2011-02-05, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Svårt att uttala sig om ditt energiintag och dess beräkningar för du har inte beskrivit hur mycket och vad du ska äta. Det jag kan säga är att det ser väldigt lite ut och saknar klara proteinkällor, förutom mjölken och beroende på vad av "hälsans kök" du äter. Jag skulle råda dig till att ta vitamintillskott iaf, finns att köpa på apoteket.

Om det nu visar sig att du ligger på -2000kcal per dag kommer du gå ner ca 2kg i veckan.

Sen som en andra tankeställare; drar du i dig en 1,5 liters cola så har du tryckt i dig +600kcal.

Haha, man tackar. Tycker jag fick med på't ungfär. Uhm, Hälsans kök är mestadels quorn/sojaprotein som är pressat i former som ska se ut som kött. Det är min flickvän som konverterat mig, delvis.

Vitamintillskott ska inhandlas på måndag Tack för tipset, hade inte ens orkat tänka så långt ännu.
Jo, angående colan.. jag vet, det är ju helt sjukt. Får ångest bara av tanken på det.
Vet att på Huddinge övervikts-center så råder dom sina patienter att dricka pepsi max - hur mycket som helst, bara dom ger fan i "vanliga" läsker. Vad anser flashback om detta?

Det är klart, jag har ju inte skrivit fett/socker/osv i gram, utan bara kcal enligt innehållsförteckningarna. Jävla dålig jag är..

Men men. 1½ timme rask promenad om dagen bör vara (enligt någon av alla dessa tabeller å skit) ~300kcal, samt att jag antar att eftersom att dansa enligt någon blogg eller något - skulle bränna 250kcal i timmen, så bör det ju vara som att spela fotboll/badminton eller dyligt, på en kompis-ha-kul-nivå, inget seriöst. Om det nu fungerar att göra så, dvs. dra bort de kalorier man bränner ifrån de man äter. Jag har ingen aning

Nu blir det nog sova, tack för så snabb respons. Det uppskattas.
Måste även tacka ödmjukast för alla lycka till.

God natt,
Mvh Willbew.
Citera
2011-02-05, 00:58
Medlem
MiJes avatar
http://www.nordicnutrition.com/produ...asp?artnr=1054

http://www.nordicnutrition.com/produ...asp?artnr=1061

http://www.nordicnutrition.com/produ...asp?artnr=1057

http://www.nordicnutrition.com/produ...asp?artnr=1059

Plussa på med http://www.nordicnutrition.com/produ...asp?artnr=1049
Citera
2011-02-05, 01:01
Medlem
MiJes avatar
Undvik sötningsmedel och lightprodukter. Ska du steka något använd riktigt Smör eller Olivolja.

Vill du tex ha lite smak på grillade grönsaker, pensla på lite olivolja.
Citera
2011-02-05, 01:18
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Haha, man tackar. Tycker jag fick med på't ungfär. Uhm, Hälsans kök är mestadels quorn/sojaprotein som är pressat i former som ska se ut som kött. Det är min flickvän som konverterat mig, delvis.

Vitamintillskott ska inhandlas på måndag Tack för tipset, hade inte ens orkat tänka så långt ännu.
Jo, angående colan.. jag vet, det är ju helt sjukt. Får ångest bara av tanken på det.
Vet att på Huddinge övervikts-center så råder dom sina patienter att dricka pepsi max - hur mycket som helst, bara dom ger fan i "vanliga" läsker. Vad anser flashback om detta?

Det är klart, jag har ju inte skrivit fett/socker/osv i gram, utan bara kcal enligt innehållsförteckningarna. Jävla dålig jag är..

Men men. 1½ timme rask promenad om dagen bör vara (enligt någon av alla dessa tabeller å skit) ~300kcal, samt att jag antar att eftersom att dansa enligt någon blogg eller något - skulle bränna 250kcal i timmen, så bör det ju vara som att spela fotboll/badminton eller dyligt, på en kompis-ha-kul-nivå, inget seriöst. Om det nu fungerar att göra så, dvs. dra bort de kalorier man bränner ifrån de man äter. Jag har ingen aning

Nu blir det nog sova, tack för så snabb respons. Det uppskattas.
Måste även tacka ödmjukast för alla lycka till.

