igen behöva prata om källgranskning? Vacciner har hyllats (i stort sett) ända sen Jenner upptäckte att mjölkerskorna i England slapp smittkoppor. Sen dess har det utvecklats en stor flora med vaccin som används i stort sett varenda land runt jorden. Det har forskats in absurdum kring dessa preparat och incidensen av många allvarliga sjukdomar har övertygande visats minska pga av vaccin. Så nu kommer Sassersson (vem fan nu det är) via sin blog och hänvisar till en (1) okvalificerad snubbe (Raymond Obomsawin) som har hittat på lite grafer som visar att vaccin är helt värdelösa.

Nu ska din hjärna tänka: kan det här verkligen stämma? Kan miljontals människor ha förts bakom ljuset i 50-100 år? Har tusentals forskare fuskat och ljugit ända sen 1940-talet utan att en enda skvallrat om detta fusk och äventyrande av vår hälsa? Är det verkligen bara Sassersson, Obomsawin och jag (Brottom) som ser igenom den här farsen?

Man behöver inte vara smart för att se igenom den här skiten, det räcker att ställa en enkel fråga: vad är källan. Sen kontrollerar man den.

Den första grafen i bloggen visar mortalitet i influensa. Det är befängt, vaccin utvärderas inte bäst historiskt genom att jämföra mortalitet. Under den period som mortaliteten i influensa sjönk kom åtskilliga förbättringar i den medicinska vården. Detta måste man beakta, vilket inte Obomsawin gör. Nej, man måste titta på incidens för att utvärdera vacciners effekt här. Det görs i den andra grafen där man tittar på historisk incidens av mässling i Kanada. Där ser man ju klart hur mässling höll på att försvinna, det var ju en dramatiskt minskning och allt skedde innan vaccinet introducerades! Fantastiskt igen, bevis för att vaccin är skit... eller? Vad är problemet? Ser inte grafen alldeles för städad ut? Jämn och fin, inga säsongsvariationer som man annars alltid ser med mässling. Hmmm... Grafen är förfalskad. Hur vet man det, jo man går till samma källor som Obomsawin använder och tittar på originalet. På denna sida, figur 7 ser man hur mässlingsincidensen varierar mellan åren. Sen dyker det upp ett rakt streck, under denna period rapporterades inte mässling, data saknas alltså. Men kolla trenden, det är ju uppenbart (även om jag drar mig för att använda en sådan beskrivning utan noggrannare analys) att mässling hade en rätt jämn incidens tills man införda vaccin, då incidensen helt plötsligt störtdök. Sen infördes två-stegsvaccination vid 1990 och incidensen sjönk ytterligare.

Titta på grafen och säg om Obomsawin och Brottom ger en korrekt bild av verkligheten. Notera även Y-axeln. Incidenstoppen var 1935 med ca 80.000 fall. Obomsawin anger att det är nästan 800.000, en faktor 10 större. Orsaken till felet är rätt uppenbart när man tittar på en annan graf nr 8 på samma domän. Där rapporterar man incidens per 100.000, som 1935 råkade vara knappt 800. Obomsawin, som inte kan statistik, har bara multiplicerat 800 med 1000 och fått sina siffror. Ärligt? Smart? Rätt?

Kom gärna med kritik men se för fan till att granska den själv först. Motsatsen till skeptisk är godtrogen. Att länka skit som man vill ska vara sant bara för att känga "skolmedicinen" är inte intelligent, det är infantilt.

Oj oj oj du är för härlig!!!
För det första så kritiseras det när alternativarna menar att det finns miljontals människor som använder kolloidalt silver, och det borde man ta hänsyn till. Man kritiseras då för att allmänheten inte skulle vara en trovärdig värdemätare.
Nu gör herr Heller78 samma sak, men då är det helt plötsligt legitimt att raljera med miljontals människor i 50-100 år. Hur ska vi ha det?
Antingen tar vi med allmänheten som trovärdig grupp eller så gör vi det inte. SKÄRPNING!!

