Hr ligger det en hel del i det som HarryBooy skrev.
Men man fr inte heller glma att vi vljer ofta att jmnfra oss med vad andra ska tnka om oss.
Det r en last som sjukt mnga av oss br p. Just ,,, vad fan.. fr jag stryk av en 14 ring som kr fsta gngen.. Det mste sjlvfallet inte innebra att jag sjlv r en dlig frare, utan kanske att 14 ringen r en sllsynt duktig frare som faktiskt borde frtjna min respekt och drfr borde jag vlja att skaka hans hand och ge honom ngra vrmande ord.
P s stt kommer troligen den hr 14 ringen att ty sig till mig nsta gng vi tvlar och med strsta sannolikhet lra mig ngra trix som han anvnder sig av under tvling.
ord som "att vara sin fiendes bsta vn" myntades sjlvfallet av mnniskor som tnkt ver en ev. vinst av att faktiskt invagga sina fiender i trygghet. mhnda en falsk sdan, men en trygghet som med strsta sannolikhet ger dig mer i slutndan n en agressiv framtoning vid frlust.
tv sidor av ett mynt, men efter som din fallbeskrivning var relativt exakt s handlar det om det som Harrybooy skrev.. men lgger du till den hr extra kuriosan som jag bjd p s kommer din psykologi/psykiatrilrare att ge dig ett plus fr tnkande utanfr ramarna.