Hej,
Min dator är ganska ny och inte särskilt klen (kör Black Ops på max t.ex.). Men den har ovanan att frysa/hänga sig i tid och otid. Och det gör den oavsett hur mycket eller lite jag pressar den. Ibland hänger den sig när den laddar windows, ibalnd mitt i ett spel. Den hänger sig när den har skärmsläckaren igång eller när jag jobbar med Open Office.
Jag kollade systemloggarna och har kommit fram till att i princip alla fel som visas där beror på någon som kallas PNRP (Peer Name Resolution Protocol). Jag vet inte vad det är eller om jag behöver det. Om jag inte behöver det, kan jag stänga av det på något sätt? Och om jag behöver det, kan jag fixa det?
Exempel på fel:
Tjänsten Peer Networking Grouping är beroende av tjänsten PNRP (Peer Name Resolution Protocol). Den sistnämnda kunde inte starta på grund av följande fel:
%%-2140993535
Tjänsten PNRP (Peer Name Resolution Protocol) avbröts med följande fel:
%%-2140993535
Tjänsten Peer Networking Grouping är beroende av tjänsten PNRP (Peer Name Resolution Protocol). Den sistnämnda kunde inte starta på grund av följande fel:
%%-2140993535
Tjänsten PNRP (Peer Name Resolution Protocol) avbröts med följande fel:
%%-2140993535
Om någon har tips så tar jag gladeligen emot dem. Den som hjälper mig bli av med detta problem permanent bjuder jag på en öl!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!