2004-08-22, 10:03
Bannlyst
Vill inte bli besviken på smaklösa eller ynkliga kräftor.

Vilket märke rekommenderar ni för bästa kvalitet?
Citera
2004-08-22, 12:13
Medlem
Lassemans avatar
Såna man fiskar själv och kokar själv smakar alltid bäst.
Citera
2004-08-22, 12:53
Medlem
spaderezzs avatar
Men om man inte kan få tag i sånna så rekomendera jag färska kräftor av alla slag.. lite dyrare men så mycket godare..=)

i sissta hand så ta frysta och koka om dom i ny lag så blir dom goda..

//Ozze...
Citera
2004-08-22, 14:04
Medlem
DreamWeavers avatar
Ryser vid tanken på kräfter..*brr* Regel nr 1/handla aldrig "billiga" kräfter..nr 2/Handla inte dom från Kina!! nr 3/kolla fångstdatumet samt nerfrysningsdatumet + obs! utgångsdatumet! Om du glömmer bort dessa regler kommer du garanterat att tillbringa dom närmaste tre dagarna i skithuset..not to rekommend!!
Citera
2004-08-22, 14:08
Medlem
FetFulElaks avatar
Chansa inte. Köp havskräftor hos din lokala fiskmånglare..
Citera
2004-08-22, 15:23
Medlem
nokys avatar
Jag köper alltid de kinesiska och har inte blivit sjuk.
Ibland smakar de inte så gott, men ibland är de jättegoda. Det gäller att ha tur. hehe
Citera
2004-08-22, 16:18
Bannlyst
Bra svar, tackar!

Jo, färska kräftor är det som gäller. Jag är inte så priskänslig just för det här. Men är det värt den saftiga extrapremien för svenska kräftor? Vilka av de färska är bäst (land/märke)?
Citera
2004-08-26, 01:18
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noky
Jag köper alltid de kinesiska och har inte blivit sjuk.
Ibland smakar de inte så gott, men ibland är de jättegoda. Det gäller att ha tur. hehe

Konstigt, jag blir nästan alltid sjuk efter jag käkat kräftor. Huvudvärk, lite illamående, kass i magen och allmänt trött.

För att svara på topic så är kräftor som man fångar själv givetvis godast. Kokas efter eget recept så blir det precis som man vill ha det.
Citera
2004-08-26, 01:21
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hycklaren
Bra svar, tackar!

Jo, färska kräftor är det som gäller. Jag är inte så priskänslig just för det här. Men är det värt den saftiga extrapremien för svenska kräftor? Vilka av de färska är bäst (land/märke)?

Jag har aldrig köpt svenska kräftor eftersom jag fiskar dem själv. Hur pass dyra är svenska kräftor i handeln? Det är väl inte heller så vanligt att köpa överallt? Sen skiljer ju priset en del på (amerikanska, ursprungligen) signalkräftor och (svenska) flodkräftor. Jag har turen att kunna fiska upp flodkräftor gratis inför varje kräftsäsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in