Citat:
Ursprungligen postat av finhatt
Jag har faktiskt inte kollat upp det själv, men kan OKQ8 verkligen se hur stor del av transaktionen som är ett "äkta" köp?
Alltså om jag kommer till kassan på Ica och har handlat för 1000 spänn och ber kassörskan ta på 1500. Då slår hon ju bara in 1500 på dosan som är uppkopplad mot banken, vilket jag sedan godkänner med min kod. Det enda OKQ8 (kortföretaget) bör se är ju namn på den som begär uttaget (ICA) och beloppet (1500)?
I vilket fall som helst slipper man automatuttags-avgiften om man gör så här.
Det står på deras (OK/Q8:s) hemsida angående uttag:
"3%, dock lägst 35 kr". Det betyder väl att det endast kostar ifall man tar ut 1000 och över? Så 500 kr är ju isånafall avgiftsfritt i bankomat.
Edit: Eller jaha, du menar alltså att man ska göra din taktik när man ska ta ut t.ex. 1500kr. Jag läste lite fort. Trodde du köpte för 1000kr och lade till 500. Men OK/Q8-kortet verkar ju helt oslagbart. Ska ansöka det imorrn.
Men visst kan man alltså göra internetköp, betala fakturor (OCR osv från deras internettjänst) och, ja,
"allting" på OK/Q8:s kort? På Handelsbanken kredit-allkort kan man inte detta. Handelsbanken skryter om att man får poäng på allt man köper på deras allkort, men man kan inte betala fakturor på det från internetbanken eller sådant. Värdelöst. Skaffade precis det nu, men ska dumpa det igen. Ringde och undrade om detta. Hon i kundtjänst sa att
"de inte vill ha så mycket transaktioner på kortet". Va?! Behöver inte kreditkort egentligen heller. Vanligt kort räcker. Vidare angående nämnda poängsystem som Handelsbanken har så är det väldigt dåligt jämfört med OK/Q8. Handelsbanken har ca 40kr på 20 000 poäng (1p=1krona) och då får man dem i fondandelar hos Handelsbanken, medan 20 000 "poäng" på OK/Q8 ger 200 spänn kontant. För att inte tala om att OK/Q8:s kort är gratis medan Handelsbankens kostar 250spänn per år.
Hur är OK/Q8:s internetbank?