För det andra tror jag att jag och andra påtalat att vi inte litar på de tillrättalagda undersökningar och forskningsresultat som läggs fram. Jag och andra menar att de är inte bevisat att de inte är tillrättalagda, därför helt ointressanta utom för forskare som vill ha fram ett visst resultat. Och kom inte och säg att det inte fungerar på det viset. Jag menar också att det finns seriös forskning, men vem kan garantera att det är det? Jag menar istället att allmänheten är den starkaste sanningsmätaren, tills motsatsen är bevisad. Vi har även i trådarna förklarat misstron mot hela läkemedelsindustrin och dess kopplingar till vissa lobbyorganisationer.

Och nu ska din hjärna tänka, och kanske tänka en gång till för det här har inte ramlat ner riktigt tror jag. Sen ska du tänka en tredje gång till på varför du egentligen sitter här och dravlar en massa smörja som du kontrollerar i egna källor du bestämt är de riktiga. Jag är endast övertygad om att du anser dem riktiga för att du och dina gelikar tycker och anser det samma. Om man säger att jorden är platt så är den det så länge mina kolleger anser det samma. Samt den som undervisat mig i skiten. Det tåls dessutom att upprepa att vetenskap är ingen total sanning som du tycks tro.

För det tredje. Vi kan inte innan vi kontrollerat med vilka multipler han multiplicerat med eller vad det nu är han räknat på säga att det är fel. Mer information behövs. Den får någon annan med bättre kunskaper och källor hitta. Kan man se denna kritik någon annan stans? Dessa siffror finns överallt på nätet, och jag kan svårligen tro att det är du som hittat felet. Det måste vara något annat. Hur jäkla korkat skulle det vara om man refererar till dessa över hela nätet. Kritiken måste ha kommit från fler källor. Att det kommer från dig väcker direkt min misstanke om stor risk att det inte stämmer, och dina referenser är fabricerade i eget eller andras syften.

Så du Heller, plocka ihop hjärnan och kom med något trovärdigare. Samt att jag inte har som syfte att påvisa om det är rätt eller ej. Jag är bara intresserad av din/era metoder att manipulera allmänhet för att få igenom era egna intressen. Dom ska visas upp för allmänhet så att man själv kan bilda sig en uppfattning. Som det är nu så vill man inte att allmänhet ska överhuvudtaget lägga sig i vad dom stoppar i sig. Man ska lita blint på forskningen, som jag anser är likställd med fanatisk religiositet. Spännande fortsättning på Hellerska kvanthoppet kring detta lär följa.
Senast redigerad av Brottom 2011-06-28 kl. 14:01. Anledning: Ändrat radbrytning
Citera
2011-06-28, 14:18
Medlem
Stess avatar
Citat:
Och nu ska din hjärna tänka, och kanske tänka en gång till för det här har inte ramlat ner riktigt tror jag. Sen ska du tänka en tredje gång till på varför du egentligen sitter här och dravlar en massa smörja som du kontrollerar i egna källor du bestämt är de riktiga. Jag är endast övertygad om att du anser dem riktiga för att du och dina gelikar tycker och anser det samma. Om man säger att jorden är platt så är den det så länge mina kolleger anser det samma. Samt den som undervisat mig i skiten. Det tåls dessutom att upprepa att vetenskap är ingen total sanning som du tycks tro.

Nu tror jag att du fick det hela om bakfoten. Heller78 har inte letat upp andra studier för att få fram sina värden. Han har använt exakt samma källor som Obomsawin förutom att han inte har förvanskat dem/räknat fel som er käre vän Obomsawin har gjort.

Men det var ett fint försök av dig att byta fokus.
Citera
2011-06-28, 15:19
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Har Obomsawin hittat på dessa grafer säger du? Tittar du på varje bild kan du se Source: och det ser inte ut att komma från Obomsawins påhitt. Graferna var dock sammanställda av honom.
Av det jag läser så menar Sassersson att det inte var tack vare vaccinerna som "räddade oss", vilket vaccinationsindustrin vill få det låta som.

Citat:

Du verkar fortfarande tro att det är bara en handfull med personer som tycker att det är något som inte stämmer in med vaccineneringen av de uppgifter som vi bara ska blint tro på.

