2011-02-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Det är ditt påstående, utan varken argument eller källa. Lär dig diskutera och samla riktig info innan du försöker argumentera.

Åh, vilken ironi.
Citera
2011-02-07, 20:18
Medlem
Plastbunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Ja, vi har ju exempelvis narkolepsi, en hjärnskada, som kommit i kölvattnet efter svininfluensavaccinet...

Det riktigt sjuka är ju att svensken gick man ur huse för att låta sig injiceras av detta gift, medan i de flesta andra europeiska länder så var man mycket misstänksamma mot detta vaccin och bara några få procent lät sig injiceras...

Åååh. Varför fick inte du autism? Tänk så mycket mysigare flashback hade varit då.

ALLA läkemedel har bieffekter, det är därför de inte delas ut som hälsokost. Om vi skulle ge valfritt receptbelagt läkemedel till hela Sveriges befolkning skulle man få se bieffekter. Betyder det att läkemedlet är dåligt, har vi blivit lurade av läkemedelsindustrin?

Nej. Det betyder bara att vi har överanvänt det och inte gett det enbart till den befolkningsfraktion som verkligen var i behov av det.
Citera
2011-02-07, 20:23
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Väldigt uppenbart det hela...

Vi kan därmed ganska lugnt dra slutsatsen att autism orsakas av vaccin, eller hur, kära vänner?
[/b]

Mankan, din fåntratt. Fanns alltså inte autism innan vaccinet uppfanns?
Citera
2011-02-08, 15:15
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Mankan, din fåntratt. Fanns alltså inte autism innan vaccinet uppfanns?

Du kan gärna leta fram några som helst länkar som påstår att det fanns autism före vaccinationens uppkomst. Jag kan ej hitta några, enbart tvärtom där första barnet med diagnosen autism kom vid 40-talet, några år efter vaccinet.
Har även svårt att hitta barn med autism i den "tredje världen" eller länder/folkgrupp som inte vaccinerar sig.

----------

Vad jag tycker är detta....
Eftersom många olika och konstiga sjukdomar kopplas till vaccinet mer och mer nu för tiden så bör det finnas en tydlig varning likt på ett cigarettpaket och flaskor med alkohol.
Det verkar vara fortfarande väldigt många som inte ens vet om att det kan innebära ordentliga risker.
Senast redigerad av Siddan 2011-02-08 kl. 15:22.
Citera
2011-02-08, 16:16
Medlem
Stess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Du kan gärna leta fram några som helst länkar som påstår att det fanns autism före vaccinationens uppkomst. Jag kan ej hitta några, enbart tvärtom där första barnet med diagnosen autism kom vid 40-talet, några år efter vaccinet.
Har även svårt att hitta barn med autism i den "tredje världen" eller länder/folkgrupp som inte vaccinerar sig.

----------

Vad jag tycker är detta....
Eftersom många olika och konstiga sjukdomar kopplas till vaccinet mer och mer nu för tiden så bör det finnas en tydlig varning likt på ett cigarettpaket och flaskor med alkohol.
Det verkar vara fortfarande väldigt många som inte ens vet om att det kan innebära ordentliga risker.

Lustigt, men de där varningarna finns redan. Har du någonsin tittat i en bipacksedel till NÅGOT läkemedel?

Autism som diagnos har använts sedan 1911 och det var Eugen Bleuler som myntade det. Visserligen hade det inte samma innebörd som det har nu för tiden och det var mycket riktigt först på 40talet som diagnosen autism fick sin nuvarande mening. Innan dess fanns det ingen diagnos att ställa på folk som uppvisade symtom som idag skulle kallas Autism. Innan dess var de, enligt Carl Gustav Jung, "extrema introverter".
Citera
2011-02-09, 16:46
Medlem
Siddans avatar
Också kul att autism ökade explosionsartat när vaccinet blev mer tillgängligt till allmänheten och inte bara till "överklassen". Rena Rama Slumpen kanske? Jag har inte hittat än någon specifik bekräftelse, bara något som enkelt går att snappa upp från olika artiklar...

... jag vet inte men, har visserligen inte tagit något vaccin sedan barnsben... men meddelar läkaren eller sjukvårdaren eller vem som nu sköter injiceringen om biverkningarna?
Då menar jag inte bara de enkla som att det blir lite ömt i armen, kanske lite febrig etc... utan att det faktiskt kan förekomma allvarliga sjukdomar som kan ge dig bestående men.

