Citat:
Ursprungligen postat av
Larsbeeffly
Klev ocks in i Balder idag igen samtidigt som jag gjorde mina frsta kp i SBB D.
49,98 kndes relativt prisvrt men vgade mig inte p en allt fr stor position i ngon av aktierna.
Knns som att morgonens rntehjning redan r inprisad tillsammans med nsta, men kan sklart ha fel
Sjlvklart r rntehjningarna inprisade, fastighetsbolagen har ju totalslaktats sett till vrderingarna.
Kpte lite mer Balder till kurs runt 49 kr/aktie. Jag kan inte se varfr de inte skulle klara av rntehjningarna rent finansiellt med deras rntetckningsgrad, soliditet, etc. Visst blir frvaltningsresultatet pverkat men hyrorna r samtidigt KPI-justerade. Lngsiktigt menar jag att det borde vara ett bra alternativ men vi fr se vad framtiden utvisar. Jag har tminstone respekt fr Selin som VD. Jag gillar hans investeringsfilosofi:
https://www.youtube.com/watch?v=rhXXcZCAano
"
Lngsiktigt ser det jttebra ut.-- Det vet man aldrig innan, det hnder bara, det r som vdret, man kan sp och gissa men de flesta gissar fel. Det r bara hnga i dr s blir det solsken. --- Ser det jttedligt ut r det lg risk."
^^ Han har en investeringsfilosofi som liknar Buffetts tycker jag. Allts en mycket bttre VD n t ex Ilja Batljan. Jag har inte kpt in mig p bolaget tidigare pga premievrdering men nu knns Balder vrt dremot.
Med reservation fr att jag kan ha helt fel.