Citat:
Den första grafen i bloggen visar mortalitet i influensa. Det är befängt, vaccin utvärderas inte bäst historiskt genom att jämföra mortalitet. Under den period som mortaliteten i influensa sjönk kom åtskilliga förbättringar i den medicinska vården. Detta måste man beakta, vilket inte Obomsawin gör. Nej, man måste titta på incidens för att utvärdera vacciners effekt här.
Mjo, han säger kanske inte direkt till säsongsinfuensan men en bättre allmänhälsa, kost etc kan också ha förbättrat situation, inte enbart enligt förbättringar i den medicinska vården som du påstår.

Citat:
Det görs i den andra grafen där man tittar på historisk incidens av mässling i Kanada. Där ser man ju klart hur mässling höll på att försvinna, det var ju en dramatiskt minskning och allt skedde innan vaccinet introducerades! Fantastiskt igen, bevis för att vaccin är skit... eller? Vad är problemet? Ser inte grafen alldeles för städad ut? Jämn och fin, inga säsongsvariationer som man annars alltid ser med mässling. Hmmm... Grafen är förfalskad. Hur vet man det, jo man går till samma källor som Obomsawin använder och tittar på originalet. På denna sida, figur 7 ser man hur mässlingsincidensen varierar mellan åren. Sen dyker det upp ett rakt streck, under denna period rapporterades inte mässling, data saknas alltså. Men kolla trenden, det är ju uppenbart (även om jag drar mig för att använda en sådan beskrivning utan noggrannare analys) att mässling hade en rätt jämn incidens tills man införda vaccin, då incidensen helt plötsligt störtdök. Sen infördes två-stegsvaccination vid 1990 och incidensen sjönk ytterligare.
De graferna som visas på t.ex. Sasserssons artikel är förenklade, inte förfalskade.
Så här kommentar Admin:
Det diagram du länkar till befäster att min artikel har grafer som är korrekta om än förenklade. Även när mer detaljerade grafer redovisas framgår att när vaccinationsprogrammen sattes in hade farsoterna redan försvunnit till 80-90%.
Din graf som befäster den här artikelns budskap: http://tinyurl.com/5srs9lb

Citat:
Här låter det verkligen förvillat ¿
Var står det ca 80.000 fall (åttiotusen) eller att Obomsawin anger nästan 800.000 (åttahundratusen)?
På Sasserssons artikel med Obomsawins sammanställda grafer visar den andra grafen " Mässling, Kanada Y-axel 800.00 (åttahundra). På den tidigare grafen står det per 100 000, så man får väl utgå att det är likadant på den andra grafen. Förstår inte var du fick ihop 80 000....

Citat:
Ja precis ... right back at ya´
Jag vet inte hur det är med andra här, men enligt mig är jag inte här för att bevisa någonting, utan snarare få folk att öppna ögonen att det är något lurt som händer i bakgrunden. Att blåneka precis allting och tro våran hälsa prioriteras av dessa läkemedelsindustrin är inte intelligent, och heller inte så infantilt utan rent av ignorant!

--------------
En annan artikel av samma författare, Sassersson, skriver hur industrin vilseleder graferna igen vad gällande Poliovaccin och Polio.
http://newsvoice.se/2011/05/24/polio...e-grafer-igen/
Citera
2011-06-28, 17:30
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Har Obomsawin hittat på dessa grafer säger du? Tittar du på varje bild kan du se Source: och det ser inte ut att komma från Obomsawins påhitt. Graferna var dock sammanställda av honom.
Som att jämföra bristsjukdomen skörbjugg med smittosamma sjukdomar? Ja, där sitter självaste Fan och läser Bibeln...
Citera
2011-06-28, 18:02
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Som att jämföra bristsjukdomen skörbjugg med smittosamma sjukdomar? Ja, där sitter självaste Fan och läser Bibeln...
Kul ändå att grafen visar hur lika de avtar för det.
Det gavs inget vaccin till Scharlakansfeber trots den var smittsam, men grafen visar även där hur det faller. Attans att de inte skapade ett vaccin till den också så de kunde ta åt sig äran för den likaså.
Senast redigerad av Siddan 2011-06-28 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in