2021-06-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Coolt! Finns det sna att kpa? Var?
Jag gav dig en fin affrside, gr vad du vill med den. Eller sitt stilla och tro att inte tekniken utvecklas.
Citera
2021-06-18, 17:01
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Jag gav dig en fin affrside, gr vad du vill med den. Eller sitt stilla och tro att inte tekniken utvecklas.

De finns allts inte?

Jag jobbar inte med industridesign s du fr nog tipsa ngon annan om din smarta id.
Citera
2021-06-18, 19:00
Medlem
Citat:
Jag har ver 1000 kontakter p Linkedin, kanske 800 jobbar inom Finans. Jag har inte sett minsta spr av att ngon skulle titta p att erbjuda kryptotjnster. Dremot r mitt flde helt fullt av varningar om penningtvtt och bedrgerier.

Det r rena fantasier att banker kollar p Bitcoin. Dremot finns det en del projekt som bygger p samma teknik, men det knns som att det var inne 2016 och ganska dtt idag.

VISA har ju sitt initiativ (som vl bygger p Ethereum?), men det syftar ju bara till att frenkla avveckling av korttransaktioner i USD och kommer inte att innebra ngon som helst skillnad fr konsumenter.

Ingen investerar genom att sitta p kontanter (p konto eller i madrassen). Det r liksom inte en relevant jmfrelse i verkligheten.

Och det finns hur mnga exempel som helst p hackade kryptovxlare och rena bedrgerier utfrda av kryptovxlare. Det knns ungefr lika skert som att sitta p er tillgodohavande hos ett spelfretag.

Och kom igen, det r ju SKITKRNGLIGT! Jag frskte att skaffa en Monero Wallet fr ngra mnader sedan nr jag fattade att det r dr knarkhandeln skts nu (=bra investeringsmjlighet), men jag gav upp efter ngon dag. Den ville anvnda ett par hundra GB och en massa av mitt ntverk och jag fattade inte ens om den var igng. Jag r inte utvecklare men extremt van anvndare av datorer. Min mamma anvnder internetbanken, kort och Swish hela tiden, att hon ngonsin skulle anvnda ngot sdan r helt uteslutet.

Och visst! Ngon (typ Facebook) kanske kommer med en bra plattform i framtiden, men den kommer inte att bygga p Bitcoin (av de skl jag tjatar om).
Det fetade r direkt felaktigt. Att slja aktier och kpa SEK kan vara en god investering vid brskrasch. Du sprider mycket felaktigheter.
Citera
2021-06-18, 19:01
Medlem
Citat:
De finns allts inte?

Jag jobbar inte med industridesign s du fr nog tipsa ngon annan om din smarta id.
Du har fel om du pstr att man mste ga en smartphone fr att hantera kryptovalutor.
Jag gjorde en snabb googling https://choosecase.com/
Citera
2021-06-19, 08:59
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Du har fel om du pstr att man mste ga en smartphone fr att hantera kryptovalutor.
Jag gjorde en snabb googling https://choosecase.com/

Jag sa bara att jag tror vad jag vill om att 60-ringar i El Salvador anvnder Bitcoin. Din lnk ndrar inte precis p det.
Citera
2021-06-19, 10:45
Medlem
Citat:
Jag sa bara att jag tror vad jag vill om att 60-ringar i El Salvador anvnder Bitcoin. Din lnk ndrar inte precis p det.
Idag anvnder pensionrer som r 80+ facebook, varfr skulle de inte hantera kryptovalutor om det var lika enkelt som att anvnda ett kreditkort?
Min lnk demonstrerade bara att du inte behver en smartphone, ngot du tvivlade p.
Senast redigerad av Zuppen 2021-06-19 kl. 10:56.
Citera
2021-06-20, 09:15
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Idag anvnder pensionrer som r 80+ facebook, varfr skulle de inte hantera kryptovalutor om det var lika enkelt som att anvnda ett kreditkort?
Min lnk demonstrerade bara att du inte behver en smartphone, ngot du tvivlade p.

Klart 80-ringar kommer att behva betala med krypto om handlare bara tar emot krypto. Det finns dock absolut ingenting i som tyder p att det skulle bli p det sttet.

Vi pratade dock om fantasin att alla idag gr omkring och betalar med Bitcoin i El Salvador.
Citera
2021-06-20, 09:19
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Det fetade r direkt felaktigt. Att slja aktier och kpa SEK kan vara en god investering vid brskrasch. Du sprider mycket felaktigheter.

Det r knappast en investering att kpa SEK.

Men oavsett det s r det nstan alltid en korkad strategi eftersom det r omjligt att frutse nr marknaden vnder uppt.
Citera
2021-06-20, 10:20
Medlem
Citat:
Det r knappast en investering att kpa SEK.

Men oavsett det s r det nstan alltid en korkad strategi eftersom det r omjligt att frutse nr marknaden vnder uppt.
Om du inte tycker valutahandel r en investering s fr det st fr dig. Du har fel. Igen.

Du kan tycka att det r en korkad strategi. Du tycker ju fortfarande att det r en korkad strategi att ha investerat i tillgngen med hgst vrdeutveckling under 2010-talet. Det r nog du som r korkad.
Citera
2021-06-20, 12:35
Medlem
Brjan p raset startade nyss. 25k till veckan.
Frra veckan var bra fr bitcoin.
D fljer en vecka eller veckor av nergng.
Citera
2021-06-20, 12:45
Medlem
Ser inte s bra ut nej.
Jag vntar till denna vecka eller nta vecka och ser hur det gr. 25k lr vara rtt nra botten etersom det var kring dr bullrun var vldigt starkt och mnga stora fretag kpte in sig p. Bland annat mirostrategy som ger mest bitcoin av alla har ett averege pris p p 24k usd.
Citera
2021-06-20, 13:16
Medlem
Kommer ta lng tid innan vi r uppe p 50k. Vintern mjligtvis.

D denna bullrun varadelngre n frvntat kommer ven kosolideringsfasen vara lngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in