2011-02-04, 15:39
Medlem
Split-eds avatar
Jag har alltid haft ganska kort hår, som jag format lite med vax tidigare. Nu har jag dock skaffat en annan frisyr, med längre hår uppe på huvudet och rakat i nacke och sidor. Håret uppe på huvudet drar jag bakåt och använder vax, men nu när håret är lite längre så vill jag inte att håret ska bli stelt vilket det verkar bli vilket vax jag än använder..

Vill kunna forma om håret lite under dagens gång, iaf röra lite i det utan att det ska vara såhär stelt.. Vad rekommenderar ni? När jag frågade frisören fick jag ett vax av henne som sades vara mjukt, men det stelnar det oxå..
Citera
2011-02-04, 15:44
Bannlyst
Låt håret torka efter dusch.
Vaxa sedan med Wella - Shockwaves, så det verkligen går in överallt.
Platttång ("Smälter" vaxet så det går in mer)
Done!
Citera
2011-02-04, 15:54
Medlem
Lottizs avatar
Tror detta skulle passa dig: http://www.headzone.se/sv/artiklar/l...ml-2-pack.html

Eller det beror på hur långt hår du vill ha det och hur hårt. Det Som är bra med mitt tips är att man kan ruffsa till det, det sitter bra men ser ändå inte "hårt/stelt" ut. Går att ruffsa om och ändra om man vill, men ja du kan ju inte få lika hård fix med det som med vax.
Citera
2011-02-04, 16:24
Medlem
Split-eds avatar
Jag brukar blöta in håret lite innan jag har i vax för att det ska vara enklare att forma det, ofta blir det stripigt (men det är för att jag använder fingrarna och inte kam) och sedan stelt, skulle det vara annorlunda om man lät håret torka..?

Pomada annars, vad säger ni om det? Skulle nästan vilja att det var som olja i håret ^^ Alltså se lite tungt ut, utan att vara jätteflottigt och inte stelna..
Citera
2011-02-04, 16:28
Medlem
0mfgs avatar
Lanza är allmänt väldigt bra vax till allt. Dfi blå är också ett bra vax för formgivning. Men om du bara vill att allt ska ligga rakt ner med ett riktigt backslick så använd någon sliskig gele!
Citera
2011-02-04, 16:57
Medlem
daicazzos avatar

den rekommenderar jag.
Skitbra vax
Citera
2011-02-04, 19:30
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Pomada annars, vad säger ni om det? Skulle nästan vilja att det var som olja i håret ^^ Alltså se lite tungt ut, utan att vara jätteflottigt och inte stelna..
Finns ju många pomador som ger mycket glans och som inte stelnar, men däremot känns dom flottiga som fan. Vet inte om det finns någon följsam lightpomada som inte känns fet faktiskt. Kolla på Sivletto, de har bra utbud av pomada!
Citera
2011-02-06, 16:55
Medlem
American crew forming cream!

Medans håret fortfarande är blött dra lite genom håret för att det ska lägga sig bakåt, sen kan man föna eller låta det torka själv. Har du använt lite vax kommer det inte kännas att det är vax i håret och du kan sen ha i mer eller andra produkter för att få det som du vill ha det.

Så kör jag blir grymt!

http://styleforgents.blogg.se/images/2010/romainprevost4_76070052.jpg
Citera
2011-02-07, 21:05
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimTim
American crew forming cream!

Medans håret fortfarande är blött dra lite genom håret för att det ska lägga sig bakåt, sen kan man föna eller låta det torka själv. Har du använt lite vax kommer det inte kännas att det är vax i håret och du kan sen ha i mer eller andra produkter för att få det som du vill ha det.

Så kör jag blir grymt!

http://styleforgents.blogg.se/images/2010/romainprevost4_76070052.jpg

Hur menar du nu? Hur blir håret av denna produkten? Är det mjukare än vax o.s.v?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in