2011-02-04, 13:40
Medlem
TheDevilFreds avatar
Hej!

När jag är och åker skidor i diverse skidorter i Norge och Sverige finns ofta toppstugor på bergets topp där det serveras våfflor. Dessa våfflor doftar med en sötaktig doft hela vägen ut i backen och de smakar så för bövelt gott. Mycket sötare än alla mina recept, samtidigt tjockare smet. Är det någon som besitter receptet alternativt hemligheten bakom receptet till dessa läckerheter?

tack på förhand
Citera
2011-02-04, 13:51
Medlem
UncleUrbans avatar
Det har jag aldrig tänkt på. Men själv tycker jag allt som serveras i backen är förbannat gott när man har varit ute och åkt ett tag och blodsockret ligger på noll.
Citera
2011-02-04, 13:59
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleUrban
Det har jag aldrig tänkt på. Men själv tycker jag allt som serveras i backen är förbannat gott när man har varit ute och åkt ett tag och blodsockret ligger på noll.
Instämmer. Allt smakar gott när man har sportat hårt en heldag. T.o.m norsk pizza går att äta då!

OnT: Nu har jag ju inte någon särdeles enorm erfarenhet av våffelstugor, men dom få jag bevistat använde halvfabrikat när dom gräddade sina våfflor. Smakade finemang ändå
Citera
2011-02-04, 16:49
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Instämmer. Allt smakar gott när man har sportat hårt en heldag. T.o.m norsk pizza går att äta då!

OnT: Nu har jag ju inte någon särdeles enorm erfarenhet av våffelstugor, men dom få jag bevistat använde halvfabrikat när dom gräddade sina våfflor. Smakade finemang ändå
Näst bästa pizzan jag har ätit var norsk.

Ont. Toppstugorna jag har besökt körde halvfabrikat.
Citera
2011-02-05, 04:14
Medlem
TheDevilFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Näst bästa pizzan jag har ätit var norsk.

Ont. Toppstugorna jag har besökt körde halvfabrikat.

Bästa pizzan får du definitivt på Cyraó !

Dessa halvfabrikat, var får jag tag i dem? Kosta vad kosta vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in