2011-02-04, 16:27
Hej FB!

Operativsystem: Windows 7

Antivirus: Symantec Endpoint Protection

Brandvägg: -||- & Windows-brandväggen

Märkesdator eller självbyggd: Självbygge, köpt på blocket.

Problembeskrivning: När jag startar upp datorn, och ska logga in på min användare så står det vid enstaka tillfällen "Förbereder skrivbord". Detta kan stå i upp till 5 minuter, varav jag därefter kommer in på en s.k. temporär profil med resetat wallpaper, inga ikoner på skrivbordet och ingen tillgång till några som helst filer eller program på datorn förutom webbläsaren. Ibland så är det även något krux med tangentbordet. (Det klassiska problemet där man skriver "-" på "?" knappen osv.) Problemet med skrivbordet löses enkelt med att antingen logga ut & in, eller att starta om datorn. Det jag dock är orolig över är, varför händer detta? Är det något som håller på att balla ur helt?

Felmeddelande: Står något i stil med "Access denied for Desktop" eller dylikt, men först EFTER att jag kommit in på användaren. I en sån där regular Windows-fel-ruta med ett rött kors.

Försökt hittills: Eftersom jag har noll koll på vad som kan göras, och är allmänt sunkig på datorer så har jag inte gjort så mycket. Mest kollat så att jag har Administratörs-rättigheterna och sånt kvar!

Mycket tacksam för hjälp!
/Mrwl
Senast redigerad av Mrwl 2011-02-04 kl. 16:29. Anledning: Felskrivning
Citera
2011-02-04, 18:18
Medlem
Ehfraims avatar
Testa att skapa ett nytt konto som har administratörsrättigheter och se om den får samma problem. Radera sedan det nyskapade kontot och testa med originalkonton igen. Du är inte ensam om ditt problem, det finns en hel del knep enligt några google-sökningar.

En annan sak som kan lösa problemet: http://www.theeldergeek.com/forum/in...howtopic=26327

/Ehfraim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in