• 1
  • 2
2011-02-05, 14:55
Medlem
Mikk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark8
hur är det med sexlusten med en hormonspiral vs p-piller? samma eller?

Tror det ligger på samma nivå ungefär eftersom det är hormoner i båda. Men man blir för jävla kåt av p-piller i allafall
Citera
2011-02-05, 18:11
Medlem
Douceurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Om ni funderar på något p-medel "överhuvudtaget" kan ett cervixpessar vara bra. Inga biverkniiingar. Kan sitta i länge innan och länge efter och är ingen erotikdödare. Känns inte för någon av er. Jag kännar trådarna vid spiral.

Kolla in på www.femcap.se så får du se. Vi är jättenöjda (och tjänar inget på att rekommendera det )

Oj, känns ännu mer som preventivmedlets föfader! Pessar var ju tokvanligt på 40-50 talet innan p-pillerna uppfanns. Fungerar säkert bra men känns väldigt opraktiskt och nästan äckligt att knata omkring med en gummibit man haft mellan benen i väskan. Skulle jag ha svårt att tänka mig, som att investera i återanvändbara kondomer.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikk0
Tror det ligger på samma nivå ungefär eftersom det är hormoner i båda. Men man blir för jävla kåt av p-piller i allafall

Tvärtom, eftersom spiralen bara påverkar lokalt och innehåller en mycket mindre hormondos än P-pillerna är "psykiska" symptom som minskad sexlust mycket ovanliga. Däremot fysiska symptom.
Citera
2011-02-05, 19:38
Medlem
Grainger-13s avatar
Kopparspiral skulle jag rekommendera som grabb.

P-piller har ofta en effekt på tjejens humör, sen finns det en hejdundrans massa andra risker med det.

Kopparspiral är trots allt inget hormonellt, mycket bra skydd. Inget man "glömmer" att ta.

Enda nackdelen är nog att det gör lite ont för mig som grabb ibland. Trådarna "sticks" om dom ligger på fel sätt.
Citera
2011-08-23, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuudie
för några år sedan tog jag p-piller. men risken att glömma bort ett och bli gravid skrämde mig, så skaffade spiral för 2 år sedan. Är så mycket skönare och enligt mig - bättre. Den känns absolut inte, för varken mig eller "sängsällskapet" och jag slipper ha på minnet att ta det där förbaskade pillret varje dag.
dock gjorde det fruktansvärt ont att sätta in den, fick bedövning osv med det hjälpte inte speciellt mycket eftersom gynekologen var tvungen att "töja ut" livmoderhalsen på mig. Detta eftersom den var så tight eftersom jag inte fött något barn. Hamnade på akuten samma natt eftersom jag fick såna smärtor i magen att jag tuppade av, fick smärtstillande och efter en dag var allt bra. Nu efteråt anser jag att det helt klart var värt det.

nu var det dock en hormonspiral jag satte in, men typ samma procedur. rekommenderar alltså den och inte kopparspiral eftersom jag inte haft den. men har vänner som har/har haft en sån och fått biverkningar som oregelbundna blödningar osv.

Precis. Askönt att slippa stressa upp sig att man ska glömma o ta pillret. Jag har dock kopparspiral, och det är bra eftersom det inte är några extra hormoner alls.

Det gjorde ont o sätta in den, men det gick ganska fort sen gick jag på smärtstillande två dagar o sen blödde jag lite grann typ varje dag i en månad. Men efter det - PERFEKT. Inga problem och man känner inte ens att man har den. Kan varmt rekomendera kopparspiral.

Sen kan de ju va lite olika från person till person..
Citera
2011-08-23, 01:21
Medlem
den känns på ollonet. Ibland kan det göra ont på ollonet också det är min erfarenhet som kille
Citera
2011-09-03, 10:56
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douceur
Oj, känns ännu mer som preventivmedlets föfader! Pessar var ju tokvanligt på 40-50 talet innan p-pillerna uppfanns. Fungerar säkert bra men känns väldigt opraktiskt och nästan äckligt att knata omkring med en gummibit man haft mellan benen i väskan. Skulle jag ha svårt att tänka mig, som att investera i återanvändbara kondomer.

Njaee... Cercvixpessar är faktiskt inte ofräscha, men det som är bra med dem är att det inte blir några barn och inte har några psykiska och fysiska biverkningar. Dessutom känns det inte för någon av oss.

Förväxla det inte med "vanliga" pessar som är ett tunt, sladdrigt gummimembran på en fastare gummiring med en diameter på mellan 70 och 90 mm ca.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in