Hittade lite mer. Frn krnika av Babben Larsson i Aftonbladet:
Citat:
Ett slags fljetong r ocks dockan vid Ulvsundaleden i Bromma. Strax innan Solvalla p vg in mot Stockholm ligger ngra gamla militrbaracker p hger sida. P en av gavlarna str en gammaldags Rikstelefon-kiosk med en skyltdocka inuti. Ngon byter klder p henne efter ssong, p sommaren baddrkt, framt jul lucialinne plus krona, skidklder efter nyr och s vidare.
Fr nt r sedan fick jag veta vad dockan hette, fr pltsligt en dag var hon borta och i stllet hngde en skylt i kiosken med texten: BELLA BORTRVAD!
Eftersom jag var s van att titta till henne blev jag alldeles bestrt ver att nn snott henne. Samtidigt mste jag sga att det var ett genialiskt namn p en tjej som bor i en telefonkiosk, eller hur?
Det fljde en tid med tomt bs, men en dag var hon tillbaka igen eller om det kanske var en syster till henne. Och i somras hade hon pltsligt ftt en pojkvn! En stilig herrdocka kldd som byggjobbare stod snett bakom och sg mt p henne. Jag som precis hade separerat mumlade hgt fr mig sjlv nr jag fick se dem Till och med Bella har en date men inte jag. Det fick mig att skratta hgt mitt i alltihopa. Ganska befriande faktiskt.