... Nämns det något sådant så att den som blir vaccinerad har detta klart för sig utan att behöva bli så pass överraskad när det olyckliga väl händer? Från vad jag har sett och hört så blir offren väldigt överraskade att något sådant ens kan hända.
Senast redigerad av Siddan 2011-02-09 kl. 16:52.
Citera
2011-02-09, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Också kul att autism ökade explosionsartat när vaccinet blev mer tillgängligt till allmänheten och inte bara till "överklassen". Rena Rama Slumpen kanske? Jag har inte hittat än någon specifik bekräftelse, bara något som enkelt går att snappa upp från olika artiklar...

... jag vet inte men, har visserligen inte tagit något vaccin sedan barnsben... men meddelar läkaren eller sjukvårdaren eller vem som nu sköter injiceringen om biverkningarna?
Då menar jag inte bara de enkla som att det blir lite ömt i armen, kanske lite febrig etc... utan att det faktiskt kan förekomma allvarliga sjukdomar som kan ge dig bestående men.

... Nämns det något sådant så att den som blir vaccinerad har detta klart för sig utan att behöva bli så pass överraskad när det olyckliga väl händer? Från vad jag har sett och hört så blir offren väldigt överraskade att något sådant ens kan hända.
Ja, huvva, huvva, tänk om folk begripit att man borde föredra tuberkulos, polio, smittkoppor och stelkramp i stället för de hemska biverkningar man kan få. Själv var jag en gång så dum att jag tog malariaprofylax inför en resa till Afrika. Trots läkarens varningar för biverkningarna. Varför valde jag inte malaria framför lite magont?

Undrar om dyslexi och schisofreni har exploderat sedan man kom på sjukdomarna? Innan dess fanns väl inte de sjukdomarna. Det var väl bara en del som var ordblinda och allmänt galna? Kanske du kan snappa upp någon artikel eller pdf-dokument om detta? Men ingen vetenskaplig studie. Huvva, huvva, ju fler sådana, desto säkrare att det inte stämmer. Agree??

Annars, grattis TS, du lurade mig att göra ett inlägg på en tråd som bara skulle provocera och egentligen bara borde självdö.

Inget mer från mig nu.
Citera
2011-05-23, 21:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Det är inte alls fråga om samma sorts kvicksilver...
Skulle det vara någon kvicksilveisotop eller vad?
Citera
2011-06-27, 10:52
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
DoÅ, din fåntratt. Fanns alltså inte autism innan vaccinet uppfanns?

Nix!
Citera
2011-06-27, 10:58
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Skulle det vara någon kvicksilveisotop eller vad?

Kvicksilvret i vaccin sönderfaller snabbt till oorganiskt kvicksilver, som effektivt angriper och skadar hjärnans celler, som vi ser här:

http://www.youtube.com/watch?v=85tgwh3HpsM
http://www.youtube.com/watch?v=d7_xfUV4kSo

Vaccinets roll i neurologiska sjukdomar:

http://www.mercola.com/article/vacci...cal_damage.htm

Kvicksilvret i vaccin är 50 gånger giftigare än vanligt kvicksilver! Dessutom är det stor skillnad mellan att injicera kvicksilver direkt i blodet som sedan permanent sätter sig i nervgångar i hjärnan, jämfört med att få i sig det med maten då kroppen kan välja att filtrera bort det. Kvicksilver ska aldrig, aldrig någonsin ges subkutant:

http://articles.mercola.com/sites/ar...-part-two.aspx
Citera
2011-06-27, 11:00
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kowalzki
Ja, huvva, huvva, tänk om folk begripit att man borde föredra tuberkulos, polio, smittkoppor och stelkramp i stället för de hemska biverkningar man kan få. Själv var jag en gång så dum att jag tog malariaprofylax inför en resa till Afrika. Trots läkarens varningar för biverkningarna. Varför valde jag inte malaria framför lite magont?

Undrar om dyslexi och schisofreni har exploderat sedan man kom på sjukdomarna? Innan dess fanns väl inte de sjukdomarna. Det var väl bara en del som var ordblinda och allmänt galna? Kanske du kan snappa upp någon artikel eller pdf-dokument om detta? Men ingen vetenskaplig studie. Huvva, huvva, ju fler sådana, desto säkrare att det inte stämmer. Agree??

Annars, grattis TS, du lurade mig att göra ett inlägg på en tråd som bara skulle provocera och egentligen bara borde självdö.

Inget mer från mig nu.

Vaccinationsindustrin har fört allmänheten och det medicinska samhället bakom ljuset!

De världsomfattande vaccinationsprogrammen startade faktiskt *efter* att farsoterna nästan försvunnit:

http://torbjornsassersson.com/2011/0...icinen-varlden

Citera
2011-06-27, 11:06
Medlem
Eliza CTs avatar
Diskussionen flyttas till Alternativ medicin där detta och liknande diskuteras.
Mvh
ELiza CT/moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in