• 1
  • 2
2011-02-02, 21:00
Bannlyst
"Dansk dramaserie från 2010. Säsong 1. Avsnitt 1 av 10. Det är riksdagsval i Danmark, och de sista hektiska dagarna bjuder på överraskande påhitt från flera håll. Samtidigt står Birgitte Nyborg inför sitt första val som partiledare då hon, i sista stund, bestämmer sig för att gå sin egen väg. Frågan är om väljarna kommer belöna eller straffa henne för det val hon gör. Även 03/02 i SVT24."

Premiär om någon minut, ni som har sett andra danska serier vet att danskarna är riktigt bra på detta.
Någon som ska kolla nu?
Citera
2011-02-04, 10:51
Medlem
Mr.Zebs avatar
den var mycket bra...

men om man kollar intensiteten på tråden verkar det som om det är få som kommer att titta.

det är synd, danskarna är sköna och gör bra tv
Citera
2011-02-04, 19:28
Bannlyst
Riktigt skön serie må jag säga, danskarna är klockrena. Borgen visas på onsdag varje vecka. Längtar mycket efter nästa avsnitt. Vad jag har hört så blev inte Borgen nån succé i Danmark, iaf väldigt tyst om den.

Undrar om Kasper återvänder till Birgitte, ser ut att bli så onekligen.
Citera
2011-02-04, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
den var mycket bra...

men om man kollar intensiteten på tråden verkar det som om det är få som kommer att titta.

det är synd, danskarna är sköna och gör bra tv

Väldigt synd att inte fler har fått upp ögonen, hoppas fler söker sig till tråden och ser det andra avsnittet på onsdag igen.

Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Riktigt skön serie må jag säga, danskarna är klockrena. Borgen visas på onsdag varje vecka. Längtar mycket efter nästa avsnitt. Vad jag har hört så blev inte Borgen nån succé i Danmark, iaf väldigt tyst om den.

Undrar om Kasper återvänder till Birgitte, ser ut att bli så onekligen.

Jag har inte heller hört/läst nåt om Borgen, riktigt bra är den iaf.
Citera
2011-02-10, 15:41
Bannlyst
Bumpar tråden.

Skönt avsnitt igår med Birgittes förhandlingar och Katrines förmodade graviditet.
Citera
2011-02-10, 20:36
Medlem
Ostrobothnias avatar
Påminner det om kronprinsessan trilogin?
Citera
2011-02-27, 05:26
Medlem
Antifogs avatar
verkar inte vara någon som kollar på serien vilket är lite tråkigt.

tycker den är väldigt bra och är svag för serier som handlar om vad som föregår inne i maktens korridorer.

Fast måste säga att jag tycker det är lite segt med den feministiska vinklingen och att statsministern är en väldig goody two shoes som vill allas bästa. Hade tyckt det varit intressantare och roligare att följa den gamle statsministern som bl.a. tillät amerikanarna att landa fångar på Grönland.
Citera
2011-03-19, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antifog
verkar inte vara någon som kollar på serien vilket är lite tråkigt.

tycker den är väldigt bra och är svag för serier som handlar om vad som föregår inne i maktens korridorer.

Fast måste säga att jag tycker det är lite segt med den feministiska vinklingen och att statsministern är en väldig goody two shoes som vill allas bästa. Hade tyckt det varit intressantare och roligare att följa den gamle statsministern som bl.a. tillät amerikanarna att landa fångar på Grönland.

Håller med i allt du skriver. Serien verkar vara kort också, svt sänder den i bara 10 delar. Dessutom verkar inte Borgen ha fått positiv gehör i Danmark, ser inga recensioner eller nåt om serien vilket är tråkigt eftersom den är bra på sitt sätt.
Citera
2011-03-20, 19:17
Medlem
Jag och frugan följer Borgen också. Den är helt ok, varken mer eller mindre. Känns lite konstruerad ibland men överlag sevärd.
Citera
2011-03-20, 23:56
Medlem
Jag tycker den är ganska okej. Det är ju inte West Wing, men det är ungefär så som det borde se ut om man försökte göra en serie om ett litet lands toppolitik med samma upplägg som West Wing. Varför känns det som om ett försök att göra en motsvarande svensk serie skulle bli ren lyteskomik?
Citera
2011-03-21, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Jag tycker den är ganska okej. Det är ju inte West Wing, men det är ungefär så som det borde se ut om man försökte göra en serie om ett litet lands toppolitik med samma upplägg som West Wing. Varför känns det som om ett försök att göra en motsvarande svensk serie skulle bli ren lyteskomik?

Det finns redan en svensk motsvarighet till Borgen. Den är dock mindre, består endast av 3 eller 4 avsnitt. Har för mig att den sändes på SV1 innan nyår och att det just handlade exakt om en kvinna och hennes kompanjoner påväg mot toppen och statsministerposten. Återkommer när jag vet vad serien heter.
Citera
2011-03-21, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Det finns redan en svensk motsvarighet till Borgen. Den är dock mindre, består endast av 3 eller 4 avsnitt. Har för mig att den sändes på SV1 innan nyår och att det just handlade exakt om en kvinna och hennes kompanjoner påväg mot toppen och statsministerposten. Återkommer när jag vet vad serien heter.

Som du ser har denna mystiska serie inte ens en flashbacktråd
Men ja, vore intressant att få reda på vad den heter och jämföra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in