• 1
  • 2
2010-11-24, 20:25
Jag har kollat lite p Balder, detta r ett av de f fastighetsbolag som jag hittar i Sverige som fortfarande vrderas under eget kapital. I r har vinsterna kat kraftigt och aktien ser ut att vara lgt vrderad.

Vilken r anledningen till att Balder fortfarande r s lgt vrderat? r kvalitn p sjlva fastighetsbestndet dligt?

Jag funderar p att kpa Balder-aktier som en chanspost. r det ngon som kan sga mig om det finns ngra fel p bolaget, ngra eventuella varningssignaler?
Citera
2010-11-24, 21:58
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Jag har kollat lite p Balder, detta r ett av de f fastighetsbolag som jag hittar i Sverige som fortfarande vrderas under eget kapital. I r har vinsterna kat kraftigt och aktien ser ut att vara lgt vrderad.

Vilken r anledningen till att Balder fortfarande r s lgt vrderat? r kvalitn p sjlva fastighetsbestndet dligt?

Jag funderar p att kpa Balder-aktier som en chanspost. r det ngon som kan sga mig om det finns ngra fel p bolaget, ngra eventuella varningssignaler?

Om jag inte minns fel r Balder kraftigt skuldsatta och det kanske gr att marknaden hller tillbaka vrderingen.
Citera
2011-02-03, 16:38
Medlem
Balder - BALD B

Tnkte se om ngon vet ngot om detta fretag som kan vara negativt/posetivt fr deras aktier. De flesta aktiesidor och banker rekommenderar starkt att man ska kpa. Vad tycker ni inbitna flashbackare om denna aktie och vad tror ni kommer hnda med aktien: upp eller ner?
Citera
2011-02-03, 19:05
Medlem
Stockholmssyndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lightgreek
Tnkte se om ngon vet ngot om detta fretag som kan vara negativt/posetivt fr deras aktier. De flesta aktiesidor och banker rekommenderar starkt att man ska kpa. Vad tycker ni inbitna flashbackare om denna aktie och vad tror ni kommer hnda med aktien: upp eller ner?

Jag kpte fr ett par mnader sedan (vid runt 35 kr), och slde p stoploss (runt 44 kr). Substansrabatten r utraderad, men jag ser fortfarande positivt p fretaget som helhet, bra tillvxt och en bra vinst sett till konkurrenter. ven attraktiva hyresmarknader. Hotet jag ser r att det kommer regleringar fr att minska risken fr en bostadsbubbla, vilket kan pverka aktien mycket negativt. Ska man investera i fastigheter r detta det bsta alternativet p OMX enligt mig.
Citera
2014-06-24, 14:05
Medlem
Balder - BALD B

Hur r era tankar kring detta fastighetsbolaget i jmfrelse med vriga i branschen?

http://www.balder.se/

Ngon som vet vad som har pverkat deras aktiekurs ca +6,5% idag?

Edit: Sg nu att Carnegie kat deras riktkurs fr balder till 200 (!) kronor. ppningskursen var ca 89 kr, nu ca 94 kr.
Senast redigerad av Hajan 2014-06-24 kl. 14:10.
Citera
2014-08-21, 14:34
Medlem
Balder - BALD B

Ngon som har ngon intressant information om denna aktie? Delrsrapport presenteras under morgondagen. Ngon som sitter inne p lite information?
Citera
2016-11-14, 11:27
Medlem
svampdamps avatar
Brjar nrma sig kplge. Hur mycket mer ska den ner?
Citera
2016-11-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Brjar nrma sig kplge. Hur mycket mer ska den ner?

170-180 ser ut att vara ett bra lge att kpa in sig i
Citera
2016-12-05, 10:12
Medlem
Brja oroa mig. Kpte fr 192kr och nu har den gtt ner 3-4%... Ska man slja?
Citera
2017-02-16, 20:01
Medlem
kato85s avatar
pvg upp
Citera
2020-04-02, 16:45
Medlem
Luftgevars avatar
Vad r era sikter om Balder?
Citera
2020-04-16, 20:01
Medlem
TradingPlacess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Vad r era sikter om Balder?

BALDER
DNB snker riktkursen fr Balder till 330 kronor (450), upprepar slj - BN (Finwire)
2020-04-15 10:19
DNB snker riktkursen fr Balder till 330 kronor (450), upprepar slj - BN

newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrn Finwire

BALDER
Balder och Hexagon r nya sektorfavoriter hos Swedbank (Finwire)
2020-04-14 08:07
Swedbank mblerar om lite i sina sektorfavoriter. Balder och Hexagon r nya favoriter.

Inom fastigheter byts Fabege mot Balder. Bakgrunden r att den senare r mer bostadsfokuserade.

Inom telekom/media/IT erstts Telia av Hexagon, ett bolag som man menar r "vl positionerat fr en vrld efter covid-19".

newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrn Finwire

BALDER
Balders HR-chef kar aktieinnehavet (Finwire)
2020-04-06 15:01
Petra Sprangers har den 3 april kpt 200 B-aktire i fastighetsbolaget Balder dr hon r HR-chef. Aktierna kptes till en kurs p mellan 314 till 320 kronor per aktie, en affr p 64 000 kronor. Affren gjordes p Nasdaq Stockholm. Det framgr av Finansinspektionens insynsregister.

Henrik hlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99

Nyhetsbyrn Finwire

Dra dina egna slutsatser..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem