• 1
  • 2
2011-02-04, 16:56
Medlem
Vad rekommenderar ni för operativsystem, hade ett sk olagligt vista basic, men hittar inga drivrutiner så lär skaffa nytt
2011-02-04, 16:59
Medlem
DeckardCains avatar
Beror på ett flertal faktorer så som kunskapsnivå, användningsområde samt smak och tycke. Ubuntu eller Linux Mint säger jag.
2011-02-04, 17:03
Medlem
Skulle helst bränt ut på skiva, men de lär finnas updates till de. Har inte lust att punga ut för ett nytt operativsystem
2011-02-04, 17:04
Medlem
DummaPuppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeckardCain
Beror på ett flertal faktorer så som kunskapsnivå, användningsområde samt smak och tycke. Ubuntu eller Linux Mint säger jag.

Åh, fy fan. Nej! Vår skola har det och det går så otroligt trögt. Dessutom krånglar minnes stickorna hela tiden! Nöj dig med windows!
2011-02-04, 17:06
Bannlyst
Windows 98 ? :}
2011-02-04, 17:10
Medlem
vilket windows system har mest updates som man kan inte om man nu inte köper ett operativsystem
2011-02-04, 17:14
Medlem
asablas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackdirr
vilket windows system har mest updates som man kan inte om man nu inte köper ett operativsystem
Smidigast så är det nog ubuntu. Inte direkt några större förkunskaper krävs för att kunna använda sig av det häller. Samt att det finns relativt saftigt med drivrutiner till det.
2011-02-04, 17:15
Medlem
Adam211s avatar
varför ska du göra allt så svårt? ladda ner Win7 installera och använd en developer activation för att göra den laglig.

skicka ett pm så ska du få en länk till developer activation
2011-02-04, 17:35
Medlem
DeckardCains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DummaPuppan
Åh, fy fan. Nej! Vår skola har det och det går så otroligt trögt. Dessutom krånglar minnes stickorna hela tiden! Nöj dig med windows!
En av mina skolor körde Windows, det tog en halv evighet att bara logga in och få sin profil laddad. Det beror snarare på administratörerna än operativsystemet.
2011-02-04, 18:34
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splatterface
Windows 98 ? :}

Stabilt!
2011-02-04, 20:40
Medlem
petowans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Stabilt!

kör ubuntu, fungerar bäst enligt min erfarenhet och utan ett massa manuellt confande i terminal. inga problem med usbstickor eller externa hårddiskar gott om drivrutiner, lätt och gratis att upgradera enkelt som få att installera program. jävligt bra support om du får problem bara söka på google eller fråga på deras forum. Jävligt bra hårdavustöd osv. skit i de som säger att man inte lär sig linux i ubuntu, alla vill inte lära sig terminalen. Och skit i de som säger att arch är snabbare. läste ett test och ubuntu var lika snabbt som arch. Min ubuntu dator bootade på 20 sek när jag använde openbox, med gnome tog det ca 30 sek tills datorn var användbar.

http://www.phoronix.com/scan.php?pag...h_faster&num=1
Senast redigerad av petowan 2011-02-04 kl. 20:48.
2011-02-04, 21:02
Medlem
turk.i.burks avatar
Windows 7 är det bästa för privat personer
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in