God natt,
Mvh Willbew.

Intressant, har du varit på Rikscentrum för barnobesitas i huddinge? Jag har varit placerad där. Edit, alltså under min utbildning, inte som patient.

Om du har råd skulle jag råda (höhö) dig att köpa en pulsklocka. Väldigt enkelt och bra sätt att se så du förbränner tillräckligt på dina aktiviteter.

Citat:
Ursprungligen postat av willbew

1. Sluta trycka ner dig själv genom att dissa dig själv.
2. Ja du kan skriva så, då blir det väldigt exakt och du kan se vad du får mycket/lite av ex protein, fett (vilka sorter) etc.
Ex:
Frukost: 100g Special K Flingor. Protein: 14g Fett: 1,5g (Mättat 0,5g)
2dl mjölk....osv....
Citera
2011-02-05, 01:21
Medlem
manhofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorolf
1.Du behöver nog inte hänga upp dig så mycket på kalorier...
2.Gå in på tv 3/4/5 play och kolla på viktminskningsprogram, dom räknar inte kalorier utan ändrar livsstil.
Du behöver inte dra ner på ätandet så mycket, bara du ser till att inte äta mycket ris/pasta/potatis/ljust bröd osv som innehåller mycket och ganska snabba kolhydrater.
Antar att du inte äter mycket grönsaker nu så prova byt mängden kolhydrater med grönsaker och tvärt om.

3.Sedan ska du promenera innan dagens första mål för bästa effekt, då är nämligen magen tom och kroppen tvingas ta utav fettlager.
Kom också ihåg att byta promenaden mot jogging ger inte bättre effekt då kroppen tar utav fettet i lägre tempo och lagrade kolhydrater(de som du redan ätit) vid högt tempo.

va rädd om knän och leder!

Lycka till!

Varför ge tips som inte stämmer?

1. ALLT handlar om kcal när det gäller viktminskning. Sätter du i dig mindre kcal än du förbrukar, går du ner i vikt. Så enkelt är det. ~2g protein per kropps-kg kombinerat med styrketräning rekommenderas för att bibehålla maximalt med muskelmassa.

2. Ja, gå in och lyssna på Anna Anka. Hon fick en deltagare att droppa 27kg fett, gaina 10kg muskler samt kuken växte 13 cm. Allt detta på 3 mån!!!! Seriöst, hur fan kan du ens tänka tanken? Förändra sin livsstil - klart Ja, men resten är bullshit.

3. Detta stämmer inte alls. Går du på morgonen, visst du förbränner marginellt mer, men då reglerar kroppen förbränningen resten av dagen. Spelar ingen roll vilken tidpunkt på dygnet du går, kcal in vs kcal ut är det som gäller i slutändan.

Citat:
Ursprungligen postat av MiJe
http://www.nordicnutrition.com/produ...asp?artnr=1054

http://www.nordicnutrition.com/produ...asp?artnr=1061

http://www.nordicnutrition.com/produ...asp?artnr=1057

http://www.nordicnutrition.com/produ...asp?artnr=1059

Plussa på med http://www.nordicnutrition.com/produ...asp?artnr=1049

Sluta rekka "fettförbrännare" som inte fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av MiJe
Undvik sötningsmedel och lightprodukter. Ska du steka något använd riktigt Smör eller Olivolja.

Vill du tex ha lite smak på grillade grönsaker, pensla på lite olivolja.

Varför ska man undvika detta? Light-produkter är guld under deff. Inga kcal = ingen oönskad viktuppgång.

TS - Bra jobbat att du tagit tag i ditt liv! Du kan utan problem fortsätta ligga runt 1200 kcal om dagen och ändå fungera optimalt. VLCD, som är en diet som många använder sig av för snabba resultat, ligger på ~6-800 kcal omdagen. Se bara till att få i dig ordentligt med protein för att bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt. Även ett gymkort rekkas starkt för det ändamålet

Gör det också till en vana att lita på de äldre medlemmarna, alternativt de nyare som kan presentera resultat i form av journaler etc, för hela tränings/kost-sektionen är full av tomtar som inte har en aning om vad de snackar om och "lär" ut de mest banala sakerna i världshistorien. Helt jävla sanslöst, inte ens Aftonhoran hade publicerat de flesta "tipsen".
Citera
2011-02-05, 01:51
Medlem
MiJes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manhof

Sluta rekka "fettförbrännare" som inte fungerar.

