• 1
  • 2
2004-09-08, 19:53
Medlem
iglos avatar
Jag tror på jämnvikt.
Men jag skulle VILJA tro på endast kärlek.
Men något tar emot när jag försöker.
Däremot så tror jag på kärleken.
Men det är en annan femma.
Citera
2004-09-08, 19:56
Medlem
iglos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merra
Ska pröva det där med att le åt folk. Återkommer kanske med resultat om jag kommer ihåg!

Det funkar verkligen jätte bra.
Testa att hålla upp dörren åt någon gammal dam.
Det finns inget bättre än att visa att dom har fel.
Då menar jag. För det mesta så är äldre människor rädda för dagens ungdom.
När man då visar att man egentligen är en snäll, givmild och omtänksam människa så brukar man få ett stort leende och ett tack.
Bara en sådan liten sak kan förgylla en hel dag för mig.

Var inte för hjälpsam bara. Då blir man lätt jobbig.

Det här med ett leende är något som jag har förespråkat länge.
Det är även något som verkligen också fugerar.
Ett leende kan förändra en persons hela dag. Även sin egna.
Det kan även bli till en ny vän.
Citera
2004-09-08, 20:00
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iglo
Det funkar verkligen jätte bra.
Testa att hålla upp dörren åt någon gammal dam.
Det finns inget bättre än att visa att dom har fel.
Då menar jag. För det mesta så är äldre människor rädda för dagens ungdom.
När man då visar att man egentligen är en snäll, givmild och omtänksam människa så brukar man få ett stort leende och ett tack.
Bara en sådan liten sak kan förgylla en hel dag för mig.

Var inte för hjälpsam bara. Då blir man lätt jobbig.

Det här med ett leende är något som jag har förespråkat länge.
Det är även något som verkligen också fugerar.
Ett leende kan förändra en persons hela dag. Även sin egna.
Det kan även bli till en ny vän.

Håller verkligen med!
Det kostar så lite att vara omtänksam en gång om dagen men man får ändå så mycket tillbaks.
Citera
2004-09-08, 20:05
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pencon
Har ni tänkt på en sak?
Det är ju så mycket elände nu förtiden. Krig, terrorism, hat, svält, bomber hit och dit.
Allt detta elände har fått oss att glömma bort det absolut viktigaste som vi människor har. Det vackraste av de vackra.
Kärleken.
I media uppmärksammas hela tiden allt tråkigt, folk blir mördade, misshandlade och rånade. Krig överallt, i hemmen, på skolan/jobbet, på gatorna, i städerna, i länderna, i världen. Det ända man tycks höra är bara tråkigt. Man blir ledsen varje gång man läser tidningen, ser på TV.
Vi är sura och griniga, stressar, springer omkring okontrollerade.
Måste dit måste hinna..
Hela tiden blir vi matade med hat, inte konstigt att världen är som den är. Rashat, mobbning, svek och svartsjuka.
Vad skulle hända om man kramade någon istället för att slå han på käften?
Skulle han krama tillbaka? Skulle inte tro det! Varför är det så? Tänk på det!
Många vill hela tiden hjälpa andra, se till att andra har det bra. Visst det är jätte nobelt att hjälpa människor som har det sämre ställt.
Men tänk på dig själv! Mår du bra?
Om man inte älskar sig själv kan du heller inte älska andra.
Titta upp ett tag. Kolla på människorna runt omkring dig. Ser dom lyckliga ut?
Ler dom?
Hitta ögonkontakt med någon och le!
Ler hon tillbaka?
Det är sånt här vi måste ha mer av. Det är det här som är viktigt.
För att bli uppskattad måste du uppskatta andra.
”All you need is love”, sa Lennon.
Är det verkligen allt som krävs för att vara lyckig? Nej, kanske inte bara kärlek.
Vad behöver du mer för att vara lycklig?
Pengar? Makt? Fint jobb och hus?
Nej, det ger bara syre till elden.
Man måste känna sig uppskattad, speciell och viktig. Är du viktig? Jag skulle säga att du är det! Det finns ju självklart rötägg, det vet ni ju alla. Men tänk inte på dem.
Tänk på dom du älskar istället.
Samma sak gäller media. Istället för att mestadels visa tråkiga händelser så tycker jag att man ska uppmärksamma det roliga, det man blir glad av. Lek med den tanken.
Vad jag menar är att vi måste visa varann att vi uppskattar den andre. Att vi måste fokusera mer på kärleken.
Men är kärleken så enkel? Kan inte kärleken vara grym de också?
Jo, men absolut inte lika grym som den värld vi lever i.
Jag hoppas att ni får upp ögonen och inser det faktum hur viktigt detta är, för i den tid vi lever i måste vi ta vara på varann.
Annars kommer vi att utplåna oss själva.

