2011-02-05, 01:36
Medlem
Hade kondylom för sisådär fem år sedan, och nu visar det sig att jag har cellförändringar, men har inte hunnit undersöka dom än.
Är det någon som varit i denna situationen? Hur allvarligt var det? Det var ju längesen jag hade kondylom så det kanske har blivit allvarliga cellförändringar vid detta laget?
Fick ni operera bort dom på något vis?
Jag vill helst inte göra någon äcklig operation. :/
Jag läste om något som hette konisering som inte lät alls trevligt.
Min senaste erfarenhet av underlivsbehandling gjorde jävligt ont och kändes frätande där nere.
Så jag litar inte till vad läkare ordinerar ut för behandlingar när det gäller sådant, vissa har ju fått vestibul av liknande.

Men, alltså, någon som har erfarenheter av detta? tacksam för svar.
Citera
2011-02-05, 03:26
Medlem
revodnebs avatar
Det vi vet är att kondylom kan orsaka cancer i livmodern. Detta är ett skäl till att man infört allmän vaccinering mot pappilloma-virus (hpv) för ungdomar. Just nu står det lite i stå eftersom man inte kan bestämma vilket vaccin man ska använda. Tyvärr är det för sent för dig att vaccinera dig då detta måste ske innan man har sitt första samlag.

Cellförändringar kan vara godartade eller elakartade (cancer). Har du otur måste man konicera livmodertappen, dvs ta bort en del, mer eller mindre. I ditt fall får vi hoppas de är godartade. Jag tycker du ska vänta på ditt provsvar och lyssna på din läkare, det kan rädda ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in