• 1
  • 2
2011-02-22, 16:07
Medlem
Vänta till konkursen är avslutad (normalt 6 månader). Sen går du till banken och betalar igen alla ev krediter du har hos banken. Dom öppnar då kontot åt dig ger dig bankomatkort med Visa Electron eller Mastercard Maestro.

Har du inga krediter/skulder hos banken så tror jag det öppnas med automatik när konkursen är avslutad.
Citera
2011-02-22, 16:14
Medlem
Wheeler88s avatar
jag tror ts inte lever längre det var ca 3 veckor sedan han gjorde sin enda post här.
Citera
2015-05-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
vilken bank tror du vill ha kunder med betalningsanmärkningar?

Har man inte rätt till ens lönekonto om man har skulder? Blir det mycket manuellt arbete för banken om en kund har löneutmätningar?
Citera
2015-05-04, 20:15
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Hamnade på en hundring minus (kostnader för konto & kort) och hade inga pengar som gick in på en månad kanske så jag fick mitt bankkonto avstängt och får inte ha konto på den banken. Det löser man genom att byta bank!

Jag kommer aldrig mer öppna konto på gamla banken (Nordea) som ska vara glada att de har människor som annars låter sina pengar dyka upp på ett av deras bankkonton. En hundring är inte så mycket och den människan som inte kan sätta in den summan ens har det tydligt strulat till sig ordentligt för. Oavsett vad får alla förr eller senare iaf socialnormen.

Jag har mer än normen idag och förhoppningsvis bättre i framtiden men att någonsin låta mina pengar gå in på Nordea som kund där... i helvetet heller!
Senast redigerad av mainstreaminfluent 2015-05-04 kl. 20:17.
Citera
2015-05-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nybyggare
Hej hoppas någon har lite tips om detta.
Jag blev sat i personlig konkurs feb -10 av svenska bil skuld 75000kr
konkursadvokaten har j avlutat konkursen.
kfm har gjort flera utmättningar m,m men dom har ju inte tagit något ??
Mina bankkonton har dom tagit å jag får inget nytt har prattat med alla banker i swe, Alla säjera samma sak ( du är i konkurs) Har försökt pratat med konkurs advokaten men han går det ju inte att få tag på !!! han svarade på mail 4 månader efter ja skickade å de ända han säjer där är att han åter kommer när han e klar med alla papper.

Firman ja jobbar åt bet ju nu kont då jag inte har bankkonto, men nu när ja gick sjukskriven så bet dom till mit gammla konto som går till konkurs advokaten ...... och han tog allt ja fick inte en spän.
Dom har inte kommit in med nå underlag på att dom ska dra pengar på lönenen eller något liknade ???
Tycker ja att dom borde för ja har in ca 25 Netto i mån.

Vore taksam om ni vet något som kan hjälpa mej ett bankkonta vore ju drömen
TACK på förhand

Tips nr1: GÅ PÅ SFI (Svenska för invandrare kurs) > (Jag är själv invandrare, så jag försöker inte trycka ner dig, jag är seriös).

Tips nr2: Betala alla dina skulder med hjälp av dina 25 000kr netto !!!!!!.

Tips nr3: Se tips nr1.
Citera
2015-05-05, 08:46
Medlem
Sikkans avatar
Med tanke på att tråden är från 2011 och TS inte svarat så är jag tvekish på att h*n läser detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in