”The greatest thing you´ll ever learn
is just to love and be loved in return!”

Ok, cut to the chase: Vad säljer du?
Citera
2004-09-08, 20:07
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ok, cut to the chase: Vad säljer du?
Styckesindelning tror jag
Citera
2004-09-08, 21:31
Medlem
Pågatågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pencon
Har ni tänkt på en sak?
Det är ju så mycket elände nu förtiden. Krig, terrorism, hat, svält, bomber hit och dit.
Allt detta elände har fått oss att glömma bort det absolut viktigaste som vi människor har. Det vackraste av de vackra.
Kärleken.
I media uppmärksammas hela tiden allt tråkigt, folk blir mördade, misshandlade och rånade. Krig överallt, i hemmen, på skolan/jobbet, på gatorna, i städerna, i länderna, i världen. Det ända man tycks höra är bara tråkigt. Man blir ledsen varje gång man läser tidningen, ser på TV.
Vi är sura och griniga, stressar, springer omkring okontrollerade.
Måste dit måste hinna..
Hela tiden blir vi matade med hat, inte konstigt att världen är som den är. Rashat, mobbning, svek och svartsjuka.
Vad skulle hända om man kramade någon istället för att slå han på käften?
Skulle han krama tillbaka? Skulle inte tro det! Varför är det så? Tänk på det!
Många vill hela tiden hjälpa andra, se till att andra har det bra. Visst det är jätte nobelt att hjälpa människor som har det sämre ställt.
Men tänk på dig själv! Mår du bra?
Om man inte älskar sig själv kan du heller inte älska andra.
Titta upp ett tag. Kolla på människorna runt omkring dig. Ser dom lyckliga ut?
Ler dom?

Ja, visst är det så... Vi stressar runt till en massa strunt vi "måste" hinna med. Vi har inte längre tid för varandra och snäser av folk. Vi är stressade, vi måste hinna? Så var det aldrig förr... så fanns det ingen buss man var tvungen att hinna med, eller en snabb bil man kunde ta istället. Folk springer runt med snabbmatkedjornas bruna papperspåsar och stoppar in sig lite pommes medan de springer till nästa möte, för att sedan få ont i magen och bli på dåligt humör. Folk runt omkring oss ser inte glada ut, de har en spänd blick framåt, fokuserar på ett mål, tar två djupa andetag och ökar takten på sina fotsteg. Vem har tid att strosa genom parken, se på de vackra blommorna och träden? Ingen har det.. eller knappast många. Varför lider vi av stressjukdomar som magsår, dricker kaffe för att inte somna och sjukskriver oss för utbrändhet. Så var det aldrig förr.
Jag säger inte att jag är annorlunda, för man kommer så lätt in i samhällets rusande fart, men det som gör mest ont är att man skadar folk i sin omgivning, genom sitt sätt att vara. Det är hemskt, för männsikor som står en nära, ska man behandla som änglar, och inte dra in i sitt egna ilskna stress-tempo.
Jag har lärt mig det idag... Tänk på det, gott folk.
Citera
2004-09-09, 06:40
Medlem
Himmelstrutzs avatar
Människan har väl tyvärr en självutplånande mekanism. Skjuter vi inte varandra så skjuter vi oss själva, eller tar livet av oss med sorbril eller blödande magsår.

Stanna upp en stund och titta på allt vackert runt omkring dig, så har du gjort dig själv en tjänst idag...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in