Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-04, 13:45
Medlem
Insjuknade i hög feber runt 4 på måndagsmorgonen, Blev lite bättre på tisdagen och febern gick ner.

På onsdagen kom den tillbaks igen vilket resulterade i att jag fick sova i princip hela dagen

Bättre på torsdagen.. Liite sämre idag..

Vad kan det vara ? Någon typ av förkylningsinfluensa eller vad man ska kalla det ?.

Känner att jag är jävligt täppt i näsan, har hosta med skiit segt slem, lock för öronen samt lite ont i ögonen

Har aldrig själv varit med om någon liknande förkylning som hållt på att gå upp och ner såhär.. Har oftast gått över ganska snabbt innan med men inte denna gång -_-

Någon som har haft liknande typ av förkylning eller vad man ska kalla det ?.

Är rädd att jag fortfarande ska vara krasslig på tisdag då jag har en väldigt viktig arbetsintervju!
Annars äre väl ingen stor grejj.. Jävligt jobbigt dock, Men måste bli fullt frisk innan tis..
Citera
2011-02-04, 13:48
Medlem
Zelogaths avatar
Se till att vila mycket och drick mycket te med honung, försök hålla dig inne så mycket som möjligt så att du inte fryser så ska du nog se att du blir frisk i helgen
Citera
2011-02-04, 14:10
Medlem
Snorlyktans avatar
låter som en flunsa.

Du har inte svullna lymfkörtlar strax under käkbenet?

Hade körtelfeber i höstas och hade samma symptom som du, en mördande trötthet, feber, ont överallt, och svullna lymfor som fan.
Citera
2011-02-04, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Se till att vila mycket och drick mycket te med honung, försök hålla dig inne så mycket som möjligt så att du inte fryser så ska du nog se att du blir frisk i helgen

Får köra på det och hoppas att det blir bättre
Tack för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
låter som en flunsa.

Du har inte svullna lymfkörtlar strax under käkbenet?

Hade körtelfeber i höstas och hade samma symptom som du, en mördande trötthet, feber, ont överallt, och svullna lymfor som fan.

Ingen svullnad vad jag kan känna.. Gör heller inte ont om jag känner och trycker lite extra runt området.
Citera
2011-02-04, 14:20
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueballz
Ingen svullnad vad jag kan känna.. Gör heller inte ont om jag känner och trycker lite extra runt området.

Körtelfeber är ju inte det vanligaste heller. :P

Antagligen en flunsa, och då är det det vanliga som gäller: vila, drick nåt varmt för halsen, panodil för febern.
Citera
2011-02-04, 15:05
Medlem
Stryops avatar
Tror vi kan utesluta Körtelfebern då du förmodligen inte har svullna körtlar + du mår piss.
Att få feber är något i regel ganska positivt då det indikerar på att kroppen tar kål på diverse virus. Stanna hemma, drick mycket vatten (då det går åt mycket vatten när man har feber) samt håll en jämn temperatur, inte för varm, inte för kall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in