2011-02-03, 22:43
Bannlyst
Hej!

Roj-TV står idag inför terroranklagelser i Danmark samtidigt som TV-kanalen har blivit nominerad till Nobels fredspris av ungefär 150 politiker och människorättsaktivister. Bland dessa 150 personer återfinns en tidigare Nobelpristagare; ärkebiskopen Desmond Tutu, som vann Nobels fredspris 1984 för sitt arbete emot Sydafrikas apartheidregim.

Hur kommer Turkiet reagera?
Kan ROJ-TV få priset, Nobels fredspris 2011?

Valfri Källa:
http://www.google.se/#sclient=psy&hl...aadb4584ec5029
Citera
2011-02-04, 11:53
Medlem
Yaskos avatar
Det är bara att nominera Usama bin Laden också...

Jag tror inte att många tar Nobels fredspris på allvar efter Obama fiaskot....
Citera
2011-02-04, 16:02
Medlem
allt.o.ingets avatar
Kanske dags att avskaffa Nobelpriset? Då man kommit till en punkt då hyckleriet tar över de ursprungliga värderingarna då förstör man den forna glansen. Jag tycker inte Nobelpriset är roligt längre, det är bara bluff. Fast iofs, vad är inte bluff nu för tiden!?
Citera
2011-02-04, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Det är bara att nominera Usama bin Laden också...

Jag tror inte att många tar Nobels fredspris på allvar efter Obama fiaskot....
"Och Nobels Terroristpriset går till Turkiet och Usama Bin Laden"

jo, jag kan se detta hända.
Citera
2011-05-15, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennay
"Och Nobels Terroristpriset går till Turkiet och Usama Bin Laden"

jo, jag kan se detta hända.

hahahahahhaahaha!

Leyla Zana, en kurdisk politiker i Turkiet, blev nominerad två gånger till detta pris. Observera att hon enligt den turkiska staten är en utav dem största terroristerna i Turkiet, suttit i fängelse i över 10 år för att ha pratat kurdiska offentligt!!!!! Hon belönades med Sacarovpriset av Europaparlamentet 1995. Och turkiet drömmer om EU. Tja, drömma kostar ju inget så fortsätt dröm bara.
Senast redigerad av Emilioh 2011-05-15 kl. 01:51.
Citera
2011-05-15, 19:20
Moderator
skunkensunes avatar
Att bli nominerad säger inte ett skit då i princip vem som helst kan nominera någon de tycker är värdig. Hitler, Stalin och Mussolini har alla blivit nominerade vid något tillfälle.
Citera
2011-05-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Att bli nominerad säger inte ett skit då i princip vem som helst kan nominera någon de tycker är värdig. Hitler, Stalin och Mussolini har alla blivit nominerade vid något tillfälle.

Kul att du nämner det. Hur stor är chansen att Hitler hade blivit nominerad om han hade levt idag? Varför blev aldrig Osama nominerad? Eller Josef Fritzl?
Citera
2011-05-15, 19:27
Medlem
Jag tycker det är fel att kalla rojtv för PKKs kanal, för rojtv utför inte någon propaganda för PKK.Roj tv stödjer kurder och säger sannigen om var turkarna gör mot kurder som inte dom turkiska kanaler tar med.
Citera
2011-05-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraQS
Jag tycker det är fel att kalla rojtv för PKKs kanal, för rojtv utför inte någon propaganda för PKK.Roj tv stödjer kurder och säger sannigen om var turkarna gör mot kurder som inte dom turkiska kanaler tar med.

Det finns många saker som är fel, men det betyder inte att man ska sälja sig själv hur som helst! Kurd,Turk,Arab bla bla massa benämningar för att skapa Kaos överallt.. går du på skitsnacket så är du dum..

Varför får man inte fredspris om man avslöjar anglosaxer och sionister? Alla sånt här skitsnack började just när UK började investera i hjärntvätt. Pris

Då hela världen förenar sig i form av EU och annat jublar en del idioter över något som är skam, som betyder samma sak som att döda egna för att vinna gunst hos andra fyfan...
Citera
2011-05-16, 11:55
Medlem
Ha i åtanke att Turkiet kallade Mandela "An ugly african and terrorist"

Skulle inte förvåna mig ifall det är någon form av gengäld från Tutu's sida.
Citera
2012-01-11, 11:12
Medlem
trust-mes avatar
"ROJ TV kendt skyldig i terror" - http://www.b.dk/nationalt/roj-tv-kendt-skyldig-i-terror

Sammanfattning: Roj-TV är skyldig för att stödja terroister.

Kul att en tvkanal som bevisligen stödjer terroriser har blivit nominerat till Nobels fredspris.
Vilka fler var det som stödde Roj-TV? Skulle vara skönt att få reda på vilka det är som stödjer terrorister.
Citera
2012-01-11, 11:30
Medlem
trust-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchfoot
Ha i åtanke att Turkiet kallade Mandela "An ugly african and terrorist"

Skulle inte förvåna mig ifall det är någon form av gengäld från Tutu's sida.

lägger man näsan i blöt i saker som man inte har det blekaste om kan bli kallad för terrorist.... särskilt när man stödjer terrorister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in