2011-03-10, 19:37
Medlem
Mr.SmartyPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubstep
Commandern kontrollerar uav, artilleri och liknande om jag minns rätt
Jupp i alla fall i bf2, har för mig att de även kunde "spotta" fiender då det ibland haglade i radion enemy spotted.
Citera
2011-03-10, 19:59
Medlem
Craig.s avatar
En av de roliga sakerna med BF2 var just alla dessa klasser, som inte gick att ändra särskilt mycket.

BC2 var ju mer som COD
Citera
2011-03-10, 20:57
Medlem
Dubsteps avatar
Citat:
Battlefield 3 will support both Nvidia’s 3D Vision technology, and rival AMD’s HD3D.
Äntligen lite kärlek för oss med 3Dskärmar
Citera
2011-03-10, 21:19
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craig.
En av de roliga sakerna med BF2 var just alla dessa klasser, som inte gick att ändra särskilt mycket.

BC2 var ju mer som COD

Wtf? BC2 mer som COD? Nä.. not really.
Citera
2011-03-10, 21:39
Medlem
Craig.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Wtf? BC2 mer som COD? Nä.. not really.
Om vi jämför med Battlefield 2.

Jo.
Citera
2011-03-10, 21:47
Medlem
kavajmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growboss
Det gjorde han också, han blev dock arg när han läste att det inte skulle finnas en commander med.

Jag har inte riktigt hajjat detta med commander, vad är det en commander ska göra? Ge ut order? Finns det något mer utöver det som en commander (enligt er) skulle kunna göra? För och nackdelar?

Är en commander endast för att ge ut order så känns det lite onödigt att ha en sådan, då förmodligen dom allra flesta skulle skita i det commandern säger. Tror inte att dom som gillar att stå nånstans med sitt snipergevär skulle vilja byta plats för att någon commander säger det.
Commandern kan ge order såväl offensiva som defensiva. Han kan också släppa fordon och supplycrates, spotta och kontrollerar artilleri och uav.
Citera
2011-03-10, 21:50
Medlem
svampdamps avatar
Ni som förbokat vad har ni förbokat ifrån?
Billigaste sidan ni hittat?

Försöker samla på mig lite info om hur man kan få tag i det så billigt som möjligt, finns säkert andra som skulle dra nytta av samma sak.

Ni som förbokat vad har ni förbokat ifrån?
Amazon.co.uk BF3 Limited Edition
Billigaste sidan ni hittat?
Amazon.co.uk 318kr inkl. frakt.
Citera
2011-03-10, 22:10
Medlem
Något som jag personligen skulle vilja ha men väldigt få tänkt på är möjligheten att kunna gå in i alla byggnader. Det är genomförbart men det skulle förmodligen krävas väldigt mycket jobb att möjliggöra det samtidigt som det skulle skapa obalans, men eftersom BF3 satsar på realism så vore det väl något de bör ha i åtanke? Time will show.
Citera
2011-03-10, 22:27
Medlem
Danny Gomezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goremachine
Något som jag personligen skulle vilja ha men väldigt få tänkt på är möjligheten att kunna gå in i alla byggnader. Det är genomförbart men det skulle förmodligen krävas väldigt mycket jobb att möjliggöra det samtidigt som det skulle skapa obalans, men eftersom BF3 satsar på realism så vore det väl något de bör ha i åtanke? Time will show.

Vem har sagt att BF satsar på realism?
Citera
2011-03-10, 22:36
Medlem
stenk4sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.SmartyPants
Jupp i alla fall i bf2, har för mig att de även kunde "spotta" fiender då det ibland haglade i radion enemy spotted.

Ja, det fanns två olika sorters radar vad jag kommer ihåg. En väldigt lokal UAV som visade fienden i det givna området för alla.

Samt en som visade alla för hela kartan, men som bara commandern såg. Han kunde då skicka artilleri på dem. Det var kul, det var det allt. Att dem tog bort commander fick mig att tappa gnistan lite. Sjukt besviken, det var verkligen det som var roligt i BF2, Att ha en bra commander på sin sida var ett grymt övertag.
Citera
2011-03-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Gomez
Vem har sagt att BF satsar på realism?

Man förbryllas över alla stolpskott som härjar i denna tråd..
Man kan inte dra andra slutsatser när de bygger en ny motor, går på försvarets övningar m.m
Citera
2011-03-10, 22:59
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goremachine
Man förbryllas över alla stolpskott som härjar i denna tråd..
Man kan inte dra andra slutsatser när de bygger en ny motor, går på försvarets övningar m.m
Och då blir det genast realistiskt?

När EA gjorde Medal of Honor så gjorde de ett väldigt gediget research-arbete med bland annat massor av intervjuer med riktiga Tier 1-operatives. Är det realistiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in