2011-02-05, 11:41
Medlem
Emerains avatar
hej!
jag har nyss kpt en acer aspire 3820t, en laptop. jag fick fr mig att precis som p mina gamla datorer installera linux parallelt med windows, men nu har jag ndrat mig och vill bara ha windows.

d jag har ltit grub skriva ver mitt mbr s behver jag fixa det igen. och enligt vissa s duger det inte med att bara stta in en windows 7-skiva, frska n recovery console och kra fixmbr.

ngon osm vet mer och som kan hjlpa? har skt p google men hittar inget som verkar fungera. de pratar om att hitta ngon fil p sin recovery-partition, men jag hittar inte de filerna. (wmwrmbr och ngot mer)
Citera
2011-02-05, 11:45
Bannlyst
http://www.ehow.com/how_4836283_repair-mbr-windows.html

Frsta trffen p google.
Citera
2011-02-05, 12:31
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
hej!
jag har nyss kpt en acer aspire 3820t, en laptop. jag fick fr mig att precis som p mina gamla datorer installera linux parallelt med windows, men nu har jag ndrat mig och vill bara ha windows.

d jag har ltit grub skriva ver mitt mbr s behver jag fixa det igen. och enligt vissa s duger det inte med att bara stta in en windows 7-skiva, frska n recovery console och kra fixmbr.

ngon osm vet mer och som kan hjlpa? har skt p google men hittar inget som verkar fungera. de pratar om att hitta ngon fil p sin recovery-partition, men jag hittar inte de filerna. (wmwrmbr och ngot mer)

leta efter eRecovery dr finns det du sker
Citera
2011-02-05, 13:49
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenfrys
http://www.ehow.com/how_4836283_repair-mbr-windows.html

Frsta trffen p google.
synd bara att det r en allmn fixa ditt mbr. och det har jag hittat, du kanske inte lste mitt inlgg ordentigt?
ACER har en eget mbr fr att bland annat att vid boot kunna trycka alt-f10 eller bara f10 fr att komma t terstllningspartitionen. det mbr win7-dvdn kommer ge mig ger inte den funktionen, plus att den inte stller in frsta partitionen (terstllningspartitionen) som dold fr vanliga os: et.

Citat:
Ursprungligen postat av evelyn.t
leta efter eRecovery dr finns det du sker
sker? fr jag har provat att anvnda eRecovery, och den varnar att den terstller min C:\ till grundlge vid kp, inte ett tal om partitioner / mbr.
Citera
2011-02-07, 19:55
Medlem
Emerains avatar
har lst det

lyckades efter en del googlande hitta de tv filerna jag behvde. krde dem i en terminal och nu r allt nice igen.

ska fr skerhetsskull ta en kopia p mitt mbr via dd och spara p sker plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in