Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Nej efterbliven skulle jag väl int säga att jag är

men att skriva ser väldigt lurigt ut hehe framförallt när man tänker sig att man ska skriva avtal och andra affärsdokument.
Att ha ett simpelt jobb känns ju inte lika skrämmande.
Hur resonerar arbetsgivare vad gäller kvalificerade arbeten, kan de tänka sig att ta en svensk före en norsk och isåfall VARFÖR??
Hvis du har egenskapene de ser etter og gir et bra inntrykk på intervjuet, så får du jobben. Simple as that. Vi er ikke så fordømt nøye med formelle kvalifikasjoner her i landet. Med mindre du skal være lege eller advokat eller noe sånt da, det kommer jo an på bransjen.
Så er det selvsagt noe annet å skrive et språk enn å snakke det, det vet jeg jo - selv
kan jeg skrive svensk sånn passe brukbart hvis jeg absolutt må, men det tar ti ganger så lang tid. Men de fleste forretningsdokumenter er da uansett standardformularer som bare skal flikkes litt på, du trenger knappest hovedfag i lingvistikk for å utferdige en standardkontrakt, det er for faen ikke Krig og fred du skal sitte og dikte i hop heller. Jeg har jobbet med bøttevis av svensker i forsikringsbransjen, og de klarte brasene helt fint. Men nå er vi uansett litt inne i problemstillinger som er mer relevante for "jobb i Norge"-megatråden, og stakkars meg hvis en svenske oppdager at jeg har brutt en regel, da blir det månelyst, det vet jeg av egen erfaring.