Citat:
Ursprungligen postat av Ammer
LiTH, CTH, KTH, LTH är okej att plugga på, även LTU. Resterande åker i papperskorgen!
Citat:
Ursprungligen postat av mathlc
Har pluggat fristående kurser på både Uppsala, Umeå, LiTH och LTH (inom naturvetenskap/datavetenskap) och måste hålla med här.
Iaf på tekniska högskolorna. Uppsala har inte världens bästa naturvetenskapliga institutioner (dock bra inom interaktion) och Umeå har en väldigt ojämn matematisk institution med bra ledning men mindre bra lärare (men en rätt schysst datavetenskaplig institution med trevliga lärare).
Grabbar, nu tycker jag inte att ni är rättvisa.
Har ni lust att motivera varför Luleå funkar men inte Uppsala?
Jag tänker inte påstå att vi konkurrerar i prestige & rykte jämfört med kth, men uppsala är ingen dålig skola för det.
Kanske tolkar mathlc lite bokstavligt, men det är på just naturvetenskapliga som uppsala excells, dvs fysik, biologi, kemi vilket inte är samma sak som teknik. Även matematiska inst. är mycket bra och har gott rykte, lika den datavetenskapliga.
Vissa kurser tycker jag har lämnat mycket att önska, t.ex. inom produktionsledning, robotik och reglerteknik, men kurserna i matte, materialvetenskap, managment och mekanik var väldigt bra däremot.