2011-02-03, 10:09
Medlem
Hur kan jag ändra texten i ett pdf dokumt? Tex, om jag har ett intyg av någon slag i pdf format och jag vill ändra datum eller liknande utan att det märks. Jag använder MAC om det nu skulle förändra något och jag är inte särskilt bra på att förstå 'tekniskt språk' så jag hoppas på att få svar på 'svenska'
Citera
2011-02-03, 10:32
Medlem
Pinkmans avatar
PS kanske? Eller det beror kanske på i vilket program pdf är skapat i.
Citera
2011-02-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peaachess
Hur kan jag ändra texten i ett pdf dokumt? Tex, om jag har ett intyg av någon slag i pdf format och jag vill ändra datum eller liknande utan att det märks. Jag använder MAC om det nu skulle förändra något och jag är inte särskilt bra på att förstå 'tekniskt språk' så jag hoppas på att få svar på 'svenska'
finns flera sätt, adobe erbjuder något program tror ag, men gratisprogrammet "Formulate Pro" löser ditt problem.
Citera
2011-02-03, 11:17
Medlem
DisturbingEffects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
finns flera sätt, adobe erbjuder något program tror ag, men gratisprogrammet "Formulate Pro" löser ditt problem.

Tack så mycket! Jag har letat efter ett sånt här program!
Citera
2011-02-08, 15:19
Medlem
Det finns flera sätt:
Om HELA typsnittet är inbakat, eller du har samma typsnitt installerat i din burk så kan du i AcrobatPro redigera text. Dock så kan du inte radbryta den så du kan bara skriva ungefär lika mycket eller ändra tex ett datum.

Du kan öppna filen i Illustrator, då blir den - beroende på hur den är gjord - med lite trixande väldigt redigerbar.

PhotoShop är ett direkt olämpligt program för att ändra PDFer.....

/martin
Citera
2011-03-09, 01:05
Medlem
isse858s avatar
Ett tips är PitStop. Funkar utmärkt om man bara ska ändra datum osv, förutsatt att hela teckensnittet finns med, eller om man använder sig av de tecken som redan finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in