• 1
  • 2
2011-02-05, 01:38
Medlem
Hexagonics avatar
Ok, vi börjar väl med att se om det är någon som fattar vad det är jag har i huden... Har googlat runt och det närmsta jag hittar är milier men mina ser inte riktigt ut så. Jag får förhöjningar i huden, olika storlekar men i regel ungefär som en finne. Klämmer jag dom rackarna så verkar dom vara fyllda med fett! Milier verkar ju vara snarare vita smååå bluppar.. dom här är färglösa knölar strax under huden.
Hur som... har haft en sån rackare på kinden länge. Har lyckats klämma skiten ur den ibland men aldrig helt. Nu senaste dagarna har den växt rejält och den retade upp mig. Stack in en nål och gojjade runt lite och tog sen i allt jag pallade och fick ut liiiiite. Gjorde så förbannat ont i fingrarna! Lackade ur och tog en tång(!) Klämde på riktigt rejält och sprutade ner spegeln...
Att det inte var skitsmart det kan jag ju räkna ut på egen hand. Men hur mycket skada kan jag ha gjort? Om vi bortser från själva infektionsrisken med att sticka in en nål och rota runt med. Själva krosskadorna då? Läker dom utan några fula bestående men i ansiktet eller? Räknar med ett skapligt blåmärke i morgon, det kan jag leva med. Men jag vill inte få en blaffa i plytet som hänger kvar i all evighet..

Så där. Garva åt min totala dumhet bara! Det kan jag bjuda på
Citera
2011-02-05, 01:41
Medlem
CripeNs avatar
Infektion kan det mycket väl bli.
Och du borde uppsöka en hud-läkare eller liknande så dom kan ge ett klart svar?
Även bild vore +1
Citera
2011-02-05, 01:45
Medlem
Kariminells avatar
Usch, låter inte alls kul!
Något jag brukar använda på mina "under-huden-finnar" är tandkräm.
Jag smetar på en klick tandkräm och låter den stelna under natten.
Vissa säger att det inte fungerar, men jag har lyckats med det flera gånger.
Skiten torkar ut, eller blir så pass mogen att jag kan klämma ut hormasken (pormasken).

Pröva, det skadar inte!
Lycka till nu.
Citera
2011-02-05, 01:45
Medlem
HAHAHA, ser framför mig hur du står med en tång o klämmer så du håller på o skita ner dig. Du lär ju ha nypt sönder skinnet i samma veva och fått sår av tången?
Citera
2011-02-05, 01:51
Medlem
Fenrers avatar
Fortsätter du så kommer du bli ett krateransikte. Huden återhämtar sig aldrig.
Citera
2011-02-05, 01:53
Medlem
Dr.Dres avatar
Elda lite på nålen innan nästa gång så minskar du infektionsrisken

Upp med bild så vi får se! Dessutom lättare för experterna att säga hur mycket ärr det kommer vara efteråt.
Citera
2011-02-05, 01:54
Medlem
Hexagonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arfide
HAHAHA, ser framför mig hur du står med en tång o klämmer så du håller på o skita ner dig. Du lär ju ha nypt sönder skinnet i samma veva och fått sår av tången?

Mjo, lite.. Men inte så mycket som man kan tro. Jag använde en sån där tång man monterar segersäkringar med, så det var ingen sån där otäck räffling på den =D
Citera
2011-02-05, 01:58
Medlem
Hexagonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Fortsätter du så kommer du bli ett krateransikte. Huden återhämtar sig aldrig.

Jag är snart 30 bast och haft taskig hy hälften av den tiden. En krater mer eller mindre spelar nog inte någon större roll är jag rädd
Citera
2011-02-05, 03:15
Medlem
revodnebs avatar
Köp in lite klorhexidin sprit (finns på apoteket, ibland får du fråga) som du kan desinficera nålen med innan du trycker hål på huden - fungerar varje gång! Tvätta gärna med det efteråt också, svider som satan, men rent blir det!
Citera
2011-02-05, 14:09
Medlem
Hexagonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Köp in lite klorhexidin sprit (finns på apoteket, ibland får du fråga) som du kan desinficera nålen med innan du trycker hål på huden - fungerar varje gång! Tvätta gärna med det efteråt också, svider som satan, men rent blir det!
Ah! Perfekt! Det ska jag testa.. Känns så overkill att gå till VC bara för att få en nål stucken några mm in i ansiktet. Då gör jag det hellre själv!
Citera
2011-02-05, 23:13
Medlem
Fan om du ska hålla på med sån där självmisshandel så gör det på rätt sätt åtminstone!

Antingen koka eller typ sprita en nål (se till att nålen är vass o inte sådär halvtrubbig som vissa är).

Tvätta ansiktet med ansiktsrengöring.
Det bästa du kan göra sen är att hälla upp hett vatten i en skål och ha ansiktet ovanför ett tag med handuk över skallen. Ångorna får porerna att öppnas.

Sen tar du nålen o sticker hål på böldjäveln. Har du tur kommer ångmetoddn fått någon por till bölden att iaf framträda lite, då siktar du med nålen i den poren helt enkelt!

Sen när du klämmer så se till att ha lite papper lindat runt fingertoppen och klipp naglarna innan. Så kanske du slipper nagelmärken och infektion ;P

Sen när du är klar, och förhoppningsvis lyckats få ut skiten, se till att typ sprita lite på det eller så. Så du tar kol på eventuella bakterier.
Citera
2011-02-06, 10:26
Medlem
Hexagonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josy
Fan om du ska hålla på med sån där självmisshandel så gör det på rätt sätt åtminstone!
Tar kepsen i handen och ber Fräulein så mycket om ursäkt

Nej men allvarligt... Tack för tipsen! Jag ska försöka ha liiite mer tålamod nästa gång och vara lite försiktigare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in