2020-09-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja vi får se, Karlsson och Beijmo kommer ju vara för gamla för att fortsätta i U21 nu, Almqvist och Dahlberg är väl 99or så dom kan hålla på 1,5 år till... tror jag.

En klockren match av Sverige idag får man väl säga, Italien skapade inte mycket och omställningarna var on point. Måste bli bättre på att dyrka upp låga, täta och kompakta motståndare som inte ger oss så här stora ytor.

Visst får man ha 3 överåriga spelare vid själva turneringen? Har för mig det. (Inte så att vi kommer dit men undrar ändå)
Citera
2020-09-09, 07:44
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Visst får man ha 3 överåriga spelare vid själva turneringen? Har för mig det. (Inte så att vi kommer dit men undrar ändå)

Du tänker på OS.
Citera
2020-09-09, 08:59
Medlem
Citat:

Jag vet exakt, är det inte så att dom som var med under kvalspel kan spela turneringen?
Men det kommer ju inte bli lätt att kvalificera sig.

Sådana här lag måste ju byggas om hela tiden när spelare blir överåriga eller går vidare till A-laget.
Citera
2020-09-09, 09:30
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Citat:
Jag vet exakt, är det inte så att dom som var med under kvalspel kan spela turneringen?
Men det kommer ju inte bli lätt att kvalificera sig.

Sådana här lag måste ju byggas om hela tiden när spelare blir överåriga eller går vidare till A-laget.
Det är 21 år vid kvalspelets början som gäller. Och eftersom kvalet börjar två år innan mästerskapet så får man vara hela 23 år gammal i U21-EM.
Citera
2020-09-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Det är 21 år vid kvalspelets början som gäller. Och eftersom kvalet börjar två år innan mästerskapet så får man vara hela 23 år gammal i U21-EM.

aha ok. Kan bli rätt stora rockader då, större delen av truppen kan vara överårig beroende lite på när nästa kvalspel kommer i gång.

Kahl, Hussein, Wålemark, Nygren och Crona är väl dom som helt säkert kan fortsätta utav de spelare som var uttagna i denna truppen.
Citera
2020-09-09, 16:01
Medlem
Det ska vara 9/9 poäng nu dem kommande tre matcherna och det blir ett plus om vi tar 3 poäng igen mot Italien. Tar vi 12 poäng nu är det möjligt att vi klarar oss.
Citera
2020-09-09, 16:03
Medlem
Sverige hade kunnat ha en väldigt bra trupp om man går vidare och inte EM blivit uppskjuten.

För om jag inte är ute och cyklar så hade Svanberg, Isak och Kulusevski kunnat vara med.
Citera
2020-09-09, 16:23
Medlem
Citat:
aha ok. Kan bli rätt stora rockader då, större delen av truppen kan vara överårig beroende lite på när nästa kvalspel kommer i gång.

Kahl, Hussein, Wålemark, Nygren och Crona är väl dom som helt säkert kan fortsätta utav de spelare som var uttagna i denna truppen.
Enligt Transfermarkt skulle det här bli nästa trupp om man går efter marknadsvärde.

Målvakter
Dahlberg (Häcken)
Rönning (Elfsborg)
Nilsson (Malmö)

Vänsterbackar
Kahl (AIK)
Krusnell (Hammarby)

Högerbackar
Hörberg (Östersund)
Holm (Göteborg)

Mittbackar
Ekdal (Sirius)
Tolinsson (Göteborg)
Brorsson (Örgryte)
Jönsson (Trelleborg)

Vänsteryttrar
Abraham (AIK)
Gudmundsson (Groningen)

Högeryttrar
Nygren (Genk)
Walemark (Häcken)

Innermittfältare
Cajuste (Midtjylland)
Hussein (AIK)
Gigovic (Helsingborg)
Björkengren (Falkenberg)

Anfallare
Asoro (Swansea)
Prica (Ålborg)
Lahne (Amiens)
Sylisufaj (Falkenberg)

Dyraste elvan:

Dahlberg
Hörberg - Ekdal - Tolinsson - Kahl
Nygren - Cajuste - Gigovic - Abraham
Asoro - Prica
Citera
2020-09-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Enligt Transfermarkt skulle det här bli nästa trupp om man går efter marknadsvärde.

