Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Påstår nog att OS X är det. Ubuntu är även det väldigt fool-proof. Fördelen med OS X är att det i mitt tycke är det mest idiotsäkra OS:et.
Det är jag väldigt tveksam över. Har en vän som köpte en MAC för ½år sedan för _hon_ tyckte den va snygg och säljaren sålde ju in burken totalt. Kan inte säga att jag gillar OSX men svårt är de inte ifall man har suttit vid linux tidigare. Hon kan fortfarande inte ladda ner .torrents kolla på div filmer pga formatet. Installera nerladdare program. Hittar inte filer hon har laddat ner. Fattade inte att lösenordet hon en gång skrev in när hon köpte datorn var till för att användas så nu kan hon inte göra ett skit...
Allt detta kunde hon förr till windows. Folk vet konstigt nog hur man gör vissa saker i windows.
Till familjen kör jag windows 7 på alla burkar men funderat länge på att helt gå över till linux. Att installera om windows på 5 burkar minst 2gr styck varje år börjar bli förbannat jävla tråkigt. Har nu gjort ghost backuper på färdigt installerat system så det tar inte mycket mer än 8min för att återställa burken.
Windows blir segt efter ett tag. Det spelar ingen roll ifall du kan hantera systemet eller inte. Systemet blir otroligt segt så man får räkna med 30sekunders delay på vissa program efter ett tag.
Linux kör jag till servern och även på min vanliga dator samt laptop.Det ända jag använder windows till är spel och PS och då kan jag vänta den tiden det tar att reboota för att dualboota till windows. Med linux slipper jag formatera min burk hela tiden och jag slipper diverse problem. Drivrutinerna funkar prima till linux. Archlinux, archbang, ubuntu, mint, sabayon osv osv. Funkar oftast allt out of the box.