• 1
  • 2
2011-02-03, 19:03
Medlem
Tja alla flashbackare, ofta nr jag lyssnar p musik nr jag r hemma sjlv brukar jag dunka huvudet i kudden till basen, kan gra det flera timmar i strck har dunkat huvudet i kudden till musik sen jag var typ 3 bast. Undrar om detta r skadligt och varfr har jag fortsatt?

Det var flera gnger per dag frut men nu nr man r mer upptagen s brukar det inte bli s ofta lngre men jag gr det fortfarande och jag mr bra av det, men undrar om hjrnan kan f stryk efter alla dessa r? Vrt att nmna r 22 r gammal.

Undrar ven om det r flera som gr/har gjort som jag. MVH SAPO
Citera
2011-02-03, 19:07
Medlem
emilnilssons avatar
Undrar du om det r skadligt att du har dunkat huvudet i kudden sen du var tre r har du nog dunkat lite fr mycket
Citera
2011-02-03, 19:09
Medlem
Alts inte hela ret i strck frn 3 r, men nu kanske jag gr det 1 gng i mnaden, men r det ngon spdbarnsgrej som har fastnat i huvudet?

Fan va ball man r om man r den enda som gr detta trodde det hnde lite hr o var.
Citera
2011-02-03, 19:16
Medlem
danneohs avatar
Jag brukade gra det i mina yngre dagar, inte s mycket lngre dock..
Citera
2011-02-03, 19:22
Medlem
Skum skit, gjorde jag fr att kunna somna frn jag var liten bbis tills jag var 12-13, nr jag brjade frska vnja bort det.
Suget kommer som ilningar i nacken vissa ntter dock, och har vaknat enstaka gnger av att jag gjort det omedvetet i smnen p senare tider..

Om det r skadligt vet jag inte, men stark nacke har jag ftt iaf
Citera
2011-02-03, 19:34
Medlem
Najs;] men nr jag knner suget tex hr en skn lt me bra tryck i d blir jag sugen direkt, r jag ensam i rummet brukar ja bomma igen drrn och dunka 1-2 timmar.

Jo nacken har blivit rtt stark pga detta. Jag har dock aldrig dunkat i smnen bara vid medvetandet.

ven nr jag dunkar tycker jag att man koncentrerar sig mer p musiken och man fr alltid en massa smarta ideer nr man e i sin lilla egna vrld. Sknt p ett stt d att man inte r ensam
Citera
2011-02-03, 19:50
Medlem
TS:"Kudden r mjuk, dunka huvet mot den r vll inget att vara rdd fr"
Slipknotfan:"Luften r mjuk, dunka huber mot den r vll inget att vara rdd fr"

X- antal r senare: Ts och slipknofan lyssanr p darins nya singel.

Slutsats: Att dunka huvudet mot en kudde r som att headbanga i luften, fast kanske inte lika hrt.
Det jag menar r att din hjrna tar nog lite stryk vid varje dunk, r ingen doktor men jag antar att det inte r s bra.
Citera
2011-02-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Untouched
TS:"Kudden r mjuk, dunka huvet mot den r vll inget att vara rdd fr"
Slipknotfan:"Luften r mjuk, dunka huber mot den r vll inget att vara rdd fr"

X- antal r senare: Ts och slipknofan lyssanr p darins nya singel.

Slutsats: Att dunka huvudet mot en kudde r som att headbanga i luften, fast kanske inte lika hrt.
Det jag menar r att din hjrna tar nog lite stryk vid varje dunk, r ingen doktor men jag antar att det inte r s bra.

Om du inte tar hnsyn till "Det som inte ddar, det hrdar", tnk om hjrnan fr ett starkare skydd, att skallbenet blir tjockare, och att cellerna i hjrnan mste utveckla sig mer fr att skydda sig, som ocks bidrar till hgre IQ.

Slutsats: Att dunka huvudet mot en kudde gr oss till superhumans med tid !
Citera
2011-02-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Om du inte tar hnsyn till "Det som inte ddar, det hrdar", tnk om hjrnan fr ett starkare skydd, att skallbenet blir tjockare, och att cellerna i hjrnan mste utveckla sig mer fr att skydda sig, som ocks bidrar till hgre IQ.

Slutsats: Att dunka huvudet mot en kudde gr oss till superhumans med tid !
Jag sa dock att jag inte r en doktor. Din slutsats har en del styrka i sig, men det som inte ddar hrdar. sg det till Hiv-patienter. Man dr inte av Hiv, men man blir inte starkare........ Man fr EIJDS!!!!
Citera
2011-02-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sapo
Tja alla flashbackare, ofta nr jag lyssnar p musik nr jag r hemma sjlv brukar jag dunka huvudet i kudden till basen
Antar att du menar kicken.

Tror inte detta r bra i lngre tid nej, tappar nog ngra celler varje gng.
Citera
2011-02-04, 15:18
Medlem
Sikkans avatar
Lter mer som ett psykiskt "problem" n ett fysiskt.. har svrt att tro att skallen skadas av pillow-banging.
Citera
2011-02-04, 15:30
Medlem
Shrabberys avatar
Hahaha! Vad i helv..! Var helt vertygad om att jag var den nda som gjorde detta.

Det r som du sger, mer koncetration och nsta meditativt. Har ven vaknat av att jag gjort detta i smnen med en flickvn som kollade p mig med en blandning av frvning och rdsla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in