Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Till de finare skorna hade jag med mig ett par som modell, men bootsen var från scratch med min skiss och många utprovningar. Kvaliteten var suverän, och jag kommer nog att kunna ha skorna till pension, om modet håller i sig
Tyvärr har det nog blivit betydligt dyrare i Turkiet nu, och jag upplevde turken som mindre lyhörd för mina synpunkter och mer yrkesstolt än vietnamesen som å andra sidan var en jäkel på hantverket, men det var kanske bara i mitt fall.
Tackar så mycket för dina hjälpsamma svar

Och alla andra som vart hjälpsamma!
Men jag har några frågor till dig C-I:
- Hur lång tid tog dom att göra? För Turkiet och Vietnam är ju ställen som man (jag) inte spenderar mer än typ två veckor i.
- Du hade alltså en egen skiss som du visade? Såg det du skrev om turken, men var det ändå så att det var en modell som du customizade helt själv? Du tog kanske inspiration från andra skor, men det var ändå skräddarsytt in i sista sömmen? Frågan är väl, dom (vietnamesen iaf) gjorde precis som du sa?
- Några tips på andra länder där du tror detta görs? Indien till exempel?
- En sak till, hur var det med att få dom att fatta vad du ville? Turkarna är väl relativt bra på engelska, men vietnameser, speciellt hantverkare är väl knappast särskilt engelskkunniga? Eller det kanske var du som kunde vietnamesiska?
Mvh