2011-02-06, 10:47
Medlem
vamos666s avatar
Hej!

Tänkte för första gången dela med mig av en kur rapport, man har ju läst många andras.
Jag är 29 år 185cm lång 93,5kg morgonvikt och drog igång en Anavar kur igår. Jag kommer att ligga på 40mg/dag under 7 veckors tid. 3 veckors nolvadex efter avslutad kur.
Tidigare kurer Deca Only (10 år sedan)
Winstrol (5 & 7 år sedan)
Anavar kombinerat med Primobolan förra året

Målsättning blir hårdare. Uppskattar att jag ligger på mellan 17-19% BF idag.

Kostupplägg.

Frukost = Proteindrink
Lunch = Sallad med kyckling utan kolhydrater + proteindrink
Innan träning EEA
Efter träning = Större mål med klohydrater, protein och fett + Proteindrink

En ätardag på lördagar, dock ingen urspårad sådan
Citera
2011-02-06, 11:04
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vamos666
Hej!

Tänkte för första gången dela med mig av en kur rapport, man har ju läst många andras.
Jag är 29 år 185cm lång 93,5kg morgonvikt och drog igång en Anavar kur igår. Jag kommer att ligga på 40mg/dag under 7 veckors tid. 3 veckors nolvadex efter avslutad kur.
Tidigare kurer Deca Only (10 år sedan)
Winstrol (5 & 7 år sedan)
Anavar kombinerat med Primobolan förra året

Målsättning blir hårdare. Uppskattar att jag ligger på mellan 17-19% BF idag.

Kostupplägg.

Frukost = Proteindrink
Lunch = Sallad med kyckling utan kolhydrater + proteindrink
Innan träning EEA
Efter träning = Större mål med klohydrater, protein och fett + Proteindrink

En ätardag på lördagar, dock ingen urspårad sådan
Körde du en deff på Primot och Anavaret förra året? Dosering, och viktigast vad tyckte du om resultatet?
Citera
2011-02-06, 11:44
Medlem
Släng i lite bär och havre i proteindrinken på morgonen annars kommer du må som en gummiråtta fram till lunchen. Sedan måste du få i dig mellanmål, smörgås med makrillfillé tex, eller bara nån frukt om du vill ha nåt lättare. Mellanmål mellan frukost och lunch samt mellan lunch och middag.

För att förbränningen skall hålla igång hela tiden behöver magen nåt att jobba med, dvs tryck i dig nåt iaf varje 2-3 timmar. Överdriv inte middagen, blir lätt att man kompenserar det förlorade matintaget när middagen åker fram, håll dig till en lagom portion och ät långsamt. Proteindrinken tar du direkt efter träningen ihop med nån banan. Proteindrink till kvällsmat också.

Lycka till!
Citera
2011-02-06, 11:57
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas_gbg_
Släng i lite bär och havre i proteindrinken på morgonen annars kommer du må som en gummiråtta fram till lunchen. Sedan måste du få i dig mellanmål, smörgås med makrillfillé tex, eller bara nån frukt om du vill ha nåt lättare. Mellanmål mellan frukost och lunch samt mellan lunch och middag.

För att förbränningen skall hålla igång hela tiden behöver magen nåt att jobba med, dvs tryck i dig nåt iaf varje 2-3 timmar. Överdriv inte middagen, blir lätt att man kompenserar det förlorade matintaget när middagen åker fram, håll dig till en lagom portion och ät långsamt. Proteindrinken tar du direkt efter träningen ihop med nån banan. Proteindrink till kvällsmat också.

Lycka till!
Förlegade teorier rakt igenom, funkar gör dom absolut men man behöver definitivt inte köra på det sättet. Förbränningen igång hela tiden? Äta något var 2a 3e timme, handlar om kcal in vs kcal ut, klarar man att äta allt på en måltid funkar det minst lika bra. Är en lite jobbig tillvänjningsperiod till en början då hjärnan inte är van vid ett sådant upplägg.
Citera
2011-02-06, 13:03
Medlem
Per-Engdahls avatar
Kul med en anavar only rapport. Har själv funderat på det. Vilken tillverkare är preppet från? Uppdatera gärna flitigt
Citera
2011-02-06, 14:25
Medlem
vamos666s avatar
Tack för tipsen Andreas men jag tror precis som makaveli143 skriver att det är kalorier in kalorier ut. Har vid flertalet tillfällen kört det "gamla" upplägget med att hålla igång fettförbränningen men är övertygad om att det är bara att se till att man får i sig tillräckligt med protein och lite kcal så skall nog reslutatet komma

För mig är det viktigt med enkelheten, mina deffar har tidigare pajat för att det har blivit så in i helvete svårt att planera hela tiden med dessa jävla mellanmål. Mitt liv inte är inte så inrutat vilket jag är glad för i vanliga fall men när det gäller deffer så är det rätt bra att ha ett inrutat med mycket rutiner. Jag har extremt mycket resdagar per år vilket gör det svårt för mig att förbereda mellanmål hela tiden.

Jag var lite inne på att köra en periodiskfasta men jag tror att jag kommer att vara för väck under min arbetsdag om jag kör på detta.

