Citat:
Ursprungligen postat av
Idkreallyknow
Målvakter: Pontus Dahlberg (Häcken), Tim Rönning (Elfsborg)
Försvarare: Felix Beijmo (Malmö), Hjalmar Ekdal (Sirius), Gustav Henriksson (Elfsborg), Thomas Isherwood (Östersund), Alexander Jallow (IFK Göteborg) Da Grace eller Tihi? Hade varit roligt om Tihi fick chansen nu trots att han spelat för Finlands U21. Tycker inte Björklund gjort det jättebra dem senaste matcherna och kanske därmed borde lämna plats åt någon annan denna samlingen.
Mittfältare/Anfallare: Pontus Almqvist (Norrköping), Leo Bengtsson (Häcken), John Björkengren (Falkenberg), Jens Cajuste (Midtjylland), August Erlingmark (IFK Göteborg), Viktor Gyökeres (Brighton), Adam Hellborg (Sirius), Svante Ingelsson (SC Paderborn), Daleho Irandust (Häcken), Jesper Karlsson (Elfsborg), Anthony Elanga? (Manchester United), Rami Hajal (SC Heerenveen)
Om jag inte är helt ute och cyklar i alla fall vad jag läst så har Benjamin Nygren corona och då vet man ju inte när han kommer tillbaka eller hur hans form är.
Har bytt ut Benjamin Nygren mot Anthony Elanga, Patrik Wålemark mot Rami Hajal.
Ja Benji och Danny Vukovic testade positivt för ett par veckor sedan.
22-09-2020
Benjamin Nygren is still in quarantine after his positive test last Thursday.
Genk har precis fått ny tränare nu också, Jess Thorup som hade Midtjylland 2015–18 och danska U21 innan dess.
Du glömde Eric Kahl, han var en av de bästa förra samlingen. Han måste gå före både Tihi och Da Graca och är en naturlig vänsterback, finns inte så många sådana, en vänsterback som kanske kan vara med i framtiden är Yahya Kalley, tycker han varit över förväntan, han är bara 19 år.
Beijmo får ju inte spela(eller är han skadad?) så nu tycker jag Jallow borde få starta. Något likt nedan kanske
Dahlberg
Jallow - Erlingmark - Henriksson - Kahl
Irandust - Cajuste - Ingelsson - Karlsson
Almqvist - Elanga