Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-05, 11:56
Medlem
Dan Da Mans avatar
Hej,
Min dator är ganska ny och inte särskilt klen (kör Black Ops på max t.ex.). Men den har ovanan att frysa/hänga sig i tid och otid. Och det gör den oavsett hur mycket eller lite jag pressar den. Ibland hänger den sig när den laddar windows, ibalnd mitt i ett spel. Den hänger sig när den har skärmsläckaren igång eller när jag jobbar med Open Office.

Jag kollade systemloggarna och har kommit fram till att i princip alla fel som visas där beror på någon som kallas PNRP (Peer Name Resolution Protocol). Jag vet inte vad det är eller om jag behöver det. Om jag inte behöver det, kan jag stänga av det på något sätt? Och om jag behöver det, kan jag fixa det?

Exempel på fel:

Om någon har tips så tar jag gladeligen emot dem. Den som hjälper mig bli av med detta problem permanent bjuder jag på en öl!
Citera
2011-02-05, 12:27
Medlem
Dan Da Mans avatar
Kan kanske ha löst det själv med hjälp av denna länk: http://www.sevenforums.com/network-sharing/29060-cant-start-peer-name-resolution-protocol.html. Får se om det är permanent eller om problemet komme tillbaka. Men annars kanske jag får behålla den där ölen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in