2021-06-04, 13:26
Medlem
För övrigt sjukt att Sverige fått typ en identisk kvalgrupp från senast. Italien, Irland och Luxemburg klingar rätt bekant...
Citera
2021-06-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Har höga krav på Bilal, har sett honom bättre. Men gedigen absolut. Tycker nog samspelet kan bli bättre men inte konstigt i en första match. Blev ibland stora ytor framför Hussein-Gigovic men det berodde nog mest på att Hajal var ur position defensivt ibland.
Det låter ju lovande om du tyckte att det var en, med hans mått mätt svag insats . Det här är egentligen den första hela halvleken med Bilal Hussein jag sett. Kollar inte jättemycket allsvenskan.
Citera
2021-06-04, 19:16
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Det låter ju lovande om du tyckte att det var en, med hans mått mätt svag insats . Det här är egentligen den första hela halvleken med Bilal Hussein jag sett. Kollar inte jättemycket allsvenskan.
Det finns mer att hämta där
Citera
2021-06-05, 02:41
Medlem
Instämmer med övriga. Hade gärna sett 1a elvan som spelade, mot Armenine fast med Abraham istället för Prica (om man nu inte vill åt den fysiska biten från Prica väldigt mycket, samt Tolinsson för Vagic.

Makalöst fin backlinje men generellt en otroligt stark elva, som är som skräddarsydd för formationen, om man radar upp med följande 4-2-3-1:

Brolin/Dovin (vet inte nog om dem att säga vem är bäst här)
Holm Ousou Tolinsson Kahl
Gigovic - Hussein
Nygren Hajal Elanga
Abraham

Sen ska man VERKLIGEN inte underskatta några av namnen på bänken:

- Svensson t.e.x har gått under många svenskars radar. Han & Kahl är en otroligt fin duo att kunna välja mellan på vänstern. Riktigt bra VB utväxt hos sverige på sistone, Gudmundsson som är aningen äldre är även en, men de är offtopic.

- Wålemark gillar jag med. Kan bli en väldigt effektiv supersub.

- Kimpioka var väldigt pigg i 2a halvlek tycker jag. Arbetade grymt, var snabb och kom till avslut. Överspelade lite i sina stunder dock.

Sen har vi de 3 "nyare" namnen från allsvenskan som folk börjar få upp ögonen för; Finndell, Collander och även Gustafsson.

Riktigt glad att Poya är den som fick jobbet med denna truppen. Fick onödig skit för GBG röran och tror han är modern nog att våga lite mer. Sen får vi se var allt landar i slutändan men jag gillar det teoretiskt.
Citera
2021-06-05, 09:11
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Instämmer med övriga. Hade gärna sett 1a elvan som spelade, mot Armenine fast med Abraham istället för Prica (om man nu inte vill åt den fysiska biten från Prica väldigt mycket, samt Tolinsson för Vagic.

Makalöst fin backlinje men generellt en otroligt stark elva, som är som skräddarsydd för formationen, om man radar upp med följande 4-2-3-1:

Brolin/Dovin (vet inte nog om dem att säga vem är bäst här)
Gigovic - Hussein
Nygren Hajal Elanga
Abraham

Sen ska man VERKLIGEN inte underskatta några av namnen på bänken:

- Svensson t.e.x har gått under många svenskars radar. Han & Kahl är en otroligt fin duo att kunna välja mellan på vänstern. Riktigt bra VB utväxt hos sverige på sistone, Gudmundsson som är aningen äldre är även en, men de är offtopic.

- Wålemark gillar jag med. Kan bli en väldigt effektiv supersub.

- Kimpioka var väldigt pigg i 2a halvlek tycker jag. Arbetade grymt, var snabb och kom till avslut. Överspelade lite i sina stunder dock.

Sen har vi de 3 "nyare" namnen från allsvenskan som folk börjar få upp ögonen för; Finndell, Collander och även Gustafsson.

Riktigt glad att Poya är den som fick jobbet med denna truppen. Fick onödig skit för GBG röran och tror han är modern nog att våga lite mer. Sen får vi se var allt landar i slutändan men jag gillar det teoretiskt.
Håller Brolin klart över Dovin. Dovin såg svajig ut i den matchen han gjort för Hammarby i år. Brolin tror jag stenhårt på.

På vb finns även Kalley att tillgå om det skulle knipa. På flera positioner finns många alternativ vilket gör att vi inte blir så skadekänsliga. Nygren är väl den som absolut inte får bli skadad.
Citera
2021-06-05, 23:13
Medlem
Det skall bli intressant att se hur Kevin Yakob utvecklas framöver, han borde nog ha gjort något mål till i AS i år men han gör mycket bra saker, löper rätt och tar sig fram till många situationer där det skapas målchanser. 2 mål på ca 4 matcher är ändå godkänt. Korsbandsskadan gjorde ju att det blev ett hack i hans utvecklingskurva men det kanske kan ta sig nu... om han får vara hel.
Citera
2021-06-06, 01:59
Medlem
Såhär hade jag startat:

Brolin
Gigovic - Hussein
Nygren Hajal Elanga
Abraham

Vill poängtera att 4 spelare i startelvan kan vara med nästa generation eller vad man säger.
Citera
2021-06-06, 17:07
Medlem
Tråkigt att Tolinsson försvinner till just Belgien. Det har ju knappt gått bra för en enda svensk som flyttat dit de senaste 15 åren.
Citera
2021-06-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
För övrigt sjukt att Sverige fått typ en identisk kvalgrupp från senast. Italien, Irland och Luxemburg klingar rätt bekant...

+1
Citera
2021-06-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
4/6 lag i samma grupp som föregående kval är lite lustigt faktiskt, vi borde iallafall inte kunna göra en dubbeltorsk ā la Rolle mot Irland med spelarmaterialet vi har nu.
Citera
2021-06-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
4/6 lag i samma grupp som föregående kval är lite lustigt faktiskt, vi borde iallafall inte kunna göra en dubbeltorsk ā la Rolle mot Irland med spelarmaterialet vi har nu.

Nä precis men att ta poäng mot Italien lär bli svårt som vanligt.
Citera
2021-06-08, 13:32
Medlem
Hoppas på

Brolin
Holm, Ousou, Tolinsson, Svensson
Gigović, Hussein
Nygren, Hajal, Elanga
Prica

Tycker Tolinsson överglänste Vagić senast, borde få chansen från start nu. Tyckte också man såg att Kahl inte riktigt är i matchform än, därav valet av Daniel Svensson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in