[quote=MrJohnDoe]Okej, precis det vet jag då jag själv studerar Krim på SU nu, och teckenspråk 60hp?
Något udda för att ingå i en fil.kand med kriminologi men kan vara jäkligt nyttigt iom. att du sticker ut från de andra kriminologerna.
EDIT:
Uttryckte mig klantigt, givetvis kan man tolka att när jag skrev "+ SU" menade jag att SU hade det som program. Menade "+ SU('s kurser i kriminologi)" och tog det för givet då jag själv visste det
Okej tack, jo jag har också sett det där så på SU's egna hemsida eller liknande men under hur det ser ut i verkligheten? Dvs. inte bara vad som står på utbildningarnas hemsida (ex. Lund, SU, Mittuniversitetet osv.) utan vad som egentligen gäller.
Hur stor chans har du att få ett kvalificerat jobb inom t.ex. polisen/brå/socialstyrelsen osv.?[quote]
Hur stor sannolikhet att få ett jobb bara för du har en utbildning kan jag tyvärr och troligen ingen annan heller svara på, eftersom då ligger det kring hur du är som person!
Att jag läste teckenspråk i 1 år var för att jag skulle gynnas av att kunna extra språk tills jag sökte polisen.
Och anledningen till att det blev sociologi först var för att jag inte 2006 kom in på kriminologin :P
Men kunde i alla fall kombinera detta till min fil.kand.

Så jag hoppas denna utbildning ska gynna mig då jag nästa månad söker till polishögskolan!
Vad tycker du om kriminologin på SU då?
Jerzy Sarnecki är ju så grym!