vilket windows system har mest updates som man kan inte om man nu inte köper ett operativsystem
Smidigast så är det nog ubuntu. Inte direkt några större förkunskaper krävs för att kunna använda sig av det häller. Samt att det finns relativt saftigt med drivrutiner till det.
Åh, fy fan. Nej! Vår skola har det och det går så otroligt trögt. Dessutom krånglar minnes stickorna hela tiden! Nöj dig med windows!
En av mina skolor körde Windows, det tog en halv evighet att bara logga in och få sin profil laddad. Det beror snarare på administratörerna än operativsystemet.
kör ubuntu, fungerar bäst enligt min erfarenhet och utan ett massa manuellt confande i terminal. inga problem med usbstickor eller externa hårddiskar gott om drivrutiner, lätt och gratis att upgradera enkelt som få att installera program. jävligt bra support om du får problem bara söka på google eller fråga på deras forum. Jävligt bra hårdavustöd osv. skit i de som säger att man inte lär sig linux i ubuntu, alla vill inte lära sig terminalen. Och skit i de som säger att arch är snabbare. läste ett test och ubuntu var lika snabbt som arch. Min ubuntu dator bootade på 20 sek när jag använde openbox, med gnome tog det ca 30 sek tills datorn var användbar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!