Citat:
Ursprungligen postat av bzo
BoyyyBoy: Varför inte ha två kort? Ditt Forex-bankkort för kontantuttag och i de fall du av någon anledning vill betala och dra pengarna direkt från kontot. OkQ8-kreditkortet för alla övriga kortköp för att erhålla bonus och för att det t.ex. är säkrare att handla via internet med kreditkort än bankkort.
Att endast ha kreditkort är sällan så lyckat eftersom kontantuttag oftast är förenat med avgifter (finns vissa kombinationskort dock som t.ex. ICA har där kontantuttag dras direkt utan avgift) men som ett komplement kan det vara bra.
Jo, i och för sig är det en lösning, d.v.s. att ha två kort. Men det finns en finns komfortfaktor med att bara ha ett enda kort också, tycker jag. Sen att ha pengarna uppdelade på två ställen kommer säkerligen göra att det någon dag kommer att bli problem när man t.ex. ska köpa något på internet. T.ex att det visar sig att man har totalsumman räknat på båda korten för att kunna köpa, men inte tillräckligt på något av korten enskilt. Och så vidare. Trivs heller inte med att OK/Q8:s kort i princip låser pengarna. Men det är absolut ett sjyst förslag att ha så som du säger, tycker jag också, och var något jag också tänkte på. Men just nu känner jag ingen feeling för det.
Men som du säger, att
endast ha kreditkort är inte alls smidigt, kreditkort är definitivt ett
komplement till bankkort. Det är lärdom jag absolut tagit med mig när jag kikat runt och donat.
Citat:
Ursprungligen postat av statik78
Du missade att du får 3,25% på de pengar du sätter in i förväg på OKQ8...
Nu när du säger det känner jag igen att jag läste något om det i förbifarten. Men det är konstigt att de inte skryter om det på ett tydligare sätt på hemsidan. What's the catch, på något sätt? Men det är alltså tillgodoräntan du menar. Varför står det under prislista egentligen?