Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Det är det som är den tuffa frågan. Bardghji tycker jag inte ska bli kallad än om jag fick välja. Det är längre fram jag pratade där-
Vad gäller Swedberg är det svårt. Han kan ju vara båda 8a och 10a egentligen. MEn konkurrensen är hård där. Men vad gäller P18 prestationer så bryr jag mig inte så mycket. Våra ungdomslag, bortsett från U21, brukar vara jävligt kasst coachade och sällan ser jag spelare spela till sin potential där. Jag menar Swedberg ser ju bra ut i Allsvenskan som är betydligt svårare t.e.x.
MEN.. frågan du ställer som fortfarande återstår, är vem han petar. Och det är jag osäker på. Både p.g.a vilken roll man skulle kalla honom i, samt konkurrensen. Sen har man även vem som blir nästa tränare och hur de ser på allt och även fitness osv. Kanske en plats öppnas upp nästa samling. Som #10a hade varit intressant. Om Nygren såg endast som RW istället för en 10a när Wålemark ska vara kvar men Rami bytas ut. Wålemark vill jag inte se som 10a om han är fit. Bästa RWn vi har och perfekta kvalitéer för det imo.
Jag tycker att det är intressant att se spelarna möta "jämnåriga", men det brukar inte vara speciellt samspelt, man märker ofta att dom inte känner varandra speciellt väl.
Jag tycker Rami varit rätt så bra den här senaste samlingen, främst i matchen mot Bosnien såklart, lite fler poäng kanske man hade kunnat önska sig ifrån honom, å andra sidan borde nog både han och Benji haft någon/några assistpoäng till, Sarr har bränt en del chanser. Swedberg är riktigt lovande, men han är inte så bra att han är
given i en U21 trupp, med en säsong till i benen där han får spela mycket så kanske han är det dock.
På tal om poäng så gjorde jag en liten sammanställning, poäng så här långt under kvalet, det är möjligt att jag missat någon assist.
Elanga 6 mål
Emil Holm 2 mål + 4 assist
Wålemark 3 mål + 2 assist
Nygren 2 mål + 3 assist
Prica 2 mål + 1 assist
Sarr 2 mål
Al Hajj 1 mål+1 assist
Hussein 1 assist
Edit: Hussein Ali 1 assist.
Edit #2: Elanga utlånad till Barnsley nu i vinter kanske hade varit något, en tränare som känner honom hyfsat väl vid det här laget och Championship är en bra liga, passar Barnsleys profil också då dom typ har en soft cap på 23 år när det gäller spelare in, det är ett ungt lag.
Genomsnittsålder på spelartruppen
Birmingham City 28.2
Millwall FC 28.0
Sheffield United 27.9
Middlesbrough FC 27.4
Derby County 26.9
Luton Town 26.9
Fulham FC 26.8
Queens Park Rangers 26.8
Stoke City 26.5
Reading FC 26.3
West Bromwich Albion 26.2