2011-02-04, 12:34
Medlem
Hej, råkar någon veta om det finns ljudisolerade påsar eller något material jag kan skapa en själv med? Ju tunnare och lättare desto bättre. Och en stor bonus om det är vattentätt.

Det måste inte vara extrem ljudisolering, vill helt enkelt få bort så mycket som möjligt av kamerans klick-ljud (en Nikon D700, för djurfoto i naturen). Har läst och frågat på diverse kameraforum men där verkar dom flesta bygga någon sorts lådor och det känns lite för klumpigt för mig.
Citera
2011-02-04, 12:41
Medlem
piratkaptens avatar
Det finns nog inte så många tygaktiga material som dämpar ljud särskilt bra. Köp ljudisoleringsskivor på biltema eller liknande och försök bygga ihop någon sorts fult hölje.
Citera
2011-02-04, 13:50
Medlem
Du borde kunna sy en slags "påse" av nått sånt här material.

http://www.acqwool.se/produkter.html
Citera
2011-02-05, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kani
Hej, råkar någon veta om det finns ljudisolerade påsar eller något material jag kan skapa en själv med? Ju tunnare och lättare desto bättre. Och en stor bonus om det är vattentätt.

Det måste inte vara extrem ljudisolering, vill helt enkelt få bort så mycket som möjligt av kamerans klick-ljud (en Nikon D700, för djurfoto i naturen). Har läst och frågat på diverse kameraforum men där verkar dom flesta bygga någon sorts lådor och det känns lite för klumpigt för mig.

Neopren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in