Kan du ge mig fakta på att de inte fungerar, tack!
Citera
2011-02-05, 02:13
Medlem
pezrulezhaakons avatar
MiJe

Hade sådant (lagligt preparat) fungerat hade vi haft färre som varit överviktiga.
På sin höjd kanske det höjer temperaturen något eller hämmar lite fettupptag i tarmen. Men det som ändå spelar roll i slutändan är hur mycket du stoppar i dig kontra hur mycket du rör på dig.
Citera
2011-02-05, 02:25
Medlem
MiJes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
MiJe

Hade sådant (lagligt preparat) fungerat hade vi haft färre som varit överviktiga.
På sin höjd kanske det höjer temperaturen något eller hämmar lite fettupptag i tarmen. Men det som ändå spelar roll i slutändan är hur mycket du stoppar i dig kontra hur mycket du rör på dig.

Japp, man ska träna med inte bara gå och käka och tro att pillerna sköter allt....
Citera
2011-02-05, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Intressant, har du varit på Rikscentrum för barnobesitas i huddinge? Jag har varit placerad där. Edit, alltså under min utbildning, inte som patient.

Om du har råd skulle jag råda (höhö) dig att köpa en pulsklocka. Väldigt enkelt och bra sätt att se så du förbränner tillräckligt på dina aktiviteter.

1. Sluta trycka ner dig själv genom att dissa dig själv.
2. Ja du kan skriva så, då blir det väldigt exakt och du kan se vad du får mycket/lite av ex protein, fett (vilka sorter) etc.
Ex:
Frukost: 100g Special K Flingor. Protein: 14g Fett: 1,5g (Mättat 0,5g)
2dl mjölk....osv....

Morrn morrn. Nej det har jag icke, men mor har. Så jag kan ju göra som alla andra fetton å skylla på gener, right?
Haha, jag dissar inte migsjälv, råkar vara en sådan rackare som är väldigt cynisk till allt och kan ta allt med en klackspark, bjuder även gärna på migsjälv. Don't worry, be happy!

Förbränner gör jag garanterad, sen i exakt vilket tempo det blir lär ju märkas. Men tack för tipset om klockan.

Mvh Willbew.
Citera
2011-02-05, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manhof
1. ALLT handlar om kcal när det gäller viktminskning. Sätter du i dig mindre kcal än du förbrukar, går du ner i vikt. Så enkelt är det. ~2g protein per kropps-kg kombinerat med styrketräning rekommenderas för att bibehålla maximalt med muskelmassa.

Varför ska man undvika detta? Light-produkter är guld under deff. Inga kcal = ingen oönskad viktuppgång.

TS - Bra jobbat att du tagit tag i ditt liv! Du kan utan problem fortsätta ligga runt 1200 kcal om dagen och ändå fungera optimalt. VLCD, som är en diet som många använder sig av för snabba resultat, ligger på ~6-800 kcal omdagen. Se bara till att få i dig ordentligt med protein för att bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt. Även ett gymkort rekkas starkt för det ändamålet

Gör det också till en vana att lita på de äldre medlemmarna, alternativt de nyare som kan presentera resultat i form av journaler etc, för hela tränings/kost-sektionen är full av tomtar som inte har en aning om vad de snackar om och "lär" ut de mest banala sakerna i världshistorien. Helt jävla sanslöst, inte ens Aftonhoran hade publicerat de flesta "tipsen".

Man tackar ödmjukast för tipsen. Verkligen.
Det blir tyvärr inget gymkort, då skolan jag studerar på hushåller med en idrottssal där det finns ett mindre gym, dock endast innehållande - benpress, bänk, bröstmaskin (rawr låter mysigt) och lite random skrot, men jag tror nog att det ska räcka. Finns även lite gummiband, medicinbollar och dyligt så det går att hitta på saker!
Citera
2011-02-05, 11:21
Medlem
TS du kan dricka light-läsk varje dag och det kommer inte att påverka din viktnedgång.
Citera
2011-02-05, 12:23
Medlem
mleytons avatar
räkna förbövelen kalorier! det är det som får en taggad att göra det hårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in