• 1
  • 2
2011-02-02, 23:56
Medlem
DangerDooms avatar
Nu har min MacBook varit stendöd i snart mer än 36h. Anledningen är för att min Macbook inte laddas och jag förstår mig inte på problemet. Senaste gången jag laddade min MacBook med min adapter så var den stekhet och det var intill omöjligt at ha fingret vid ändan i någon sekund.
Och då och då, så slutade den helt plötsligt ladda trots att den var inpluggad.

Prövade min polares häromdan och då gick det alledels utmärkt.
Någon hjälp?

Tror ni annars att man skulle kunna få en ny om man går till Macintosh och klagar framför ansiktet på dem?

Det fanns ingenting om adaptern, när jag sökte, om det nu skulle vara så att tråden skulle låsas.
Citera
2011-02-02, 23:59
Medlem
Hade samma problem. Lämnade in min och fick en ny på garanti så jag hoppas din är relativt ny.

Gl hf
Citera
2011-02-03, 00:09
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Nu har min MacBook varit stendöd i snart mer än 36h. Anledningen är för att min Macbook inte laddas och jag förstår mig inte på problemet. Senaste gången jag laddade min MacBook med min adapter så var den stekhet och det var intill omöjligt at ha fingret vid ändan i någon sekund.
Och då och då, så slutade den helt plötsligt ladda trots att den var inpluggad.

Prövade min polares häromdan och då gick det alledels utmärkt.
Någon hjälp?

Tror ni annars att man skulle kunna få en ny om man går till Macintosh och klagar framför ansiktet på dem?

Det fanns ingenting om adaptern, när jag sökte, om det nu skulle vara så att tråden skulle låsas.

Har du garanti kvar är det väl bara att gå till inköpsstället? Du kan knappast laga den m.h.a någon på FB.
Citera
2011-02-03, 00:36
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishiko
Hade samma problem. Lämnade in min och fick en ny på garanti så jag hoppas din är relativt ny.

Gl hf

Laddaren alltså?
Jag köpte min från Mediamarkt men det borde nog göra susen för det om man bara stack till Macintosh och klagade?
Citera
2011-02-03, 00:45
Medlem
speckiss avatar
Citat:
Laddaren alltså?
Jag köpte min från Mediamarkt men det borde nog göra susen för det om man bara stack till Macintosh och klagade?

Ska du sticka till en dator? Gå till en affär som säljer Appledatorer (Macar, macintoshar osv.)

Citera
2011-02-03, 00:48
Medlem
bertans avatar
Citat:
Laddaren alltså?

Samma sak hände mig, men min garanti hade gått ut så jag fick köpa en ny laddare. Om du köpt den på mediamarkt, varför går du inte bara dit med ditt kvitto så borde du få en ny laddare(om garantin fortfarande gäller), det är ju trotsallt dom som har sålt den till dig.
Citera
2011-02-03, 01:05
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertan
Samma sak hände mig, men min garanti hade gått ut så jag fick köpa en ny laddare. Om du köpt den på mediamarkt, varför går du inte bara dit med ditt kvitto så borde du få en ny laddare(om garantin fortfarande gäller), det är ju trotsallt dom som har sålt den till dig.

Det är ju synd det att Mediamarkt ligger så jävla off. Hur som så funkar min laddare iallafall, men den har redan efter 25% blivit stört jävla varm. Man behöver bara nudda den för att känna värmen. Och när man väl rör sig så slutar den ladda. Skit irriterande.

Nåväl, jag får väl bege mig dit då under dagarna.
Citera
2011-02-03, 07:34
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Det är ju synd det att Mediamarkt ligger så jävla off. Hur som så funkar min laddare iallafall, men den har redan efter 25% blivit stört jävla varm. Man behöver bara nudda den för att känna värmen. Och när man väl rör sig så slutar den ladda. Skit irriterande.

Nåväl, jag får väl bege mig dit då under dagarna.

Tror det är 6 månader garanti så om det var mindre än denna tid sedan du köpte datorn så är det bara o gå dit, dock inte helt säker.. värt att kolla upp!
Citera
2011-02-03, 08:29
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Tror det är 6 månader garanti så om det var mindre än denna tid sedan du köpte datorn så är det bara o gå dit, dock inte helt säker.. värt att kolla upp!
Lär väl var de lagstadgade 2 årens garanti som gäller?
Citera
2011-02-03, 10:51
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Lär väl var de lagstadgade 2 årens garanti som gäller?

Lagstadgad 2 års garanti, det får du gärna visa Menar du att man har 3 års reklamationsrätt?
Citera
2011-02-03, 12:28
Medlem
speckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79

Apple har som standard 1 års garanti på sina produkter. Köper man till Applecare har man 3 års garanti.
Citera
2011-02-03, 12:53
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Lagstadgad 2 års garanti, det får du gärna visa Menar du att man har 3 års reklamationsrätt?
Det var jag som snurrade till det.

Jag hukar under skrivbordet och kastar in följande då jag nu försökt läsa på i konsumentköplagen. Som jag förstår det så har man alltid 6 månaders garantitid där bevisbördan ligger på säljaren. Denna tid kan frivilligt förlängas (som Apple då tydligen gjort till ett år).

Sedan finns det en 3 års reklamationstid (från inköpsdagen) där det åligger köparen att visa att felet inte beror på honom, slarv misskötsel etc.

Detta är nu bara mitt försök till tolkning. Tänker inte bistå någon i tinget i en ev. dust med Apples jurister om detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in