2011-02-05, 00:47
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Svårt att uttala sig om ditt energiintag och dess beräkningar för du har inte beskrivit hur mycket och vad du ska äta. Det jag kan säga är att det ser väldigt lite ut och saknar klara proteinkällor, förutom mjölken och beroende på vad av "hälsans kök" du äter. Jag skulle råda dig till att ta vitamintillskott iaf, finns att köpa på apoteket.
Om det nu visar sig att du ligger på -2000kcal per dag kommer du gå ner ca 2kg i veckan.
Sen som en andra tankeställare; drar du i dig en 1,5 liters cola så har du tryckt i dig +600kcal.
Om det nu visar sig att du ligger på -2000kcal per dag kommer du gå ner ca 2kg i veckan.
Sen som en andra tankeställare; drar du i dig en 1,5 liters cola så har du tryckt i dig +600kcal.
Haha, man tackar. Tycker jag fick med på't ungfär. Uhm, Hälsans kök är mestadels quorn/sojaprotein som är pressat i former som ska se ut som kött. Det är min flickvän som konverterat mig, delvis.
Vitamintillskott ska inhandlas på måndag

Jo, angående colan.. jag vet, det är ju helt sjukt. Får ångest bara av tanken på det.
Vet att på Huddinge övervikts-center så råder dom sina patienter att dricka pepsi max - hur mycket som helst, bara dom ger fan i "vanliga" läsker. Vad anser flashback om detta?
Det är klart, jag har ju inte skrivit fett/socker/osv i gram, utan bara kcal enligt innehållsförteckningarna. Jävla dålig jag är..
Men men. 1½ timme rask promenad om dagen bör vara (enligt någon av alla dessa tabeller å skit) ~300kcal, samt att jag antar att eftersom att dansa enligt någon blogg eller något - skulle bränna 250kcal i timmen, så bör det ju vara som att spela fotboll/badminton eller dyligt, på en kompis-ha-kul-nivå, inget seriöst. Om det nu fungerar att göra så, dvs. dra bort de kalorier man bränner ifrån de man äter. Jag har ingen aning

Nu blir det nog sova, tack för så snabb respons. Det uppskattas.
Måste även tacka ödmjukast för alla lycka till.
God natt,
Mvh Willbew.