Citat:
Ursprungligen postat av Walleye
Bor i närheten av där hon försvann och 2001 var polisen och grävde på ett ställe, såg ut som en brottsplats med avspärrningar mitt ute i skogen, säkert 10 civilklädda poliser, en jeep utkörd i skogen, och något tält över platsen man grävde. Var och tittade efteråt och det var ett område 1,5 x 0,7 meter som var uppgrävt och sen återfyllt.
Ett par hundra meter från detta stället observerades en bil samma kväll som hon försvann, samma bil sågs någon vecka senare på samma ställe, var min far och jag själv som såg bilen och att se en bil just på den platsen och den kvällen hon försvann gjorde att han kontaktade polisen, var mycket spaning och sökande i området runt parkeringen men man hittade inget då. Vi tyckte det var underligt att se bilen redan innan vi visste att hon försvunnit och när sen det blev känt så blev bilen ännu mer mystisk. Kommer än idag hur bilen såg ut, grå med lite bulliga former, var inte många år själv då men vissa saker fastnar i minnet. Har ett gammalt klipp från Borås Tidning om det + en del annat material.
Poliserna som var och grävde 2001 var inte direkt talföra, fick lite info via en bekant som hört att det var henne man letat efter men inte hittat henne. Jag tycker det var mycket underligt dock att man gräver upp en grop med storlek som en grav mitt i skogen. Att överhuvudtaget komma på att gräva där kan inte varit någon slump, kanske någon på sin dödsbädd angett platsen. Den ligger i kanten på en snart igenvuxen åker, under några stora granar och är en plats som skulle kunna tänka sig att man skulle välja för att gömma något.
Stort tack för denna intressanta information Walleye. Nej att de började gräva där kan inte ha varit den berömda slumpen. Troligtvis, kanske på dödsbädden, hade någon angett den här platsen.
Den här grå litet bulliga bilen kan mycket väl ha haft något att göra med det som hände den försvunna.