2005-02-03, 17:40
Medlem
Zeromatics avatar
Bra kurer mot förkylning och feber.

Antar att jag kan hitta svar på vilken hemsida som helst, men vill ändå fråga
vår gyllene expertis.

Jag är förkyld, på vippen till feber känns det som. Måste akut bli frisk tills
imorgon (av topphemlig anledning). Har vart lite småförkyld sedan i måndags
(tre dagar).

Försöker nu med att dricka té och en massa vätskedrivande grejor (läsk etc.)
samt käka alvedon och svettas så mycket som möjligt.

Några förslag?
Citera
2005-02-03, 20:10
Bannlyst
Testa och vräk i dig klementiner. C-vitaminer gör gott för imunförsvaret.
Funkar väl bäst om man har lite lätt ont i halsen.

Är själv förkyld för första gången på länge, går ngn j*vla influensa på skolan.
Citera
2005-02-05, 00:47
Medlem
Ciceros avatar
Jag brukar rekommendera en stadig konjak. Det kanske inte gör dig friskare, men det blir iaf lite roligare. Annars tycker jag själv att Echinagard brukar funka bra, men då måste man ta det direkt när man börjar få symptom.

Frisk till imorgon kan bli lite svårt. Det du kan göra är nog att lindra symptomen så du inte märker av så mycket att du är sjuk. Dvs maxdos Alvedon, avsvällande näsdroppar, hostdämpande och massor av vatten. Däremot förstår jag inte varför du skulle vilja svettas och ta vätskedrivande (vilket förresten inte läsk är).

Förr i tiden fanns det en storsäljande förkylningsmedicin i England som innehöll amfetamin. Låter frestande under tunga förkylningsperioder.
Citera
2005-02-06, 00:54
Medlem
Tror att kroppen själv måste fatta att du är sjuk för att sedan dra igång en riktig snuva och feber, annars skjuter du nog bara upp det eller gör det värre.
Citera
2005-02-07, 11:23
Medlem
Ho2s avatar
Enchinagard funkar bra för mig, men då måste jag ta det tidigt, hjälper inte när det väl har brutit ut.

Då kör jag följande huskur; honung, hett vatten och en rejäl skvätt konjak, går rakt upp i huvudet och jag sover som en stock, min teori är att sömn är en utmärkt medicin och konjaken hjälper mig att sova.
Citera
2005-05-30, 22:05
Medlem
Framkalla feber?

Jag undrar om man kan framkalla feber på något sätt, tacksam för svar...
Citera
2005-05-30, 22:14
Medlem
Klickens avatar
Har hört att om man äter tillräckligt mycket tandkräm så får man feber, hur mycket sanning det ligger i det har jag inte en susning om då jag själv aldrig provat. Men varför skulle man egentligen frivilligt vilja bli sjuk?
Citera
2005-05-30, 22:18
Awaiting Email Confirmation
Skölj munnen med varmt vatten innan din mor tar tempen på dig.
Citera
2005-05-30, 22:19
Medlem
SomeChicks avatar
Som barn käkade jag tandkräm i mängder rätt ofta, jag fick aldrig feber av det, bara frisk andedräkt.

Handlar det om att simulera feber kan man ju sätta sig på ett element kanske eller ha lite lagom varmt vatten i örat kanske, beroende på hur temperaturmätningen utförs. Men det är ju rätt fånigt att VILJA ha feber, vad tjänar det till liksom.
Citera
2005-05-30, 22:28
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomeChick
Som barn käkade jag tandkräm i mängder rätt ofta, jag fick aldrig feber av det, bara frisk andedräkt.

Handlar det om att simulera feber kan man ju sätta sig på ett element kanske eller ha lite lagom varmt vatten i örat kanske, beroende på hur temperaturmätningen utförs. Men det är ju rätt fånigt att VILJA ha feber, vad tjänar det till liksom.

Feber vet jag inte, men en kille i lumpen som inte ville vara med på fältövning drog i sig en halv tub tandkräm och en halv dosa snus.
Han spydde i två dar och var allmänt darrig, men ansåg ändå att det var värt det eftersom han slapp flera dar i fält...
Citera
2005-05-31, 10:34
Medlem
Man kanske vill ha feber så att man slipper något man ej vill göra?

Jag har också hört det där om tandkräm, men jag tror att man kan få bestående nervskador om man trycker i sig för mycket tandkräm.
Citera
2005-05-31, 10:35
Medlem
jrosens avatar
Tandkräm skall funka en polare tömde en tub på knäckebröd när han gjorde lumpen, han kan inte än idag använda pepsodent....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in