Målvakter
Dahlberg (Häcken)
Rönning (Elfsborg)
Nilsson (Malmö)

Vänsterbackar
Kahl (AIK)
Krusnell (Hammarby)

Högerbackar
Hörberg (Östersund)
Holm (Göteborg)

Mittbackar
Ekdal (Sirius)
Tolinsson (Göteborg)
Brorsson (Örgryte)
Jönsson (Trelleborg)

Vänsteryttrar
Abraham (AIK)
Gudmundsson (Groningen)

Högeryttrar
Nygren (Genk)
Walemark (Häcken)

Innermittfältare
Cajuste (Midtjylland)
Hussein (AIK)
Gigovic (Helsingborg)
Björkengren (Falkenberg)

Anfallare
Asoro (Swansea)
Prica (Ålborg)
Lahne (Amiens)
Sylisufaj (Falkenberg)

Dyraste elvan:

Dahlberg
Hörberg - Ekdal - Tolinsson - Kahl
Nygren - Cajuste - Gigovic - Abraham
Asoro - Prica

Tänkte på nästa kval, alltså inte nuvarande. Det beror förstås på när kvalet börjar, men många borde falla bort pga ålder. Det är nästan en total omstart.

Spelare som fortfarande borde vara aktuella och som reppat i detta kval är t ex Fröling och de yngre som var med i nuvarande trupp.

Edit: T ex om det nya kvalet börjar hösten 2021 så är t ex Björkengren, Ekdal, Hörberg, Asoro, Rönning, Dahlberg etc etc 22 år.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-09 kl. 16:39.
Citera
2020-09-09, 16:39
Medlem
Citat:
Tänkte på nästa kval, alltså inte nuvarande. Det beror förstås på när kvalet börjar, men många borde falla bort pga ålder. Det är nästan en total omstart.

Spelare som fortfarande borde vara aktuella och som reppat i detta kval är t ex Fröling och de som var med i nuvarande trupp.
kan läggas till att listan är baserad på siffror från Transfermarkt. Med största säkerhet kommer spelare som Fröling och Almqvist bli uttagna. Transfermarkt har ju inte jättebra koll på Allsvenska spelare.
Senast redigerad av SmallBuilder 2020-09-09 kl. 16:42.
Citera
2020-09-09, 16:40
Medlem
Citat:

Spelare som fortfarande borde vara aktuella och som reppat i detta kval är t ex Fröling och de yngre som var med i nuvarande trupp.

Edit: T ex om det nya kvalet börjar hösten 2021 så är t ex Björkengren, Ekdal, Hörberg, Asoro, Rönning, Dahlberg etc etc 22 år.
De borde ju få spela eftersom de är födda 1999 och detta EM är för 1998?
Citera
2020-09-09, 16:43
Medlem
Citat:
Listan är ju bara baserad på siffror från Transfermarkt. Med största säkerhet kommer spelare som Fröling och Almqvist bli uttagna. Transfermarkt har ju inte jättebra koll på Allsvenska spelare.

Citat:
De borde ju få spela eftersom de är födda 1999 och detta EM är för 1998?

Kanske jag som missuppfattat hur det fungerar, men om man blir 22 år innan kvalet börjar så är man väl för gammal? Tex Almqvist borde då vara för gammal om kvalet börjar hösten 2021. Han blir 22 i Juli 2021. Fröling å andra sidan är född 2000 och borde vara uttagningsbar.

Eller?

Edit: Enligt wiki....

För att spela U21-landskamper ska man vara 21 år gammal eller yngre vid den tidpunkt då kvalspelet till turneringen (U21-EM) inleds. Vid själva turneringen får man sedan vara max 23 år gammal.

Edit #2: Jag tolkar det som att det i princip behövs en total omstart då en stor majoritet av spelarna kommer vara för gamla.

Spelare som kanske är aktuella bör alltså fylla 22 sent på året eller vara född 2000 eller senare.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-09 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in