Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Instämmer med övriga. Hade gärna sett 1a elvan som spelade, mot Armenine fast med Abraham istället för Prica (om man nu inte vill åt den fysiska biten från Prica väldigt mycket, samt Tolinsson för Vagic.
Makalöst fin backlinje men generellt en otroligt stark elva, som är som skräddarsydd för formationen, om man radar upp med följande 4-2-3-1:
Brolin/Dovin (vet inte nog om dem att säga vem är bäst här)
Holm Ousou Tolinsson Kahl
Gigovic - Hussein
Nygren Hajal Elanga
Abraham
Sen ska man VERKLIGEN inte underskatta några av namnen på bänken:
- Svensson t.e.x har gått under många svenskars radar. Han & Kahl är en otroligt fin duo att kunna välja mellan på vänstern. Riktigt bra VB utväxt hos sverige på sistone, Gudmundsson som är aningen äldre är även en, men de är offtopic.
- Wålemark gillar jag med. Kan bli en väldigt effektiv supersub.
- Kimpioka var väldigt pigg i 2a halvlek tycker jag. Arbetade grymt, var snabb och kom till avslut. Överspelade lite i sina stunder dock.
Sen har vi de 3 "nyare" namnen från allsvenskan som folk börjar få upp ögonen för; Finndell, Collander och även Gustafsson.
Riktigt glad att Poya är den som fick jobbet med denna truppen. Fick onödig skit för GBG röran och tror han är modern nog att våga lite mer. Sen får vi se var allt landar i slutändan men jag gillar det teoretiskt.
Håller Brolin klart över Dovin. Dovin såg svajig ut i den matchen han gjort för Hammarby i år. Brolin tror jag stenhårt på.
På vb finns även Kalley att tillgå om det skulle knipa. På flera positioner finns många alternativ vilket gör att vi inte blir så skadekänsliga. Nygren är väl den som absolut inte får bli skadad.