Om hon kommer kunna åka hem från sjukhuset så kan du ta med henne på en konsert med hennes absoluta favoritband. Hör med konsertanordnaren, det brukar finnas speciella platser för rullstorsburna och folk med andra handikapp. Då slipper hon trängas i publiken.
Tråkigt att höra om din vän, jag hoppas verkligen att hon blir bättre.
Om jag var du så skulle jag ge bort någonting som symboliserar att du verkligen bryr dig om henne.
Hittade t.ex. detta smycke på Amazon. Det står LOVE med blindskrift på baksidan.
Om du söker på t.ex. Ebay eller Amazon på "braille jewelry" så finner du fler alternativ.
Annars så kanske en Ipod skulle kunna vara något (till ljudböcker och musik). Apple har flera funktioner som gör det möjligt för blinda att använda sig av deras produkter utan problem (mer info: http://www.nillabyte.com/entry.php?2...-User-s-Review )
Nu har hon ju nyss blivit blind, så hon kan inte blindskrift än. Men det låter väldigt fint, så ett armband kanske skulle kunna vara en idé trots allt (?). Tack för tips!
Nu har hon ju nyss blivit blind, så hon kan inte blindskrift än. Men det låter väldigt fint, så ett armband kanske skulle kunna vara en idé trots allt (?). Tack för tips!
Nej, det förstår jag.
Tänkte dock att det kunde vara en gullig grej. Armbandet kommer hon att vara glad för redan ifrån början och hjärtformen känner hon ju. När hon väl lär sig blindskrift så kommer hon att upptäcka texten på baksidan.
Tänkte dock att det kunde vara en gullig grej. Armbandet kommer hon att vara glad för redan ifrån början och hjärtformen känner hon ju. När hon väl lär sig blindskrift så kommer hon att upptäcka texten på baksidan.
Bara en tanke som sagt
Jag tittade på länken efter att jag hade svarat dig och då förstod jag precis vad du menar. Det är verkligen ett fint armband!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!