Per-engdahl: Märket som jag kör är Medical Inc 10mg Oxandrolone

Jag har som sagt kört kurer tidigare men har inte gjort kurrapporter då men nu när jag har bestämt mig för att göra en rapport så kommer jag att uppdatera riktigt flitigt. Jag har i princip alltid tillgång till dator så jag kommer att överösa tråden med diverse nödvändig och onödig fakta. Anledningen? Jag tror att det ökar min motivation.
makaveli143: Beträffande förra kuren så var upplägget om jag minns rätt Primo i 8 eller 9 veckor och anavar de sista 5. Summering, de sista 5 veckorna gav mycket de första inte alls mycket. Min slutsats antingen fick jag dålig Primo eller så ger det väldigt lite. Personligen tror jag på det sisnämda och det är ju ingen direkt nyhet att det är svagt men jag var intresserad av att testa det. Det var dyrt och blev många stick för väldigt lite resultat. Tror att jag kommer bli nöjdare med 7 veckor anavar only. Det enda jag har funderat på är om jag skulle kört 50mg ed istället för 40mg ed men nu har jga satt igång så nu får vi se hur det blir. Kommer att är Krealakly dessa 7 veckor rakt igenom.
Citera
2011-02-06, 16:20
Medlem
vamos666s avatar
Är det någon som har bra tips på produkter att dunka i sig under kuren. Är dåligt påläst om det finns någr bra "vanliga" saker att äta förutom protein och kreatin.

Under kur kommer jag som sagt äta KreAlklalyl tabbletter innan träning. ALA innan måltid. Milk Thistle ED. Zink, Magnesium och Omega 3.

Någon annat jag bör tillföra för att optimera kur och fettförbrännning? Självfallet äter jag massa efedrin
Citera
2011-02-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Förlegade teorier rakt igenom, funkar gör dom absolut men man behöver definitivt inte köra på det sättet. Förbränningen igång hela tiden? Äta något var 2a 3e timme, handlar om kcal in vs kcal ut, klarar man att äta allt på en måltid funkar det minst lika bra. Är en lite jobbig tillvänjningsperiod till en början då hjärnan inte är van vid ett sådant upplägg.

Om inte annat så är det inte bekvämt att gå så länge utan nåt i magen. Så är det för mig iaf. Behöver fylla på med någon emellanåt för att orka jobba effektivt. Men visst, sitter man på ett kontor stillasittande är det väl inga problem.
Citera
2011-02-06, 20:27
Medlem
vamos666s avatar
Dag 2 har passerat. Jag vet att effekten kommer först om ca 3 veckor men jag uppdaterar ändå med tanke på att jag kör på mindre Kcal än va jag brukar ligga på.
Började morgonen med 1 timmas promenad på fastande mage därefter en proteindrink.
Lunch 2 stycken kycklingfilér och massa sallad.

Innan träning: Kreatin och EEA samt 2 stycken 30mg efedrin + 50mg koffein

Ryggpass, Gick bra hade fin motivation, var lite snurrig av koffein och efedrin. Reppade marklyft på ca 140kg vilket är standard, därefter lite latsdrag och rodd.

Nu har jag käkat ris, lövbiff och lite sallad + proteindrink. Har vägt allt och räknat ut det till 525kca.l

Innan läggdags blir det nattprotein. Har vägt allt jag äter och med proteindrinken innan läggdags så kommer kalorintaget stanna på ca 1800kcal. Vilket känns helt ok!
Citera
2011-02-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vamos666
Dag 2 har passerat. Jag vet att effekten kommer först om ca 3 veckor men jag uppdaterar ändå med tanke på att jag kör på mindre Kcal än va jag brukar ligga på.
Började morgonen med 1 timmas promenad på fastande mage därefter en proteindrink.
Lunch 2 stycken kycklingfilér och massa sallad.

Innan träning: Kreatin och EEA samt 2 stycken 30mg efedrin + 50mg koffein

Ryggpass, Gick bra hade fin motivation, var lite snurrig av koffein och efedrin. Reppade marklyft på ca 140kg vilket är standard, därefter lite latsdrag och rodd.

Nu har jag käkat ris, lövbiff och lite sallad + proteindrink. Har vägt allt och räknat ut det till 525kca.l

Innan läggdags blir det nattprotein. Har vägt allt jag äter och med proteindrinken innan läggdags så kommer kalorintaget stanna på ca 1800kcal. Vilket känns helt ok!

Härligt att du kommit igång!

Dock tycker jag att 1800kcal sådär direkt känns sjuukt lågt. Det är bra att "skynda långsamt" i min mening. Du har säkerligen en metabolism på ca 3300kcal / dag... Jag tycker du kan börja med att lägga dig på 2800kcal / dag ialf. Detta med tanke på din längd, ålder och vikt...

Dock känner du ju givetvis din kropp allra bäst själv =)
Citera
2011-02-06, 21:22
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas_gbg_
Om inte annat så är det inte bekvämt att gå så länge utan nåt i magen. Så är det för mig iaf. Behöver fylla på med någon emellanåt för att orka jobba effektivt. Men visst, sitter man på ett kontor stillasittande är det väl inga problem.

Jag deffade i 8 veckor under våren med endast 1 mål mat om dagen, efter klockan 20. Då hade jag både jobbat och gått i skolan. Varit uppe sedan 7-8 varje dag. Jag bortser från de 1-2h cardio jag gjorde varje dag när jag gick i mellan destinationerna ist för kommunaltrafik. Så visst fan går det, hungern är mental. Den riktiga hungern märks inte av förrens efter 36 om jag inte minns fel.

Kör hårt ! Skönt med en journal som inte handlar om året om. Var ett tag sedan :P

Mvh
Citera
2011-02-08, 00:31
Medlem
vamos666s avatar
Dag 3 är avklarad.

Stannad på 1600kalorier idag, merparten av dem kom från protein. Körde Biceps & Triceps idag, kändes segt. Framförallt tror jag att det berodde på att jag glömde mitt EEA. Käkade endast efedrin i morse ingen innan träning. Nu är det dags att sova! Fett nöjd med dagens låga kaloriintag iaf!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in