• 1
  • 2
2011-02-05, 14:28
Medlem
Om hon kommer kunna åka hem från sjukhuset så kan du ta med henne på en konsert med hennes absoluta favoritband. Hör med konsertanordnaren, det brukar finnas speciella platser för rullstorsburna och folk med andra handikapp. Då slipper hon trängas i publiken.
Citera
2011-02-05, 14:33
Medlem
Jahaudus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Förväntas hon bli bättre(bortsett från syn då) och kommer hem någon gång ?

Hon kanske kan få tillbaks lite kraft, men bättre än så lär hon inte bli nej.. Hon är hemma nu men sjukhusbesök hela tiden
Citera
2011-02-05, 14:37
Medlem
Jahaudus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama

Välkommen till Flashback!

Tråkigt att höra om din vän, jag hoppas verkligen att hon blir bättre.

Om jag var du så skulle jag ge bort någonting som symboliserar att du verkligen bryr dig om henne.
Hittade t.ex. detta smycke på Amazon. Det står LOVE med blindskrift på baksidan.

Om du söker på t.ex. Ebay eller Amazon på "braille jewelry" så finner du fler alternativ.

Annars så kanske en Ipod skulle kunna vara något (till ljudböcker och musik). Apple har flera funktioner som gör det möjligt för blinda att använda sig av deras produkter utan problem (mer info: http://www.nillabyte.com/entry.php?2...-User-s-Review )

Nu har hon ju nyss blivit blind, så hon kan inte blindskrift än. Men det låter väldigt fint, så ett armband kanske skulle kunna vara en idé trots allt (?). Tack för tips!
Citera
2011-02-05, 14:44
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Du skulle kunna köpa typ nån sånhär radio som läser upp dagstidningen varje dag, det tror jag skulle vara en uppskattad present.
Citera
2011-02-05, 14:47
Medlem
Sjukt jobbigt. Jag tror någon att prata med och umgås med är den bästa presenten hon kan få.
Citera
2011-02-05, 15:08
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaudu
Nu har hon ju nyss blivit blind, så hon kan inte blindskrift än. Men det låter väldigt fint, så ett armband kanske skulle kunna vara en idé trots allt (?). Tack för tips!

Nej, det förstår jag.

Tänkte dock att det kunde vara en gullig grej. Armbandet kommer hon att vara glad för redan ifrån början och hjärtformen känner hon ju. När hon väl lär sig blindskrift så kommer hon att upptäcka texten på baksidan.

Bara en tanke som sagt
Citera
2011-02-05, 17:03
Medlem
Jahaudus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Nej, det förstår jag.

Tänkte dock att det kunde vara en gullig grej. Armbandet kommer hon att vara glad för redan ifrån början och hjärtformen känner hon ju. När hon väl lär sig blindskrift så kommer hon att upptäcka texten på baksidan.

Bara en tanke som sagt

Jag tittade på länken efter att jag hade svarat dig och då förstod jag precis vad du menar. Det är verkligen ett fint armband!
Citera
2011-02-05, 17:06
Medlem
Jahaudus avatar
Jag vill tacka er alla som kommit med seriösa svar! Snällt av er, jag ska allt kunna hitta något bra nu
Citera
2011-02-05, 17:21
Medlem
medicinsk cannabis kanske?
Citera
2011-02-05, 17:23
Medlem
Kanske ett Surroundljud till hennes stereo? Blir ju lite mer realistiskt än med bara 2 högtalare.

Kanske en bra upplevelse för en blind, vad vet jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in